Barisan Nasional (BN) Social Political Buzz & Bulls

MEMALUKAN ! PAKATAN SELANGOR TAK TAU BEZA AIR MENTAH DAN AIR TERAWAT.

MEMALUKAN ! PAKATAN SELANGOR TAK TAU BEZA AIR MENTAH DAN AIR TERAWAT.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

TUANKU SULTAN JOHOR BERI NASIHAT KEPADA UMAT ISLAM !

TUANKU SULTAN JOHOR BERI NASIHAT KEPADA UMAT ISLAM !


dalam sungguh bait-bait kata tuanku sultan johor nih !
cerita bab orang fasik pun tuanku sebut.
terbaiklah.
KLIK SINI
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

SANTAI PAKATAN.

"sesungguhnya org yang ingin agar(berita) perbuatan yang amat keji itu tersiar di kalangan org beriman,bagi mereka azab yang pedih di dunia dan di akhirat.dan ALLAH mengetahui,sedang kamu tidak mengetahui" surah nuur ayat 19

"seorang muslim itu saudara bagi muslim yang lain.dia tidak menganiayanya dan tidak pula membiarkan dia terniaya.siapa yang menolong keperluan saudaranya maka ALLAH akan menolong keperluannya pula.siapa yang menghilangkan kesusahan seorang muslim,ALLAH akan menghilangkan kesusahannya di hari kiamat.dan siapa yang menutup keaiban seorang muslim,maka ALLAH akan menutup keaibannya di hari akhirat-riwayat al-bukhari

"wahai manusia yang beriman dengan lidahnya,(namun) belum masuk iman ke dalam hatinya.janganlah engkau sekalian mengumpat orang orang islam dan jangan membuka aib mereka,(kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka ALLAH akan membuka aibnya.dan siapa aibnya dibuka ALLAH,maka dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya-hadis riwayat muslim,abu daud dan at tirmidzi

Anonymous said...
"sesungguhnya org yang ingin agar(berita) perbuatan yang amat keji itu tersiar di kalangan org beriman,bagi mereka azab yang pedih di dunia dan di akhirat.dan ALLAH mengetahui,sedang kamu tidak mengetahui" surah nuur ayat 19

"seorang muslim itu saudara bagi muslim yang lain.dia tidak menganiayanya dan tidak pula membiarkan dia terniaya.siapa yang menolong keperluan saudaranya maka ALLAH akan menolong keperluannya pula.siapa yang menghilangkan kesusahan seorang muslim,ALLAH akan menghilangkan kesusahannya di hari kiamat.dan siapa yang menutup keaiban seorang muslim,maka ALLAH akan menutup keaibannya di hari akhirat-riwayat al-bukhari

"wahai manusia yang beriman dengan lidahnya,(namun) belum masuk iman ke dalam hatinya.janganlah engkau sekalian mengumpat orang orang islam dan jangan membuka aib mereka,(kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka ALLAH akan membuka aibnya.dan siapa aibnya dibuka ALLAH,maka dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya-hadis riwayat muslim,abu daud dan at tirmidzi

August 15, 2012 8:10 PM

----------------------------------------------------------

Betul tu saudara, sebab itulah perbuatan Pakatan Rakyat membuat cerita dan menuduh yang bukan-bukan pasal Scorpene, Altantuya, NFC, berbagai tuduhan keji terhadap kerajaan adalah tindakan tidak bertanggungjawab, mereka ini bukan lagi membuka aib, malahan mengada-adakan aib secara palsu untuk memburukkan kerajaan, tak gitu saudara, lebih-lebih lagi yang kononnya tok guru, ustaz, ustazah dan alim ulamak yang sibuk memaki hamun dan menuduh yang bukan-bukan terhadap kerajaan, itu lagi teruk, lagi keji, harap serban saja sebesar bakul, tapi perangai mengalahkan penyamun, tak gitu saudara? Berani kerana benar, takut kerana salah.

Bila dah terkena batang hidung, mulalah keluar hadis. Memang betul janji Allah. Dah banyak kali hingga tak terkira pemimpin Umno diaibkan dengan berbagai penipuan. Sekarang ni satu lepas satu aib pakatan dibuka hingga tak kedengaran lagi solat hajat mereka.

Bermula dengan video china doll, kemudian takzirah isteri orang jam 3 pagi. Lepas tu aiskrim jamban perisa hampeh. Yang aib-aib sampingan tak kira lagi tu. Kita tunggu aje siapa lagi yg akan terlondeh.

Aku suka kartun yg last tu. Amran penarik beca. Apa kena-mengena janji harga kereta turun dgn penarik beca kah kah kah. Memang genius pelukis kartun tu....2 thumps up.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Chua challenges Khalid to debate on Talam

KUALA LUMPUR: MCA Young Professionals Bureau chairman Datuk Chua Tee Yong has challenged Selangor Mentri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim to a debate on the RM1bil questionable deal involving Talam Corporation Bhd.
He said he only wanted to debate with Khalid and not other exco members, including those from DAP.
"I don't want to debate with any DAP members that have third hand information.
"I want to debate with the Selangor Mentri Besar on this Talam deal," he said at a press conference in Wisma MCA Wednesday.
Chua in recent months, has raised various questions pertaining to the exercise, which he said was to recover RM392mil in debts from Talam but instead had ended in deals worth more than RM1bil.
The state government is said to have acquired land worth RM392mil and bought additional assets for RM248mil from Talam, bringing the total acquisition to RM676mil.
The RM676mil is part of the RM1bil in questionable deals.

tunku : wonder if khalid dare to accept this challenge.if khalid think he's right then he should take this challenge.otherwise what ever chua had said all these while regarding talam is true.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Guan Eng Jadi Pengerusi Tender,Seleweng Banyak Projek!


Banyak kes di SUK ketua menteri paling celaka dalam sejarah regim campur tangan dalam tender board. Kalau pemenang tender bukan kroni atau terutamanya ahli Umno.. serta merta akan dibuang dari senarai pemenang tender dan Guan Eng akan mengarahkan proses retender dilakukan.

Kerajaan pusat,keluarkan tender semua rakyat tanpa mengira fahaman politik turut mendapat hasilnya.

Amat berbeza dengan regim DAP Pulau Pinang,bayangkan jika haprak pakatan haram jadah ni perintah Putrajaya,yang pasti mereka tidak akan memberi keadilan kepada rakyat.


GEORGETOWN - Ketua Menteri, Lim Guan Eng digesa menjelaskan kepada rakyat berhubung statusnya dalam lembaga tender negeri sama ada masih menjadi pengerusi atau sudah meletak jawatan.

Ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang, Oh Tong Keong berkata, rakyat keliru dengan penafian Guan Eng kelmarin kononnya tidak memegang sebarang jawatan dalam lembaga itu sedangkan pada 27 April 2009 beliau sendiri mempertahankan kedudukannya sebagai pengerusinya di dalam Dewan Undangan Negeri (Dun).

Beliau berkata, sebagai Ketua Menteri, Guan Eng tidak seharusnya menipu rakyat dengan menafikan penglibatannya dalam lembaga tender dan berpegang kepada prinsip yang sering dilaungkannya iaitu cekap, akauntibiliti dan telus (CAT).

"Dalam satu laporan akhbar pada 2009, Guan Eng mengakui mempengerusikan sendiri lembaga tender kononnya untuk memastikannya menjadi sebuah badan yang berintegriti. Namun selepas Barisan Nasional (BN) membangkitkan isu kepentingannya dalam projek hospital swasta di Jalan Zainal Abidin, dia pula menafikan memegang sebarang jawatan dalam badan itu.

"Jika benar tidak lagi memegang jawatan dalam badan itu, k! enapa di a tidak pernah mengumumkan kepada rakyat mengenai peletakan jawatannya sebagai pengerusi. Dia juga perlu memaklumkan kepada rakyat siapa penggantinya," katanya pada sidang media di sini semalam.

Dalam pada itu, Tong Keong berkata, beliau mempunyai bukti penglibatan Guan Eng dalam lembaga tender negeri dan akan mendedahkan kesemua skandal tanah termasuk penjualan tanah Taman Manggis.

Beliau berkata, jika penjualan tanah Taman Manggis dilakukan secara telus dan tender terbuka seperti yang didakwa Guan Eng, mengapa sehingga hari ini Kerajaan Negeri tidak berani mendedahkan dokumen penjualan tanah itu kepada umum.

"Walaupun saya menuntut penjelasan dengan cara berhemah melalui memorandum yang disampaikan 27 Jun lalu namun sehingga kini Guan Eng enggan jawab persoalan yang dibangkitkan.

"Kita cuma mahu tahu harga jualan tanah berkenaan, siapa pembeli dan bila tanah itu dijual," katanya - SH.



Pisau kata " dia makan sampai muntah"
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAS Patut Malu Pada “Tahaluf Siyasi” Nasharuddin Mat Isa Dengan UMNO

August 15, 2012   ·   1 Comments

nasha

Agak keras mendengar kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa, yang semalam berpendirian bahawa PAS perlu mengambil inisiatif memutuskan hubungan dan keluar dari Pakatan Haram.

Menurutnya, atas ketegasan yang ditunjukkan oleh puak-puak kafir harbi DAP yang menolak penubuhan negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud di negara ini maka ia jelas bertentangan dengan kedua-dua asas perjuangan asal partinya.

Malah lebih mengejutkan, dia yang dilihat begitu jelas sekali marah dengan DAP menegaskan bahawa kecenderungan parti chauvinis ultra kiasu itu menentang perjuangan PAS itu menunjukkan bahawa mereka boleh ditafsirkan sebagai golongan anti-Islam di negara ini.

Setahu saya, sehingga ke hari ini, Ustaz Nasharuddin masih lagi merupakan salah seorang ahli PAS dan belum lagi keluar dari parti tersebut.

Namun saya percaya, ramai rakyat Malaysia khususnya mereka yang mengikuti perkembangan dunia politik tanahair bersetuju dengan saya bahawa kelibat Nasharuddin sering dilihat bersama para pemimpin BN, khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Mungkin ada di kalangan para penyokong PAS sendiri mentafsirkan bahawa hubungan baik dan keintiman Nasharuddin – Najib itu merupakan satu pengkhianatan bekas Timbalan Presiden PAS itu terhadap parti mereka.

Namun sekiranya diteliti dengan lebih dekat lagi, sebenarnya Nasharuddin masih lagi sayangkan PAS  dan mahu melihat partinya itu berubah serta kembali ke landasan perjuangan asal setelah "dibutakan" oleh "syaitan-syaitan" yang bersekutu dengan partinya.

Saya tertanya-tanya, di dalam ramai-ramai pemimpin PAS, apakah tidak ada seorang pun dari kalangan mereka yang bersetuju dan menyokong penuh kenyataan serta gesaan yang dibuat oleh Ustaz Nasharuddin yang terkenal dengan sifat "istiqamah"nya itu?

Dari sekecil-kecil ahli di peringkat akar umbi sehinggalah ke peringkat tertinggi PAS, tidak adakah di kalangan mereka yang mengakui kebenaran yang dinyatakan oleh bekas Timbalan Presiden PAS tersebut?

Atau puak-puak PAS lebih gemar untuk menipu diri sendiri dan enggan mengakui kelemahan parti mereka serta kesilapan "tahaluf siyasi" dengan "syaitan-syaitan" yang begitu bijak "mengkeldaikan" mereka selama lebih empat tahun?

Pada saya, para penyokong dan pemimpin PAS itu sebenarnya "buta" kerana meminggirkan Ustaz Nasharuddin yang mempunyai kekuatan jiwa dalam menegakkan syiar Islam di negara ini.

Beliau sedar bahawa dirinya disisihkan, disekat secara halus dan "dicantas" oleh puak-puak Mat Sabu, namun ia tidak menyebabkan bekas Timbalan Presiden PAS itu patah semangat untuk berjuang demi Islam dan anak bangsanya.

Nasharuddin sedar bahawa mendekatkan diri dan bersahabat dengan para pemimpin UMNO, khususnya Datuk Seri Najib Tun Razak merupakan satu tindakan yang terbaik sebagai platform untuk beliau meneruskan perjuangan Islam dengan lebih realistik dan progresif!

Ustaz Nasharuddin tahu bahawa sekiranya beliau terus bersama Lim Kit Siang, Karpal Singh, Lim Guan Eng, Teresa Kok, Anwar Ibrahim, Mahfuz Omar, Mat Sabu dan konco-konconya, sudah tentu Islam tidak ke mana, malah akan ditentang kemajuan syiarnya oleh "syaitan-syaitan" tersebut.

Justeru itulah maka beliau memutuskan untuk menjalin hubungan baik dengan para pemimpin UMNO di negara ini bagi meneruskan perjuangannya menegakkan Islam di negara ini tanpa ragu-ragu atau syak wasangka buruk.

Hasilnya, beliau diberi perhatian oleh para pimpinan tertinggi kerajaan dan boleh dikatakan beliau telah memainkan peranan yang aktif bagi membincangkan masalahat kepentingan umat Islam dan melaksanakan sebahagian dari dasar Islam bersama UMNO!

Pada saya, tindakan Ustaz Nasharuddin inilah barulah boleh dikatakan sebagai "tahaluf siyasi" di mana Islam mendapat kelebihan di dalam hubungan tersebut dan bersesuaian dengan "masoleh mursalah" yang selari dengan "maqasid syariah" yang dilaungkan selama ini.

Apa yang PAS dapat selama bersama DAP dan PKR? Apakah mereka "buta" dan "tuli"kan diri apabila begitu banyak dasar dan perjuangan asal mereka ditolak serta dibantah keras oleh sekutu-sekutu politik mereka itu?

Terus terang saya katakan, saya punya ramai rakan-rakan PAS di peringkat akar umbi di seluruh negara, khususnya di sebelah utara yang begitu pro kepada golongan ulama dan mereka sebenarnya sudah tawar hati untuk mengundi pada PRU ke-13 nanti.

Kata mereka, mungkin mereka tidak akan mengundi BN kerana prinsip politik namun mereka lebih "geli" dan "jijik" untuk memberi undi kepada parti mereka yang kini bagaikan "anjing" yang boleh disepak terajang oleh DAP dan PKR. Itu kata mereka, bukan saya…

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Super Boring CyberTeams

Most Malaysian politicos think social media outreach is spamming the same boring slogan, sex expose or mindless pantun-like pitch to their own followers / bloggers.

Then some made it a social media SOP, asking for a link or re-tweets to cover more miles… (how to extend to fence sitters voters, la? When their readers are within their little circle only?)

Recently, launch of recruitment of naivete volunteers on le rebranded cyberteam was done. (pat, pats on the backs, congratulated each other)

Oi, how to sell la when your own 'established' cybertroopers oops, cyber team are incapable to produce convincing messages to get buy-in from people who might be able to be tempted to find out more?

Most cyber troopers think that social media is all about agitatement, "who best agitate others wins". And, then get agitated themselves when being asked hard questions.

Duh, if you're afraid of what people are going to say, then maybe you should focus on straightening yourselves out first.

Like, do get yourselves trained by a social media specialist, ok?

Like this:

Be the first to like this.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAS Patut Dengar Nasihat Nasharudin

August 15, 2012   ·   8 Comments

dn_02_1

BULETIN Utama semalam dan semua media arus perdana hari ini menyiarkan kenyataan bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa yang menggesa parti tersebut keluar dari Pakatan Rakyat (biasa disebut Pakatan haram) kerana tindakan DAP yang menolak hukum hudud.

Well YB, baru tahu ke atau "sejak dua menjak" ini saja perasan yang DAP menolak hudud?

DAP memang tolak hudud, dari dulu pun, tapi PAS lebih sial lagi kerana sanggup mengenepikan hudud demi nak bekerjasama dengan DAP dalam Pakatan haram yang dipimpin dan dimiliki sepenuhnya oleh Anwar Ibrahim.

Lagipun, penyertaan PAS dalam Pakatan inipun ibarat pakat kenduri kahwin, tak rasmi. Dah pakatan itu sendiri pun memang haram, tak berdaftar, mana ada proses rasmi seperti mana yang biasa di kalangan pertubuhan berdaftar yang lain.  Pagi nak masuk, petang nak keluar pun boleh, takde masalah.

Cuma sekarang PAS perlu 'kekal' dalam Pakatan sebab nak tipu penyokong dan rakyat Malaysia ini kononnya parti pembangkang utama di Malaysia ini bersatu padu, hakikatnya DAP mimpi equal for all, PAS mimpi hudud dan negara Islam, manakala Anwar pulak mimpi jantan jambu dan pelacur China.

Pendek kata, lain-lain matlamat dan maksud.  Hasratnya cuma nak tumbangkan BN, apa yang lain difikirkan kemudian.

Penipuan ini perlu diteruskan sebab Anwar nak rakyat percaya pembangkang cukup bagus untuk tumbangkan BN yang rasmi hujung rambut sampai hujung kaki, sehinggakan bertanding pun pakai lambang yang satu juga.

Padahal, mana ada bersepakat, nampak saja macam itu tapi wayang.

Kita tahu Nasharudin Mat Isa bersungguh dari dulu mahu PAS 'keluar' Pakatan haram kerana DAP dan agendanya tidak selari dengan perjuangan PAS.

Bila itu tidak jalan, Nasharudin cuba cara lain termasuk mencadangkan kerajaan perpaduan dengan UMNO.  Tapi kerana pengaruh Anwar dalam PAS itu kuat, maka kesungguhan Nasharudin tidak dipedulikan, malah ditolak pula dia lagi dari jawatan Timbalan Presiden untuk digantikan dengan orang yang tak bermoral seperti Mat Sabu.

Sekarang nampaknya Nasharudin himpit-himpit PM, ada apa-apa ke?

Mana-mana satupun ini adalah kemenangan moral kepada BN dan UMNO.  Biar padan dengan muka PAS, itu hari bukan lagi menyanjung dan menjunjung ahli Parlimen BN yang melompat, sekarang bila ahli Parlimen PAS pulak nak melompat masuk UMNO, apa rasa?

By

Tags: , ,


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAKATAN MEMANG ANAK HARAM! PM PI UMRAH PUN MEREKA NAK JADIKAN ISU?

Aku terbaca kat MyKMU tadi pasal penyokong Patan Taksub anak haram yang menyokong si juburi tu, kalu korang perhatikan kat atas tu. Ad sekor mamat penjilat kunyit kata, kat Mekah pun nak pakai Guard ke? Wei anak haram, meh aku explain kat kau. itu PM Malaysia, bukan dia mintak, kerajaan Arab Saudi bagi kawaln semacam tu la bahalol.

Korang tak habis-habis nak pertikai pasl PM dikawal la, dapat layanan istimewa la, wei anak yang tak diajar maka bapak. Dah dia PM tau, Perdana Menteri, Ketua Kerajaan, mestilah dapat layanan istimewa! Apa punya bodoh la korang ni? Bila PM lepak kat kedai kopi, lepak kat gerai, berjalan-jalan di merata tempat bodyguard dia takde dekat pun.

Lain la ANWAR AL JUBURI tu, mana saja dia pi, dia dikelilingi oleh BODYGUARD yang sasa, tak kena gaya bodyguard pun dikunyitnya si Anwar tu, OOooo tang si juburi dan lain-lain kroang tak nak pulak pertikai ya? Siapa juburi tu sampai kena dikawal oleh 10 orang bodyguard? Peeyyy Eymmm ke?

Kalau nak sokong atau kritik pakai akal, jangan pakai kepalal lutut. Apa punya haramjadah la korang ni, asal apa saja kebaikan dibuat PM semua korang nak complain! Aku makin lama makin meluat tengok dengan pemimpin dan penyokong Pakatan Haram ni.

Dia nak pemimpin kerajaan semua jadi miskin dan bawak kereta buruk-buruk, tapi kalau pemimpin mereka pakai FERRARI ke, Daimler, apa saja kereta mewah takpe, sebab itu duit mereka ya? Anwar tu kaya raya buat sampai rumah 7 juta tu dapat duit dari mana? Kerajaan lagit bagi ke? Mana akal korang ni? Dalam lobang bontot ke?

Sampai bila korang nak pertikai PM ni? Anwar, Azmin dan pemimpin Pakatan tu semua kaya raya korang tak nak pertikai ke babi-babi semua?

KHhhaaiaaiikk Ptuuiihhhh

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Komplot Jatuhkan Najib Buktikan Betapa Jahatnya Pakatan Rakyat


Raja Petra Kamaruddin (RPK), penulis kontroversi, yang pernah dirawat kerana masalah 'jiwa' ketika muda, sekali lagi membuat kejutan melalui tulisan terbarunya. Kali ini, beliau mempersoalkan kewibawaan P.Balasundram, seorang penyiasat persendirian yang menjadi saksi dalam kes pembunuhan Altantuya yang dikaitkan pembangkang dengan Perdana Menteri.


Realitinya, kes tersebut telah pun selesai dan terbukti tiada sebesar hama pun bukti atau saksi yang boleh mengaitkannya dengan Perdana Menteri. Namun, entah kenapa, kes ini masih lagi 'berkumandang' di udara Malaysia saban hari terutama di portal-portal pembangkang. Nampaknya mereka masih tidak berpuas hati kerana 'dalang' pembunuhan masih belum tertangkap, kata mereka.


Tentu sekali semua pihak termasuk Perdana Menteri inginkan kebenaran dan inginkan agar dalang tersebut ditangkap. Oleh itu, walaupun kita musykil dengan kewibawaan dan 'kewarasan' RPK, kita harap tulisan beliau yang terbaru ini dapat memberikan kita sedikit harapan.


Kali ini, RPK membayangkan persoalan sama ada Balasundram terlibat dalam pembunuhan Altantuya secara langsung memandangkan keterangannya yang kabur, berbelit-belit dan beberapa kali 'U-turn' setiap kali disoal-siasat dan membuat kenyataan.


RPK juga mengulangi kenyataannya bahawa pihak pembangkang, terutamanya Anwar, menjadi dalang memburukkan nama Dato' Seri Najib dengan mengaitkan beliau dalam pembunuhan Altantuya.


Nama-nama yang disebut oleh RPK selain Balasundram dan Anwar, termasuklah peguam PKR M.Puravalen dan Ahli Parlimen Subang serta pengasas SUARAM, Sivarasa Rasiah. Puravalen pula dikatakan mempunyai hubungan ya! ng rapat dengan personaliti yang pernah menjadi kontroversi di era Tun Abdullah Badawi, iaitu Kalimullah Hassan.


RPK mendedahkan bahawa Balasundram dijanjikan upah setinggi RM5 juta untuk membuat akuan bersumpah mengenai pembunuhan Altantuya tetapi hanya dibayar RM700,000 yang mana menjadi punca beliau membuat U-Turn. Beliau kemudiannya diupah oleh pihak lain pula untuk membuat cerita yang berlainan.


Apapun peranan Balasundram dalam kes Altantuya, iaitu sama ada beliau adalah pembunuh, bersubahat dengan pembunuh, perancang, atau sekadar mengambil kesempatan, yang menjadi persoalan di sini ialah peranan pihak pembangkang, atau lebih tepat Anwar Ibrahim, dalam menyebar fitnah terhadap Perdana Menteri.


Walaupun RPK mempunyai rekod sakit mental, dan sering berhalunisasi menjadi manusia berintegriti atau wira penyelamat negara tetapi kita tidak boleh mengenepikan sahaja seluruh skrip yang ditulisnya kali ini. Ini kerana, ini bukan kali pertama beliau mendedahkan perkara yang sama di mana sebelum ini, beliau juga mengakui terlibat sama dalam menyebar fitnah tersebut terhadap Perdana Menteri berdasarkan 'dengar-cakap' setelah diarah atau mungkin diupah oleh pihak-pihak tertentu. Untuk itu, sekadar rekod, RPK juga adalah penulis upahan dan bagi seorang penulis upahan untuk mengaku salah atau silap menyebar fitnah, pastinya menunjukkan yang beliau berkata benar. Lagipun, tidak mungkin seorang yang ego seperti beliau sanggup mengaku tersilap yang mana pasti akan merosakkan kredibilitinya.


Oleh itu, tidak perlu untuk kita bertanyakan tentang motif RPK mengambil sikap seperti Balasundram iaitu membuat U-turn dalam perkara ini, tetapi kita perlu bertanyakan diri kita apakah wajar kita memberi mandat kepada pembangkang yang begitu jahat dan busuk hati dalam pilihanraya kali ini?


Kenapakah pembangkang tidak berani berdepan dengan Perdana Menteri secara anak jantan melalui pilihanraya dan beradu kekuatan dengan menabur jasa? Kenapa perlu memfitnah dan men! gupah beg! itu ramai orang untuk menjatuhkan Perdana Menteri?


Apakah kerana mereka sedia maklum bahawa rakyat tidak bersama mereka dan memerlukan 'jalan-belakang' untuk berkuasa? Apakah mereka sebenarnya amat menyedari akan kelemahan dan ketidakupayaan mereka?


Apapun, pendedahan RPK tidak harus diabaikan sahaja. Ia perlu dibawa ke atas agar kebenaran terserlah dan agar roh Altantuya dapat bersemadi dengan aman.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PM Tunai Umrah Pun Salahkah?

August 15, 2012   ·   1 Comments

Najib & Rosmah Umrah Di Kota Mekah

Kaget betul mengenangkan tingkah laku penyokong pembangkang khususnya dari PAS dan PKR yang cukup seronok memperlekeh dan mempertikaikan ibadah umrah yang sedang dilaksanakan oleh Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dan isteri serta anggota rombongannya.

Sesetengah komen yang dihamburkan oleh penyokong pembangkang di ruang wall facebook, forum dan portal lebih kepada menyindir dan merendahkan nilai ibadah umrah yang telah dilakukan itu.

Kononnya ibadah umrah yang dilakukan oleh PM itu kelihatan riak, tidak ikhlas dan bermotifkan pilihanraya.

Padahal, hakikat sebenarnya kehadiran PM menunaikan umrah di Kota Mekah adalah mengambil kesempatan dari Sidang Kemuncak Luar Biasa Ke-4 Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC).

Langsung tiada kaitan dengan pilihanraya apatah lagi untuk tunjuk riak, takbur atau ujud diri dalam beribadah.

Alang-alang ada tugasan rasmi, saat waktu terluang yang ada daripada terbuang begitu sahaja, apa salahnya untuk buat ibadah umrah?

Sibuk mempertikaikan ibadah PM dan isteri, Anwar Ibrahim si Ketua Umum PKR pernahkah jejak kaki di Kota Suci Mekah tempat letaknya Kaabah itu?

Dalam pada itu ada juga yang menyindir isteri PM, Datin Seri Rosmah Mansur dengan nada sinis perihal imejnya bila pulang kelak dari Kota Suci Mekah aurat rambut akan terdedah jua.

Punyalah seronok para balaci PAS mengukur dan menimbang dosa pahala orang Islam lain, macamlah diri sendiri punya dah terlebih-lebih berat dengan pahala.

Tak kurang juga ada yang mempertikaikan apa perlunya bodyguard Arab Saudi mengawal Najib dan rombongannya sepanjang mereka melakukan urusan ibadah di sana.

Kata mereka, di Kota Suci Mekah yang menjadi kiblat umat Islam seluruh dunia itu taraf manusia sepatutnya sama saja, tiada darjat atau perbezaan rupa kulit mahupun jawatan.

Walhal dalam urusan kawalan keselamatan, bukan PM dan rombongannya sahaja yang terpaksa mengikut prosedur yang telah ditetapkan oleh pemerintah Arab Saudi.

Semua ketua-ketua negara Islam yang melakukan ibadah umrah atau haji juga diberikan kawalan oleh bodyguard. Itu sudah polisi dan ketetapan Arab Saudi, kita ikut sajalah.

http://xpressminda.files.wordpress.com/2011/11/27yi2.jpg

Bab isu bodyguard ini, pada akhir tahun lepas pun hal yang sama pernah hangat dipolemikkan oleh media pembangkang, tak sangka pula masih menjadi isu bagi segelintir orang Islam yang cacat akal dan busuk hati.

Sekalipun sudah banyak penjelasan di beri rupanya masih ramai balaci dan juak PAS serta PKR yang tak faham isu dan bebal untuk memahami soal prosedur yang dah ditetapkan oleh Arab Saudi.

Pendek kata, hanya komen negatif sahaja yang dapat penyokong PAS & PKR  palitkan pada batang tubuh PM dan isterinya, orang buat ibadat pun cuba dipandang serong, hitam sangat agaknya seketul daging bernama hati, itulah pasal asyik berprasangka buruk je.

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Anwar Takkan Mengaku Dia Pemimpin Utama Freemason…

August 15, 2012   ·   3 Comments

Anwar freemason

Sebenarnya, saya tidak terkejut dengan pertanyaan Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali kepada Anwar Ibrahim mengenai hubung kait dirinya dengan pergerakan organisasi Yahudi antarabangsa, Freemason.

Ini bukanlah pertama kali Anwar dikaitkan dengan pergerakan rahsia golongan Yahudi "elite" ini memandangkan begitu banyak dakwaan yang sama sepertinya diajukan kepada Ketua Pembangkang itu sebelum ini.

Jika mahu dikatakan bahawa tuduhan yang mengaitkan Anwar dengan Freemason itu sekadar gosip liar, segala bukti dan kaitan yang melibatkan "papa Nurul Izzah" itu jelas menunjukkan bahawa dakwaan-dakwaan tersebut mempunyai asas yang agak kukuh.

Namun sebagaimana maklum, Anwar belum pernah "buka mulut" mengenai dakwaan-dakwaan itu dan sebagaimana kebiasaannya, dia tidak pernah pula mengakui kebenaran di sebalik tuduhan tersebut.

Dan kali ini, jelas sekali nama "W.Bro. Anwar Ibrahim" tertera di dalam sebuah laman web organisasi Yahudi itu, Civil Service Lodge No. 148.

Agak menarik apabila Ibrahim Ali seolah-olah mempermainkan Anwar dan menuntut jawapan dari suami Wan Azizah itu dengan menyatakan mungkin nama Anwar di situ merupakan satu kebetulan atau "pelanduk dua serupa".

Namun saya pasti bahawa nama Anwar yang tertera sebagai "Former Deputy Prime Minister Of Malaysia" yang menyokong perjanjian damai Israel – Palestin yang jelas berat sebelah dan menyebelahi Yahudi laknatullah itu bukan satu kebetulan…

Berbalik kepada nama Anwar Ibrahim di laman web Freemason yang dipercayai berpengkalan di Canada itu, saya yakin bahawa Anwar memandang remeh dengan tuduhan tersebut memandangkan begitu ramai yang kebetulan mempunyai nama yang serupa dengannya.

Mungkin dia tidak akan malu untuk menyatakan bahawa "sounds like me, looks like me, but he is not me!".

Untuk mengharapkan Anwar mengaku bahawa dia merupakan salah seorang pemimpin utama Freemason di Asia Tenggara, saya fikir ia adalah tindakan sia-sia bagaikan menunggu "kucing bertanduk".

Selama ini, antara pertikaian yang diajukan mengenai hubung kait Anwar dengan gerakan Freemason ialah lambang Parti Keadilan Rakyat yang dilihat bagaikan "the eye", yang begitu sinonim dengan pergerakan Yahudi tersebut.

Begitu juga dengan dakwaan bahawa Anwar mempunyai hubungan yang bagaikan "adik beradik" dengan para pemimpin Yahudi dan Neo-Con antarabangsa seperti Paul Woltfowitz, George Soros, Joe Santos dan sebagainya.

Malah pada satu masa, dikatakan Anwar pernah mengadakan satu "apology tour" mengelilingi dunia dan memohon maaf kepada rakan-rakan Yahudinya atas ketelanjuran mulut Ketua Pembangkang yang ketika itu kononnya "menghentam" kepentingan Yahudi.

Dikatakan juga bahawa Anwar di dalam "lawatan memohon maaf" itu memberi alasan bahawa dia terpaksa berlakon menghentam Yahudi dan kepentingan rakannya itu bagi memenangi hati umat Islam di rantau Asia Tenggara.

Kononnya, Anwar mungkin menggunakan alasan "tahaluf siyasi" di dalam isu tersebut…

Persoalannya, apakah benar Anwar Ibrahim itu benar-benar merupakan seorang pemimpin Freemason dan  jika tidak benar, mengapa pula pihak Yahudi benar-benar memberi perhatian serta menyokongnya?

Orang lain pun buat salah di Malaysia, namun mereka tidak menarik minat Yahudi. Namun berbeza dengan Anwar, para pemimpin Yahudi begitu berminat untuk mengulas dan campur tangan dalam hal ehwal urusan dalaman di negara berdaulat ini.

Lebih hebat lagi, setelah Anwar "tumbang" dan "hampir mampus" karier politik kerana kesalahannya sendiri, siapakah yang "mengutip" Anwar serta memberikan sokongan moral atau kewangan kepadanya sehingga dia mampu bangkit buat kacau di Malaysia?

Siapa yang menyediakan dana kepada gerakan-gerakan politik Anwar di Malaysia dan bagaimana pula dengan audit di Amerika Syarikat yang mempertikaikan tindakan Anwar yang dikatakan melarikan sejumlah wang kerajaan di negara itu melalui "Foundation For The Future"?

Dan hingga kini, Anwar masih lagi "selamat" dan "bebas", malah memiliki kekayaan luar biasa meskipun dia hanyalah seorang bekas banduan yang mengaku "tidak berharta" sebelum dipenjarakan dulu.

Saya tidak fikir Anwar akan menjawab segala persoalan tersebut dan sebagaimana biasa, dia hanya akan menyalahkan UMNO serta kemudiannya menyatakan bahawa semua dakwaan tersebut adalah konspirasi "jijik" kerajaan BN.

Apa yang dia tidak beritahu dan sembunyikan dari rakyat ialah dialah yang "jijik" tidak bermaruah serta terkenal dengan skandal-skandal tidak bermoral, bukan? Jangan haraplah Anwar akan mengaku…

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

ANWAR MAY BE DISAPPOINTED IN SABAH SOON

SABAH, Anwar Ibrahim's favourite haunt to boost his ego with the ready MPs and state assemblymen to 'jump ship' to suit their own purpose.
So far Wilfred Bumburing from Tuaran, Lajim Ukin and Senator Maijol Mahap have defected to Anwar while he boasts of few more coming over to his side.
The Sabah 'jump overs' have been Anwar's 'ace cards' as he struggles to 'convince' more to jump, making it easier for him to go to Putrajaya, his ultimate aim in life probably.
He was just 'an inch' away from Putrajaya when he was knocked down by passing train..ha ha ha…which make him so mad that he would not want to rest until he gets the 'throne'.
And in his madness, craze for power to do anything he wants, he travels around the country looking for 'jumpers' to achieve his aim, to fulfill his yearnings to be the number one man in the country.
Sabah, for him is a playground as the people there, as far he is concern, are easy prey to his magical charms, his promises that he himself has yet to fulfill which he probably has doubts himself.
Easy manipulation…Anwar the man who manipulates anybody to get to his goal now treats Sabah as his new 'source of political income' which is votes…as he knows his manipulations can go far in that state.
The state is not a new playground for him but it is an old playground re-visited, the state that had disappointed him in September 2008 and now he is out for revenge, the vendetta he had waited three years.
However, he is probably in for a second disappointment. The people who defected actually have no more influence over the voters whom they claimed are their supporters.
Sabahans are now much more clever and s! marter. They know they are sought after by politicians of both the divide and they know very well who are the liars and who are the workers – those who work to uplift their economic status.
They know the truth about all the politicians that fly up and down their state, the politicians that throw promises and never fulfill and those that give no promises but deliver the goods.
They know all of them and they know who to pick. No need for politicians to come and go and throw promises because they know what these politicians can do and what they cannot do.
They are no longer like 'children' who are awed by the sweet talks and pormises and Anwar knew this. That is why he is trying to get as many MPs and assemblymen to defect so that they can become testament to his so-called future promises.
And he plays the game in Sabah confidently as though the state in his hands, smiling that arrogant smile to BN, as if saying: "This is mine."
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Exposed! Guan Eng’s Low Cost Housing Scam!


Source: Ong Eu Soon

At the heart of George Town along Jalan SP Chelliah, the state government plans to build 4 blocks of 20 to 25 storeys of low cost housing with total 1,320 units on a 6.9 acre plot of land. This give a development density of 1320/6.9 or 191 units per acre which is far beyond the maximum density of 87 unit per acre as planned by the authority.


The World Health Organization (WHO), in its concern for public health, produced a document on the subject stating that every city should have a minimum of 9 m2 of green space per person. An optimal amount would sit between 10 and 15 m2 per person.


1 acre is equal to 4046.86 square meter. 6.9 acres is equal to 27923. 33 square meter. Let assume each units having 3 persons, 1320 units will have 3960 persons.


Even without any building, the 6.9 acres of lands can only provide 7.0 m2 of green space per person. Normal site coverage which include roads and drainage will take about 70% of the land. That mean after construction the green space is only 0.3X7.0 or 2.1 m2 per person.


I just can't imaging how one can build a high density of 191 in the heart of George Town. The developer might end up having not enough space to even cater for the roads and drainage.


This is the stupidity, our local NGOs particularly Penang Forum has no eyes to see.


This is not the first time, Guan Eng had betrayed us on low cost housing. Remember the low cost housing at Halaman Kenaga, this is another low income ghetto, after Rifle Range, Koay Jetty and Macallum,a typical apartheid housing separated the poor from the r! ich and famous and squeeze into a mere 4.31 acres of land with 712 unit of household. The more than 165 units per acres density is almost double the 87 units per acre as planned by Lim Guan Eng administration. With such a high density development, can LGE tell us is this Halaman Kenaga within a mass transit corridor which is efficient, affordable and accessible?


Did the high density development ever help arrest the escalation of property prices over the last few years? There is no policy debate or public participation with regard to these massive increases in development density. In the end the poor like always have been betrayed by their so called hero or champion. Yet Lim Guan Eng is thick face enough to claim that the state put the interests of the people first!


List of Low Cost Housing in the hall of shame:

SP Chelliah housing density:
1320 units/6.9 acres= 191 units per acre

Halaman Kenaga housing density:
712 units/4.31 acres=165 units/acre

Koay Jetty housing density:
2315 units/14.0 acres = 165.4 units/acre
OR 2304 units/ 4 blocks) = 576 units/block

Rifle Range flat's density:
3888 units/41.2 acres = 94.37 units/acre
OR 3888 units / 9 blocks = 432 units/block

Macallum Street Ghaut density:
4500 units/ 60 acres = 75 units/acre

Density is higher than usual – at 191 units/acre, compared with the MPPP's normal density of 30 units/acre. Exceptional circumstances allowance: 120 units/acre

(Source: http://www.theooifamily.com/ThePenangfileb/may-2006/KoayJ46.htm)


If we look at the 18,000 units to be built on 77 acres of land for the second phase low cost housing projects. The average development density is 18000/77 or 234 units per acre. This is absolutely outrageous. Should we g! ive LGE a! nother 2 terms before we do something?


Penang Forum, Aliran and Anil have chose side protecting the incredible CM in order to get rid of BN, refuse to look into the issues at hands.


Those day the NGOs mourned the death of Koay jetty, now the NGOs celebrated with their hero LGE for his generosity in helping the poor to build a poverty stricken ghetto slum. When will we ever learn? Just because we want to get rid of BN, we should tolerate this arrogant ego centric no brainer who simply spin at any opportunity to make himself look good?


A disheveled and filthy ghetto slum riddled with crime and all sort of social ills in the making. Tell us overtime that it won't stood out like sore thumbs! Tell us overtime that it won't suffered from decades of relative neglect with shoddy infrastructures! Can't image! The gift of Lim Guan Eng for those who voted for him is a ghetto slum! After 308 the heart and soul of all the social activists has been blinded by hate and stupidity!


Tell us how are you going to undo the damages when you find out later. We need to stop this stupidity like the way we stop the hill-slope development. We just can't stop doing anything to let it happen without mounting a serious challenge. If you believe in fair play, justice, equal rights, it is time for you to abandon your partisan stand and face the truth! Act now before it is too late. Alone I can't do anything, together we can be a force to be reckon with.


It is now or never! Stop Lim Guan Eng now before it is too late!

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Kenyataan Akhbar 15 mengenai perjanjian Pakatan Selangor dengan Talam

1.      Hari ini saya menerima maklumat baru tentang transaksi dengan Talam. Sekali lagi ia memperkukuhkan pembohongan demi pembohongan yang dibuat oleh Kerajaan PR Selangor berkenaan dengan transaksi Talam. Nampaknya transaksi Talam telah menjadi ibu kepada segala pembohongan yang dilakukan oleh Kerajaan PR Selangor .

2.      Berdasarkan kepada dokumen bertarikh 14 Julai 2009 oleh Menteri Besar (Pemerbadanan) 1994, perkara-perkara berikut telah disebut :

-         Sebuah Jawatankuasa Baru yang dikenali sebagai Jawatankuasa Talam akan dibentuk dan diketuai oleh Y Bhg Datin Paduka Low Siew Moi untuk berunding dan melaksanakan penyelesaian global bagi mengutip semula semua hutang yang tertunggak dari Talam

-         Semua Perjanjian Penyelesaian yang ditandatangani antara anak syarikat Kerajaan Negeri dengan Talam sebelum ini akan ditamatkan dan berhenti berkuatkuasa dan terma-terma penyelesaian yang baru akan dirundingkan bagi mengutip semula semua hutang yang tertunggak dari Talam

3.      Oleh itu, dokumen tersebut dengan jelas menunjukkan bahawa Kerajaan PR Negeri Selangor sebenarnya sedar terdapat Perjanjian Penyelesaian yang ditandatangani  oleh anak syarikat Kerajaan Negeri untuk mengutip semula hutang dari Talam.

4.      Ini menunjukkan bahawa Kerajaan PR Negeri Selangor berbohong dan mengaburi mata rakyat apabila mereka mengatakan bahawa semua hutang telah disembunyikan dan tiada anak syarikat Kerajaan Negeri berusaha untuk mengutip semula hutang dari Talam

5.      Semua perjanjian penyelesaian yang ditandantangi sebelum ini telah ditamatkan. Oleh itu semua asset yang diterima oleh Kerajaan PR Negeri Selangor adalah berdasarkan kepada keputusan yang dibuat oleh Kerajaan PR Selangor sendiri dan ia tidak ada kena mengena langsung dengan Kerajaan Negeri sebelum ini.

6.      Dengan sedemikian,  tanah di bawah air atau tanah bekas lombong di Danau Putra  & Bestari Jaya, lot pejabat di Menara Pandan, lot runcit di Ukay Perdana , tanah cerun bukit di Ulu Yam, 60% saham di Ulu Yam and Country Club Sdn Bhd yang diterima dari Talam adalah atas keputusan yang dibuat oleh Kerajaan PR Negeri Selangor dan bukan legasi kesilapan yang dibuat oleh Kerajaan BN Negeri Selangor dahulu.

Kenapa aset-aset tersebut  boleh diterima oleh Kerajaan PR Negeri Selangor?

7.      Tambahan pula, nilai setiap aset juga ditentukan oleh Kerajaan PR Negeri Selangor. Dengan itu, apakah penilaian harga pasaran yang dibuat oleh Kerajaan Negeri melalui Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH) bagi setiap aset yang diterima untuk selesai hutang ?  Apakah penilaian harga yang dibuat oleh Kerajaan Negeri  ke atas tanah di Bestari Jaya , tanah di Danau Putra , tanah di Ulu Yam,  lot pejabat di  Menara Pandan , Lot runcit di Ukay perdana , 60% saham di Ulu Yam and Country Club Sdn Bhd? Kenapa berlaku penilaian harga lebih mahal yang ketara antara RM107 juta hingga  RM165 juta ?

8.      Di samping itu, kenapa diskaun insentif sebanyak RM36 juta masih diberi kepada Talam walaupun Talam tidak dapat memenuhi terma dan syarat dalam perjanjian penyelesaian yang ditandatangnai pada 8 Mac 2007? Perjanjian itu telah ditamatkan oleh Kerajaan PR Negeri Selangor, jadi apakah keistimewaanya sehingga diskaun RM36 juta itu perlu diberikan kepada Talam ?

9.      Saya juga telah menegaskan bahawa Kerajaan BN ada membuat usaha untuk mengutip hutang-hutang melalui Perjanjian Tambahan yang di tandatangani pada 8 Mac 2007. Dalam Perjanjian itu, telah dinyatakan dengan jelas bahawa Kerajaan BN tidak akan terlibat untuk melepaskan bebanan yang dikenakan pada tanah-tanah tersebut.

10.    Walau bagaimanapun, Kerajaan PR telah menamatkan semua Perjanjian Penyelesaian  dan di bawah Perjanjian Penyelesian yang ditandatangani pada tahun 2010, Kerajaan PR Negeri Selangor, terpaksa membayar amaun tambahan sebanyak  RM296 juta.

11.    RM266 juta adalah untuk bayar kepada banker Talam bagi melepaskan bebanan yang dikenakan ke atas tanah-tanah yang diterima. Baki RM30 juta akan dijelaskan oleh Kerajaan PR Negeri Selangor kepada Talam melalui pemberian tanah. Bagi mendapat wang sebanyak RM266 juta itu, sesetengah tanah itu dijual kepada PNSB dan ini menyebabkan syarikat tersebut terpaksa mengambil pinjaman yang menyebabkan ia menanggung kos membayar faedah sebanyak RM86 juta.

12.    Sebagai tambahan, oleh kerana semua Perjanjian Penyelesaian sebelum ini telah ditamatkan, maka apabila Perjanjian Tambahan tamat tempoh pada 8 Mac 2007 dan Talam gagal membayar balik hutang, Kerajaan PR Negeri Selangor tidak dapat mengambil tindakan ke atas Talam. Sebaliknya masa selama 2 tahun telah diambil untuk menandatangani Perjanjian baru pada Mac 2010 dan April 2010.

13.    Dokumen ini jelas menunjukkan bahawa Kerajaan PR Negeri Selangor mesti bertanggungawab ke atas semua tindakan yang diambil sendiri untuk penyelesaian hutang ini;

-         Kenapa selepas 2 tahun, Kertas Putih masih belum dapat dikeluarkan sepertimana yang dijanjikan ?

-         Apakah penilaian harga pasaran yang telah dijalankan oleh Kerajaan Negeri melalui JPPH ke atas setiap aset ? Kenapa berlaku penilaian harga lebih mahal yang ketara antara RM107 juta hingga RM165 juta ?

-         Kenapa asset-aset berikut  diterima;

  a) Tanah Bestari Jaya yang berada di bawah air dan dijadikan sebagai  hutan simpanan  & ekologi ;

 b)Tanah di Danau Putra yang ada banyak bekas lombong dan mungkin se dalam bangunan 8 tingkat ;

c) Unit Pejabat di Menara Pandan yang mempunyai kadar penghunian yang rendah serta sukar dipasarkan;

d) Lot runcit di Ukay Perdana yang masih kosong;

e) Tanah cerun kelas 3 dan kelas 4 di Ulu Yam, dan

f) Saham di Ulu Yam Country Club Sdn Bhd yang hanya mempunyai aset cerun bukit di Ulu Yam   

-         Kenapa diskaun sebanyak RM36 juta ditawarkan kepada Talam sungguhpun Perjanjian bertarikh 8 Mac 2007 telah ditamatkan ?

-         Kenapa Kerajaan PR Negeri Selangor sanggup membayar wang tambahan sebanyak RM296 juta untuk banker Talam dan Talam ? Wang untuk membayar banker Talam diperolehi melalui jualan tanah kepada PNSB yang menyebabkan PNSB terpaksa menanggung kos membayar faedah sebanyak RM86 juta

-         Kenapa Kerajaan PR Negeri Selangor berbohong bahawa semua hutang disembunyikan dan tiada tindakan diambil oleh anak syarikat Kerajaan Negeri untuk mengutip hutang ?

-         Kenapa Kerajaan PR Negeri Selangor berbohong bahawa mereka terikat dengan perjanjian yang ditandatangani oleh Kerajaan BN sebelum ini sedangkan semua Perjanjian itu telah ditamatkan ?

-         Kenapa Kerajaan PR Negeri Selangor tidak bersikap telus ketika  mendedahkan maklumat dalam transaksi dengan Talam mesikpun mengikut hansard Persidangan Dewan Undangan Negeri Selangor pada 9 November 2009, telah dinyatakan bahawa Kerajaan Negeri akan bersikap telus dalam  transaksi dengan Talam?

14. Pendeknya, keseluruhan transaksi dengan Talam ini telah mendedahkan bahawa  Kerajaan PR Negeri Selangor  adalah

a)   Tidak kompeten

b)  Tidak ada akauntabiliti

c)   Tidak ada ketelusan

15. Bagi Kerajaan PR Negeri Selangor, kompeten, akauntabiliti dan ketelusan  (CAT) hanya satu slogan politik  untuk menipu rakyat.

Datuk Chua Tee Yong
Ketua Biro Professional Muda
Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani
Ahli Parlimen Labis

 -MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Kafir Harbi Tidak Wujud Kerana Tiada Negara Islam atau Negara Islam Tidak Wujud Kerana Ada Kafir Harbi Menentang?


Gara-gara ingin terus 'bersekedudukan' dengan DAP, yang telah difatwakan haram oleh para Mufti dan juga Ulama-ulama pondok, maka PAS hari ini menafikan bahawa DAP adalah kafir harbi.

Alasan yang diberi oleh PAS ialah selagi tiada Negara Islam yang sebenar maka tidak mungkin wujud golongan kafir harbi. Kenyataan ini dibuat oleh Dato' Dr. Haron Din dan disiarkan di dalam Harakah, serta pantas dipetik oleh blog-blog dan laman web pro-pembangkang. Dengan pantas juga Lim Kit Siang membuat kenyataan menyokong kenyataan PAS tersebut bahawa dirinya bukan kafir harbi.

Jika kafir harbi tidak wujud kerana tiada Negara Islam sebenar mengikut kaca mata PAS, maka mana mungkin Negara Islam PAS itu wujud selagi ada kafir harbi yang menghalangnya? Dan PAS pula yang membantu mereka?

Kenyataan Haron Din tersebut bolehlah diumpama masalah telur dengan ayam - yang mana dulu yang mana kemudian?

Kafir harbi mengikut istilah mudah adalah golongan kafir yang memerangi Islam.

Adalah tidak mungkin Lim Kit Siang akan mengaku yang dirinya memerangi atau membenci Islam. Tentulah beliau bukan ahli politik yang berjaya jika beliau mengaku terang-terangan bahawa beliau membenci Islam dan orang Islam.

Namun, kebencian Kit Siang terhadap Islam dan orang Islam (Melayu) telah terakam dalam sejarah. Malah tidak salah rasanya jika kita memberi gelaran kepada beliau sebagai Bapa Perkauman Malaysia. Telah tercatat kemas dalam laporan Mageran mengenai tragedi 13 Mei 1969 tentang bagaimana Kit Siang menyemarakkan api perkauman melalui kempen DAP dalam pilihanraya yang diadakan pada 10 Mei 1969.

Akibat kempe! n yang berapi-api membenci Melayu di samping meniupkan semangat keangkuhan Cina DAP yang akhirnya membawa kepada perarakan besar-besaran kaum Cina ke kawasan Melayu, yang mana melanggar permit yang dikeluarkan kepada mereka, maka berlakulah pertumpahan darah. Dalam perarakan tersebut slogan yang dibawa DAP ialah: 'Malai Si'. atau "Mati Melayu". "Apa polis boleh buat, kita Raja. Buang sama polis Melayu". "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan". "KL sekarang Cina punya"."Melayu balik kampung, melayu sekarang tiada kuasa. Sekarang kita Cina sudah control.""Melayu keluar…! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu.., sekarang kita sudah ada kuasa…"."…..semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis." "Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan melayu punya, mata-mata lancau….!" "Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu…"

Jika kata-kata di atas bukan membawa makna membenci dan memerangi Melayu Islam, maka apakah ia?

Jelas, agenda DAP tidak pernah berubah dari dulu sehingga kini iaitu ingin menghalau Melayu.

Dan ini telah pun terbukti sejurus selepas mereka menguasai Pulau Pinang di mana kaum Melayu dihalau dengan cara tersusun dengan merobohkan kampung-kampung mereka serta membina kediaman kos tinggi dan mewah agar menyukarkan kaum Melayu memilikinya. DAP juga berusaha untuk merancang untuk membina cawangan Universiti Nanyang di Pulau Pinang sekali gus menambah bilangan kaum Cina dan menyekat pendudukan kaum Melayu di tengah-tengah bandar itu.

DAP turut menunjukkan kebencian mereka terhadap Melayu dengan menerapkan kebencian terhadap kakitangan kerajaan serta pihak berkuasa seperti polis dan SPRM semata-mata kerana institusi tersebut dipegang oleh Melayu. Jika kita layari laman-laman sosial penyokong DAP, kita akan dapati ramai di antara mereka secara terang-terangan meluahkan kebencian terhadap Institusi Raja serta mempertikai pemakaian nama 'DiRaja' bagi pasukan keselamatan negara.

Suatu ket! ika, DAP ! juga telah enggan memakai pakaian adat di dalam Dewan atas alasan ia bercirikan Melayu dan Islam.

Pendek kata, sikap DAP yang memerangi Melayu Islam begitu nyata, terang lagi bersuluh.

Hanya PAS sahaja yang menafikannya. Bukan sahaja menafi, malah membela dan sanggup menjadi anjing kurap meniarap tengah jalan menentang Raja-raja Melayu bagi pihak DAP. Lebih dahsyat lagi, PAS juga mengiakan sahaja bila DAP ingin menyebarkan dakwah Kristian kepada orang Melayu melalui Injil berbahasa Melayu dan penggunaan nama Allah S.W.T. di dalam risalah dakwah mereka.

Jika DAP bukan kafir harbi, maka apakah mereka?

Apakah hanya apabila DAP mengangkat senjata memerangi kita sepertimana yang berlaku di Rohingya maka barulah DAP menjadi kafir harbi? Namun, ini juga tidak tepat jika mengikut huraian Haron Din kerana Rohingya bukan Negara Islam sebenar maka tiadalah istilah kafir harbi bagi mereka juga.

PAS nampaknya masih ketinggalan di zaman jahiliah sedangkan DAP dan dunia keseluruhannya telah melangkah ke era teknologi nano. Dalam kesibukan PAS mengira helaian rambut wanita yang terdedah serta mencongak dosa pahala mereka, PAS tidak sedar bahawa untuk memerangi Umat Islam di zaman ini tidak semestinya menggunakan senjata api. Selalunya, senjata api adalah pilihan atau jalan terakhir setelah umpan mengena, umat Islam terpedaya, menjadi benar-benar lemah lalu penghapusan etnik pun dilakukan.

Apatah lagi di Malaysia, di mana kekuatan tentera dan polis masih berada di tangan umat Islam, iaitu UMNO justeru, mana mungkin DAP memerangi umat Islam dengan menggunakan senjata.

Oleh itu, satu-satunya cara DAP untuk mengalahkan umat Islam adalah dengan mempergunakan umat Islam itu sendiri iaitu PAS untuk menghancurkan sesama sendiri (UMNO). Nampaknya, tidak sukar bagi DAP untuk melakukannya, kerana PAS benar-benar rela dan 'redha' menjadi anjing kurap kepada mereka.

Negara Malaysia adalah Negara Islam. Malaysia meletakkan Islam di tempat tertinggi d! an memper! tahankannya melalui Institusi Raja-raja. Kepimpinan serta pihak berkuasa di Malaysia juga dipegang oleh orang Islam. Malaysia menjadi negara Islam contoh kepada negara Islam lain kerana ia satu-satunya negara Islam yang aman, makmur dan maju serta lantang dan berkemampuan untuk membantu nasib umat Islam negara lain yang tertindas atau ditimpa bencana.

Dan inilah yang menjadi punca DAP tidak senang dan ingin mengambil-alih negara ini. DAP ingin merendahkan Islam atau sekurang-kurangnya meletakkannya setaraf dengan agama-agama lain. DAP tidak senang selagi umat Islam berhak melaungkan azan di subuh hari dan mengganggu mereka tidur. DAP tidak senang selagi arak dan babi tidak boleh dijual dan diratah sebebas-bebasnya di negara ini.

DAP tidak senang selagi agama rasmi Malaysia adalah Islam dan pemerintahnya juga orang Islam.

Dengan menafikan bahawa DAP adalah kafir harbi dan berdegil ingin terus memeluk dan meruntun tangan DAP ke Putrajaya, maka PAS dengan sendirinya telah meletakkan parti mereka sebagai musuh Islam. Jika undi DAP haram, maka undi PAS juga adalah haram.

Kerana PAS dan DAP kini telah bersatu dari segi roh dan juga jasad walaupun bukan dari segi kata-kata.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Suu Kyi's Song of Silence

People talking without speaking
People hearing without listening
People writing songs that voices never shared
No one dared
Disturb the sound of silence 
Songs of Silence, Simon and Garfunkel (1964)
It was only two months ago, on June 16 that Myanmar opposition leader and pro-democracy icon  Aung San Suu Kyi, received the Noble Prize she was awarded 21 years ago in 1991.

The 66 year old human rights campaigner and head of the National League for Democracy (NLD) received a standing ovation and the award ceremony in the packed city hall in the Norwegian capital, Oslo was given a live coverage by all international media channels.

Suu Kyi lived abroad with her English husband. On her return to Myanmar in 1988 to visit her ailing mother, she ended up leading a democratic uprising to oppose the ruling military junta and was only recently released from long periods of house arrest or imprisonment.

In her award acceptance speech, she said that the award had focused global attention on the battle for human rights and democracy in Mynamar and ensured "we were not going to be forgotten."

Why is she silence and keeping quiet on the current genocide on the Rohingya by the junta in Myanmar? Why not a word from her on this massive scale atrocities committed against the Rohingyas?

The News Straits Times had this story for quite a few days ago:
Suu Kyi must not ignore the Rohingya 
By Fuadi Pitsuwan
New Straits Times 9 August 2012  
DODGING ISSUE: The community is without citizenship and protection by state, writes Fuadi Pitsuwan

Rohingya people at a refugee camp in Rakhine state in western Myanmar. The community has never been recognised by the Myanmar government as minorities living in the country. AFP pic
IT was reported that Aung San Suu Kyi dodged a question on whether the Rohingya are Myanmar citizens. She simply answered "I don't know" to an intrigued student who posed the question to her during a public forum in Europe last month. Her answer was a disappointment, given the fact that the world sees her as the icon of democracy and human rights.
The Rohingya are stateless minority Muslims living in Rakhine (formerly Arkan), the westernmost state of Myanmar bordering Bangladesh. Despite historical records indicating that the majority of them had been in the area of modern-day Myanmar since the early 19th century, the Rohingya have never been recognised by the government as a minority living in the country. 
Today, an estimated 800,000 Rohingya are living in Rakhine; 300,000 more have fled persecution to seek refuge in Bangladesh, but they are facing di! scriminat! ion there, too. 
There are also large Rohingya diasporas in Thailand and Malaysia. 
The military junta's dismal record of protecting minority groups is arguably most apparent in the treatment of the Rohingya. Without citizenship, the Rohingya are not subjected to protection by state. 
The focus of international attention has always been to hold the Myanmar government accountable for other minority groups, such as the Kachin, Shan, Chin, Karen, among others, which the government is under legal obligation to provide protection as they are considered citizens of Myanmar by law. Such a focus has left the plight of the Rohingya in limbo. 
The rights of the Rohingya have consistently been violated even before the founding of the independent state of Myanmar. Up until 1982, however, it was more hopeful for the Rohingya. The 1948 law concerning citizenship did not exclude the Rohingya and appeared open to any ethnic minorities who had settled in the country for more than two generations. 
In 1982, under the government of General Ne Win, the citizenship law was effectively overturned. The Citizenship Act of 1982 recognises 135 ethnic groups, but leaves out what the law terms "non-nationals", which include the Rohingya as well as those of Chinese and Indian descent. 
Without citizenship, the Rohingya' freedom of movement is restricted. They are prevented from a formal education and denied healthcare. They need permission to get married and are restricted to two children per family. State authorities have coerced them into forced labour and engaged in other forms of persecution. 
Even worse, the Buddhist majority of Myanmar view them with suspicion. Some choose to violently resist the presence of the Rohingya in their community. Human rights violations committed against the Rohingya have been so gross that the United Nations! called t! hem "one of the most persecuted minorities in the world". 
The positive development in Myanmar since the civilian government took over last year is being overshadowed by the recent spike in violence in Rakhine. The current skirmish, claimed by the Buddhist community as retaliation against the raping and killing of a Buddhist girl by Rohingya men, has resulted in significant loss of life and displacement with contradictory figures depending on sources. 
The Myanmar government imposed an emergency decree in the conflict area, but has not been effective in ending violence. Unsurprisingly, the authority appears more sympathetic to the Buddhist side, rather than remaining neutral. Amnesty International and Human Rights Watch accused the authority of actively targeting the Rohingya.
It is upsetting that Suu Kyi, who has come to symbolise humanity's struggle for democracy and human rights, does not have a firm position regarding the plight of the Rohingya. 
When giving a speech in Thailand to Myanmar migrants in May, she promised them citizenship. But when pressed on the Rohingya issue, she dodged the question.
Understandably, Suu Kyi's political base, the Buddhist majority, may have prevented her from taking a more concrete stand on the Rohingya issue for fear of alienating her core supporters. 
But as a beacon of democracy and human rights, Suu Kyi cannot afford to ignore the plight of the Rohingya. She cannot compromise on her principles and opt for an easier route to reform. 
Her support will matter in nudging President Thein Sein's government to include the Rohingya in the reform process. Her leverage in world affairs will draw international attention and put pressure on the Myanmar Parliament to revise the citizenship law. 
Continued neglect of the Rohingya by Suu Kyi and the Myanmar government could produce a much more corrosive! effect o! n the country's attempt to embark on the path of democracy.
Systematic abuse of human rights and denial of citizenship could ferment dangerous discontent, leading to an uprising or armed insurgency. 
Already, the Rohingya have found their allies in Islamic movements when the Taliban in Pakistan said they would retaliate against the Myanmar government. Indonesian Islamic hardliners also vowed to wage jihad to stop the genocide. 
As such, it should be of interest to Suu Kyi and Thein Sein to settle this issue as quickly and peacefully as possible. 
For Myanmar to maintain its trajectory of reform, this issue cannot be ignored. In her maiden speech to Parliament, Suu Kyi called for new laws to protect the rights of "ethnic nationalities". 
She must not forget that the Rohingya, having lived in Myanmar for centuries, deserve the right to citizenship and protection from the state. They, too, are humans who warrant the chance to participate in the political and economic development of their country. 
Suu Kyi and the government should give them that opportunity. 
Fuadi Pitsuwan,  is a non-resident WSD-Handa Fellow at Pacific Forum CSIS in Honolulu, Hawaii, and a Belfer IGA Student Fellow at Harvard University's Kennedy School of Government
The NST is not alone in this. The latest from Gulf News in their online portal call upon her to speak. Read below:
Calling on Suu Kyi to speak for Rohingyas 
Myanmar's iconic opposition leader had better learn she cannot cherry pick when it comes to human rights 
By Qais Ghanem | Special to Gulf News 
Published: 20:00 August 14, 2012
Aung San Suu Kyi, Myanmar democracy champion 
Image Credit: AFP
On Saturday, 11 August, I read in the UAE Arabic paper Abral Imarat (Across the Emirates) that Foreign Minister Shaikh Abdullah Bin Zayed Al Nahyan had written to relevant international bodies such as the United Nations about the catastrophic situation in which the Rohingya Muslims of Myanmar find themselves. 
This is one of the most persecuted stateless groups in the world as identified by the UN. We have all read about the massacres that have taken place in the past few weeks, and have seen horrific pictures of naked or semi-naked bodies of male and female adults and children in long rows and huge piles, apparently being "cremated", something not allowed by Islam, but apparently perpetrated by Myanmar Buddhists, of all people. 
If confirmed, these would constitute serious crimes against humanity apparently committed while the world, including the government of Myanmar, looks the other way. I have seen commentary pointing out that Aung San Suu Kyi, the Burmese opposition leader, who recently received her Nobel peace prize, did not see fit to comment on such blatant atrocities.  
In Britain's The Daily Telegraph, Alex Spilius reported t! hat she w! as facing a backlash from fellow pro-democracy campaigners who were dismayed at her refusal to speak out against abuses being committed by her country's military junta, who apparently wish to deport 800,000 Rohingya, across the border to Bangladesh, the pretext being that Bangladesh is a Muslim country. Bangladesh turned them back, claiming that the country was already too crowded with Bangladeshis. 
Someone should remind Aung San Suu Kyi that she cannot cherry-pick when it comes to human rights, including those of Muslims, who make up 20 per cent of the world population. Indeed, her exalted iconic position in the world and local opinion dictates that she intervenes, regardless of the cost to her popularity among her own people.
We read that the atrocities were precipitated by rape committed by some Rohingya men. While this may be true, it could not be the sole cause; rather the final straw which came in the wake of chronic mistrust and animosity between the two groups. Whenever we scratch below the surface, we will always find that these ethnic and sectarian conflicts are due to competition for land and resources, both in short supply in these destitute and congested parts of the world. 
In addition to the UN, and the EU, Shaikh Abdullah has also addressed the Secretary-General of the Organisation of the Islamic Conference (OIC). But how much can this body do? It certainly represents about a fifth of the population of the planet. It also harbours a significant portion of the oil reserves of the world.  
But, it also has a disproportionate share of the world's corruption, illiteracy, morbidity and autocracy; factors that help make it a relatively dysfunctional and non-effectual body. Had that not been the case, one could imagine how much clout it would have, if and when it demands from the military dictators of Myanmar, respect of the human rights of its Muslim population.  
Is that interference ! in the in! ternal affairs of Myanmar? Of course not; and Shaikh Abdullah did not think so. It is no more interference than when the United States insists on respect for the human rights of Copts in Egypt. 
Read on here
Dr Qais Ghanem is a retired neurologist, radio show host, poet and novelist. His two novels are Final Flight from Sana'a and Two Boys from Aden College. He lives in Canada.
Or is this highly celebrated human rights leader of the West not interested in championing the rights of minority Muslims in Myanmar?

Or is she merely an exotic poodle comfortably kept and fed in the homes of wealthy British aristocrasy and owes her life and obedience to Western interest powers as many had suspected during the height of international campaign to seek her release?

While there are those that do not emphatise with her due to the visibly strange western support which usually come with some insidious interest, the corrupt and tyrannical military junta does not attract support neither.

Nevertheless, Suu Kyi would like to be reminded that Malaysia played an important diplomacy role towards her release with Tan Sri Razali Ismail played a key role to broker freedom.


She should remember that Malaysia is harboring and providing a life for tens if not hundred of thousands of her fellow countrymen. In fact, the Free Burma movement is free and uninhibited to pursue their cause here in Malaysia.

Malaysian public can voice out to demand to put a stop to bringing in Mya! nmar work! ers to protest this inhuman act by her country for our Muslim brothers. But why should we retaliate to stop doing good deed by giving a helping hands to our neighbours and at the same time, elevate our labour problem which we can seek from elsewhere?

Suu Kyi does not need to be threatened with retaliatory actions to do the humanely decent thing to lent her voice to the plight of the Rohingyas and proof she is really worth the Noble Peace prize she was awarded for.

The problems of the Rohingyas or the Arakian Muslims is not a recent problem but has been in existence for decades. Don't tell us "I don't know!"

Otherwise she is just as pro-west hypocrit.

In Malaysia, there is a pro-west so-called Human Rights Organisation called SUARAM that resort to lying and slander in their accusation on the proven wrong allegation of impropriety in the purchase of Scorpene submarine.

To pamper for George Soros money, these so called fighters that struggle for human rights in Malaysia have not voice a single word of protest for the plight of the genocide on the Palestinians or Bosnians.

None is expected from them for the Rohingyas.

For their political self interest, neither was there a whimper of disapprovals on the discriminations in some Pakatan states.

! They are ! only an unregistered company illegally taking money from the public using all these so-called claimed struggle for justice, good governance, and human rights.

In the meanwhile, their counterparts in the Middle East were camouflage for foreigners intervening in the affair of another country to finance and supply arms to opposition to bring the existing Government down through popular or armed revolutions.

Such is the hypocratic image these claimants of human rights activist have created of  themselves. Is Suu Kyi any different?

Suu Kyi used to say, "Our struggle for democracy is a struggle for our everyday life." And she used to say, "Human beings the world over need freedom and security that they may be able to realize their full potential."

Her song of silence she is singing means that in the eyes of Suu Kyi and her Western masters, the Rohingyas Muslims do not deserve to lead an everyday life, let alone realise their full potential.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Kantoi ! Musang Betina Kroni Anwar Dedahkan Dokumen Projek LRT.

Sana sini heboh kononnya projek BN semua dapat pada kroni,Anwar tiap hari tuduh lawannya rasuah dan kroni ibarat zikir .

Begitulah kerja mereka kerana anggapan rakyat kesemuanya otak kacang tak boleh berfikir maka mudah lah diperbodohkan. Manakala dikalangan rakyat yang tidak tahu menahu terus percaya dan langsung tak ambil inisiatif untuk periksa kesahihan berita fitnah dari haprak pakatan.

Banyak kali Pisau dedahkan haprak pakatan banyak menerima projek kerajaan BN,bukan sekupang dua sebaliknya beratus juga hingga ada yang mencecah berbillion. Kesemua ini didiamkan ,wang keuntungan daripada projek disalurkan kepada parti haprak pakatan. Fitnah pula disalurkan kecorong telinga rakyat begitulah jadinya.

Rafizi sekarang ini bagaikan terdiam apabila temberang dan tembelang mereka terdedah kenapa projek MRT diserang sebegitu rupa dengan pelbagai dakyah.Rupanya projek tersebut dilobi kuat oleh kroni Anwar.


Orang dalam yang terbabit secara langsung adalah penyokong kuat pakatan sendiri.Perempuan tua ini adalah salah seorang daripada musang musang yang berkeliaran didalam pejabat kerajaan.

Rakan blog Unspinner dedahkan perempuan ini terlibat secara langsung untuk beri projek kepada kroni Anwar..


Nama individu terbabit Dato' Fauziah Yaacob, Setiausaha Bahagian Perolehan, Kementeriaan Kewangan yang duduk dalam Tender Board.

Dia yang berdegil mahu memberikan projek tersebut kepada Ingress, syarikat kroni Anwar Ibrahim dan JV partner, Balfour Beatty yang angkuh tak mahu tolak ansur.

Jebat Must Die pun mended! ahkan dengan panjang lebar berikut:

Anwar Ibrahim's LRT project
Crows flocking together? – (Balfour, Halcrow, PKR)

Pisau kata "banyak projek kerajaan yang pro pakatan sapu.. Lim Guan Eng pula haramkan mana mana pemilik syarikat pro BN masuk tender di Pulau Pinang,kalau disahkan ahli mana mana parti BN..proses tender akan dilakukan semula..."
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...