Barisan Nasional (BN) Social Political Buzz & Bulls

HOT : CERAI ISTERI HADIR CERAMAH HASAN ALI



Hanya kerana tidak menyokong fahaman politik suami, seorang guru mengajar al-Quran dekat sini diceraikan, semalam.

Proses penceraian ke atas wanita itu, Cik Yah (bukan nama sebenar), 60, berlangsung di Mahkamah Syariah.

Menceritakan kisah yang menyedihkan itu kepada Sinar Harian, Cik Yah, seorang ahli Umno yang aktif di kawasannya, memberitahu beliau mendirikan rumah tangga dengan lelaki itu, Awang (bukan nama sebenar), dalam lingkungan 70-an, kira-kira 15 tahun lalu, atas dasar suka sama suka.

Menurutnya, ketika itu Awang, seorang penyokong Pas, tidak kisah dengan fahaman politik yang dipegangnya, tetapi beliau mengambil keputusan melepaskan jawatan yang dipegang dalam Wanita Umno bagi menghormati pendirian suami.

"Bagaimanapun, ! awal bul an lepas, kami bergaduh besar. Ia berlaku selepas saya menghadiri majlis cabutan bertuah yang diadakan di Tanah Merah.

"Saya tidak tahu pun bahawa (bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr) Hasan Ali hadir dalam majlis tersebut," katanya.

Hasan, yang juga bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, dipecat daripada Pas pada 8 Januari lalu kerana mengkritik parti secara terbuka.

Menurut Cik Yah, selepas beliau memaklumkan perkara itu kepada suaminya, suaminya mula mempertikaikan tindakannya turut berada di majlis yang sama.

Pergaduhan bermula di situ dan akhirnya, Awang memfailkan penceraian di mahkamah pada 24 Jun lalu.

Mereka pernah berkahwin sebelum ini dan tidak mempunyai anak.

Cik Yah mendakwa beliau tidak pernah menghalang Awang menyertai mana-mana ceramah politik dan kecewa kerana suaminya pula mengugutnya hanya kerana beliau menghadiri satu ceramah yang dihadiri bekas pemimpin Pas.

Katanya, beliau sudah banyak kali berjumpa dengan imam di kawasan itu mengenai pertelingkahan dengan suaminya dan mendapatkan nasihat bagaimana hendak menyelamatkan rumah tangga mereka.

Bagaimanapun, katanya, perkahwinan mereka tidak dapat diselamatkan kerana suaminya terus mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan hati dan membuat keputusan untuk failkan cerai di Mahkamah Syariah.

Cik Yah mendakwa sikap bekas suaminya ini berubah menjadi terlalu sensitif dan panas baran apabila berhadapan dengan perkara berkaitan politik selepas sering menghadiri ceramah politik, yang diadakan setiap hujung minggu, di beberapa tempat di kawasan kediaman
mereka.

Beliau syak Awang dihasut rakan-rakan yang berjaya membawa ahli keluarga masing-masing menyokong Pas, sehingga Awang berasa tercabar dan mengambil tindakan menceraikannya kerana perbezaan fahaman politik.

"Sebelum memfailkan cerai, bekas suami saya berkata dia tidak mahu lagi tinggal di rumah bersama saya, tetapi mahu berpindah ke rumah anak-anaknya, yang terletak hampir satu kilometer daripada rumah kami.

"Tindakannya itu menguatkan lagi telahan saya bahawa dia sudah tidak sayangkan saya lagi, sebaliknya mengutamakan politik daripada isteri sendiri," katanya.- sinar
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

FUYOO...KONDOM PUN ADA LOGO HALAL...



Sebab beberapa minggu ni EP sibuk  dengnan kerja luar, baru hari ni EP perasan condom pun dah ada yang halal...hebat betul....illustrasi pada kotak terpampang seorang wanita dengan purdah tanpa pakai kain untuk mempromosikan Kondom atau Condom Halal kepada muslim agaknya?





Confirm gambar ini di photoshopped untuk menaikkan kemarahan orang Islam. Keterangan atas kotaknya ni pun macam haram, ada ke patut kon! dom itu di saluti dengan air zam zam untuk extra blessing...

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

CILI KASI TARUK! KEBODOHAN SEORANG BAHALOL YANG TERAMAT!

Lebai-Lebai DUNGU PAS memang terKENAL dengan POLITIK GIMIK MURAHan mereka.. Mereka akan melakukan bermacam-macam GIMIK walaupun pada HAKIKATnya GIMIK yang diLAKUkan mereka itu jugak sekaligus menCERMINkan keDUNGUan mereka.. Dengan KATA lain, MODAL POLITIK Lebai-Lebai DUNGU ini hanyalah dengan GIMIK sebegini aje.. Ibarat 'AYAM Lorong HAJI Taib' yang cuba menarik PELANGGAN walaupun sesetengahnya itu ada yang tahap NENEK!

Pelabagi REAKSI daripada beberapa BLOG yang kita DAPAT berhubung dengan GIMIK seorang Lebai DUNGU PAS seperti di dalam GAMBAR tersebut.. Ada yang LUCU dan ada yang MARAH.. Pada kita, TIDAK perlu pun MARAH-MARAH.. Allahyarham Tun Abdul RAZAK yang meRUPAkan BAPA kepada DS Najib sudah TIDAK ada apa-apa hubungan pun dengan DUNIA yang FANA ini.. Kalau nak mintak MAAF atau pun nak TUNTUT perMOHONan MAAF, sepatutnya dilakukan semasa allahyarham masih HIDUP lagi.. Jadik, jelaslah perBUATan Lebai DUNGU PAS seperti di dalam GAMBAR itu hanyalah GIMIK MURAHan sahaja!

Kenapa pulak kita KATAkan perBUATan sedemikian sebagai GIMIK MURAHan? Ya, memang TIDAK SALAH untuk menDOAkan atau pun menyedekahkan Al-FATIHAH seperti yang mungkin cuba diTUNJUKkan dalam GAMBAR.. Namun, ianya ternyata menjadi GIMIK MURAHan apabila GAMBAR sebegini di'UP-LOAD' ke dalam FACEBOOK untuk dijadikan MODAL POLITIKnya.. ->KLIK<-

Sudah tentu ianya menjadi MODAL POLITIK Lebai DUNGU di dalam GAMBAR tersebut.. Tambah pulak dia cuba mengANJURkan perHIMPUNan HARAM OREN dengan tujuan KONONnya untuk memBANTAH penyenaraian FGVH di BURSA?

Apa pun, anda jugak WAJAR meLIHAT dalam KONTEKS yang berLAINan.. KONTEKS yang kita MAKSUDkan ialah Lebai DUNGU PAS di dalam GAMBAR ini HAKIKATnya terpaksa mengakui JASA-JASA PEMIMPIN UMNO seperti allahyarham Tun Abdul RAZAK amat BESAR dan diKAGUMi sampai bila-bila.. BANDINGkan pulak dengan JASA-JASA para PEMIMPIN ! PAS sama da yang telah ke alam BARZAKH atau pun yang masih berNYAWA-NYAWA ikan seperti Pok Nik 'ALAIHISSALAM'? Dengan KATA lain, GIMIK MURAHan yang dilakukan oleh Lebai DUNGU tersebut sekaligus meRUPAkan pengIKTIRAFan terhadap UMNO..

Kita CABAR anda semua meLIHAT kembali SEJARAH ketika allahyarham Tun Abdul RAZAK membuka HUTAN belantara dan memBERIkan TANAH kepada para PENEROKA.. Ketika itu apakah yang diBUAT oleh Lebai-Lebai DUNGU PAS? Pok Nik pada MASA itu dok buat apa? Jangan KATA orang TUA tuh belum masuk POLITIK lagi ketika itu.. Ketika allahyarham Tun Abdul RAZAK bertungkus-lumus membuka TANAH dan berUSAHA meNAIKkan taraf HIDUP RAKYAT, SIAPAkah pulak yang pada masa yang SAMA mengHASUT para MAHASISWA ke JALAN-JALAN raya untuk meRUSUH? Bukankah orang itu ialah Penasihat PKR?

Jadik, kenapakah pulak hari ini Lebai DUNGU PAS membuat GIMIK sebegini sedangkan SEJARAH memBUKTIkan para PEMIMPIN PAS dan tentunya Penasihat PKR yang meRUSUH ketika allahyarham Tun Abdul RAZAK masih HIDUP cuba meRUNTUHkan segala JASA-JASAnya? SIAPA sebenarnya yang mereka nak perBODOHkan dengan GIMIK sebegini kalau bukan Lebai-Lebai PAS lain yang seDUNGU dengannya? HAKIKATnya mengIKTIRAF JASA-JASA allahyarham Tun Abdul RAZAK SAMAlah dengan mengIKTIRAF JASA-JASA UMNO/BN kerana allahyarham adalah PM dari UMNO/BN! Apa pulak JASA PAS?

Kita PERCAYA DS Najib pun terSENYUM dengan GIMIK MURAHan sebegini.. HAKIKATnya Lebai DUNGU dalam GAMBAR tersebut mengIKTIRAF JASA-JASA BAPAnya sendiri.. Ini sekaligus memBUKTIkan bahawa DS Najib berada di landasan yang BETUL dalam meneruskan segala USAHA dan JASA-JASA para 'FORE-Fathers' dari UMNO/BN untuk NEGARA.. Ini jugak mampu memBUKAK mata RAKYAT untuk meLIHAT bahawa Lebai-Lebai DUNGU PAS sejak berpuluh-puluh TAHUN keWUJUDan hanya untuk mengHANCURkan NEGARA ini.. SAMAlah jugak dengan Penasihat PKR yang cuma TAHU meRUSUH untuk meROSAKkan NEGARA sejak dari ZAMAN allahyarham Tun Abdul RAZAK lagi!

Nukilan Tukang Dok Peghati

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PANAS BERAPI! MARI TENGOK GAMBAR KHALID GAGAP KENA SERANG SAMPAI DIA CABUT LARI!

Pergh.... Mmg confirm la lepas ni khalid gagap ni kena buang daerah... Eh silap negeri... Khalid ni lepas ni kena beli rumah lain plak nak elakkan rakyat cr dia.. Hahahaha.. Tu la akibat jd tali barut cina... Cina mmg pandai gunakan ko khalid smpi jd babi buruan...,

Ko nak lari smpu mana khalid oi.. Klu kat dunia bleh la kat akhirt kelak???? Ko ingat geng pas tu bleh selamatkan ko ke... Sudahlah diorang pun belum tentu selamat inikan ko yg dah byk sgt mkn rasuah... Sendiri mau ingat la

Confirm khalid gagap mcm cacing kepanasan sekarang ni.. Tidur x senang, mkn x lena.. Hhahahaha.. Kat dunia lg tuhan dah balas.. Tgg jelah apa nak jadi lepas ni,. Byk lg rahsia akam terbongkar.. Time tu nak lari smpi ke hjg dunia pun blom tentu selamat

arman pun ada? mohon fru sembur dengan water canon kerana ada perhimpunan haram

segala perbuatan jahat kot selama memerintah selangor sikit sikit terbongkar.. Mula2 isu talam pastu isu masjid kat shah alam lepas ni isu apa plak.... Itulah khalid.. Sorok mcm mana pun akan terdedah jugak... Skang ni aq tgk khalid ni dah x pakai songkok mcm mula dia ambil selangor dulu.. Takut org kutuk kot. Hahahaha.. Sepandai pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua...

kenapa si Prince of Noob ni ada je kat mana2 blog sambil promosi blog dia? meluat aku menengoknya...

kalau isu menarik takpe... kebudak2an la..

Rakyat tengah mengamuk, khalid buat apa? duduk dalam kira duit yang telah disonglapkan bersama-sama Faekah... sebab tu la dia xnak keluar...

siapa berani keluar kalau dah kene serang macam tu? itu la, biler sudah diberi peluang untuk mentadbir ecara elok, buatlah... kalau tidak, there is no court in this country for men like Prothero.

Rakyat Negeri Selangor cukup bersyukur mendapat YAB Tan Sri Khalid sebagai MB kita. Jangan lupa bekas MB daripada UMNO yand cukup memalukan kita. Diharapkan Tan Sri tidak akan terkilan dengan tindakan Mat Rempit yang tidak bertamaddun yang irihati dengan kejayaan Tan Sri. Salam berjaya kepada Kerajaan Tan Sri!

berapa gagap bagi kau sampai kau jilat dia kaw kaw ni?

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Ibu Di Rompak,Yusmadi Salahkan Umno


Tuhan bayaq cash kat hang wahai YB penyamun Yusmadi, hang rembat duit rakyat tak bayaq sewa berpuluh ribu..nah la ni mak hang dah jadi mangsa.Hutang tak bayaq..pi spa mengurut boleh plak?Ptuii!

Pisau hairan,haprak pakatan macam Yusmadi dah mula salahkan kerajaan dan Umno kerana keselamatan ibu dia terancam akibat dirompak.

Yus..baik hang pi tanya khalifah umar tuh.dia kata regim DAP Pulau Pinang aman damai kadar jenayah kurang sebab puncanya kerja berat haprak pakatan tak serupa Johor.. la ni mak hang dah kena rompak..apa kes bro..??

Hang tengok gambar kat sebelah tu..kesian ibu tua ni..tak pasal lebam kena tumbuk dengan penyamun..


Ibu kepada anggota Parlimen Balik Pulau, Yusmadi Yusoff cedera akibat dipukul sebelum dirompak barangan kemas dan wang tunai berjumlah lebih RM30,000 awal pagi ini.

Mangsa, Fatimah Ahmad, 73, berkata pada kejadian pukul 4 pagi itu, seorang lelaki bertopeng telah memecah masuk ke dalam rumahnya di Jalan Baru di Balik Pulau ketika beliau sedang nyenyak tidur.

Katanya, beliau yang tinggal berseorangan dalam rumah itu dikejutkan oleh suspek dan memintanya menyerahkan barang berharga sambil mengacukan sebilah pisau lipat.

"Dari loghat percakapannya (perompak), dia orang sini (Pulau Pinang)... dia ugut hendak bunuh, tengok sahaja kilatan pisaunya, saya terus serahkan rantai emas, gelang tangan dan dua bentuk cincin yang dipakai berharga kira-kira RM30,000," katanya kepada pemberita.

Beliau berkata, tidak berpuas hati dengan barangan kemas itu, perompak terbabit juga memukulnya sehingga mata kirinya lebam dan bengkak sebelum lelaki itu melarikan beg tangan berisi wang RM4,000.

Fatimah kemudiannya menghubungi anaknya yang ! tinggal berhampiran untuk dibawa ke Hospital Balik Pulau sebelum membuat laporan polis.

Beliau bagaimanapun diberi rawatan pesakit luar dan keadaannya dilaporkan stabil.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Supt Hatta Md Zin ketika dihubungi berkata polis menerima laporan pada pukul 6.40 pagi dan sedang mengesan perompak terbabit.

"Polis percaya perompak itu bertindak bersendirian dan telah lama memerhatikan mangsa," katanya ketika dihubungi.

Katanya hujan lebat memudahkan perompak itu memecah masuk rumah mangsa melalui tingkap hadapan tanpa disedari jiran.

Hatta berkata kes itu disiasat mengikut Seksyen 392/397 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 14 tahun dan denda serta sebat, jika sabit kesalahan.

- Bernama

Pisau kata "Yus..bulan ni tak pi Spa ka?"
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

GEMPAR BERAPI! BUKTI GUAN ENG RACIST YANG TERLAMPAU!


APABILA dikatakan Setiausaha DAP, Lim Guan Eng adalah seorang yang tebal dengan semangat perkauman atau rasis, pekat dengan sentimen chauvinis kaum Cina dan mirip kepada fahaman komunisme, maka ramailah juak-juak Pakatan Haram yang membelanya.

Kononnya Guan Eng adalah seorang "Khalifah" dan tidak mungkin mempunyai sifat-sifat berkenaan. Malah yang lebih meloyakan, ada di kalangan penyokong-penyokong PAS yang menganggapnya sebagai bayangan Khalifah Umar Abdul Aziz ketika DAP mula merampas Pulau Pinang.

Namun pada Isnin baru-baru ini, Allah sekali lagi membuktikan bahawa memang benar dakwaan yang menyatakan Guan Eng adalah seorang yang mementingkan kaum sendiri dan bersikap "assobiyyah" meskipun dia gagal membangunkan sebuah pelabuhan terkenal di nusantara.

Nama Penang Port bukanlah satu nama kecil di Selat Melaka. Selain dari pelabuhan Melaka, pelabuhan Pulau Pinang adalah antara pelabuhan terpenting di dalam peta geografi Asia Tenggara. Itu fakta.

Namun sejak Guan Eng mentadbir Pulau Pinang, keadaan Penang Port semakin membimbangkan di mana struktur kewangannya mencatatkan kerugian yang agak besar.

Dipercayai ia berpunca dari sabotaj dari Kerajaan pimpinan Guan Eng, termasuk aktiviti pengoperasian haram yang hampir tidak terkawal oleh "tauke-tauke" Cina yang menyokong dan dipercayai memberi sumbangan dana besar kepada DAP pada setiap kali pilihanraya di negeri itu.

Justeru itu maka timbullah cadangan untuk menswastakan pelabuhan yang dimiliki sepenuhnya oleh Kementerian Kewangan tersebut dan nama ahli perniagaan bumiputera terkenal, Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhari adalah antara nama yang disebut untuk mengambil alih Penang Port.

Mendengar nama Syed Mokhtar yang banyak mengimarahkan Islam dengan hasil perniagaannya di negara ini, dilaporkan bahawa Guan Eng tidak senang duduk dan bimbang sekiranya Penang Port diambil alih oleh tokoh perniagaan dari Kedah itu.

Berkemungkinan dia takut pengambilan Penang Port oleh Syed Mokhtar akan menghentikan dan menj! ejaskan aktiviti-aktiviti "tauke-tauke" Cina yang menabur dana kepada DAP selama ini, apatah lagi PRU ke-13 semakin dekat.

Maka dia pun menyekat pengambil alihan itu dengan memberi alasan paling tidak profesional, paling bodoh dan sama sekali merugikan jika dilihat dari sudut ekonomi sesebuah syarikat.

Read more...

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

SURUHANAJAYA PERKHIDMATAN AWAM (SPA) DIDESAK BERHENTI MENYUSAHKAN NAJIB.

suruhanjaya perkhidmatan awam (SPA) telah memperkenalkan dasar baru dalam perkhidmatan.

dasar tersebuat adalah membenarkan pemegang ijazah sarjana muda untuk memohon jawatan bertaraf SPM di perkhidmatan awam.

orang yang ada ijazah boleh apply kerja yang layak diisi oleh pemegang SPM.

ni apa kebenda yang SPA buat ni ?

belajar tinggi-tinggi tapi nak bagi peluang kerja yang bukan pada 'kelasnya'.

imagine seorang graduan yang ada ijazah civil engineer pegang jawatan bertaraf SPM dalam sektor perkhidmatan awam.

tun m penat suruh budak belajar tinggi-tinggi supaya bekalan pekerja untuk sektor berdaya saing senantiasa ada.

SPA pulak pi down grade ilmu budak tu belajar ke taraf lulusan SPM.

yang lulusan SPM nak campak kat mana pulak dalam perkhidmatan awam ?

SPA nak ulang masalah yang SBPA pernah bikin ribut lantas menyusahkan PM beberapa bulan lalu.

masa buat pengumuman pulak, SPA tak panggil cuepacs. ini satu hal. buat keputusan taknak bincang.

aku masih ingat kes SBPA. kerana kegelojohan dan kebodohan sistem SBPA yang menyebabkan berlakuknya protes awal, sampai najib terpaksa sit down dengan cuepacs lantas settlekan masalah.

hallo SPA, berhentilah menyusahkan PM wei !

dulu kau buat hal, sekarang nak buat hal.


orang besar dalam SPA berhentilah menjadi penyusah kerja najib.
patutnya korang bantu untuk 'tiadakan' masalah dari kalangan pekerja perkhidmatan awam.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

SALAHGUNA DANA : STRAITS TIMES SINGAPURA CUBA PERTAHAN PAKATAN.


Singapore Straits Times reports on fresh corruption charges against Selangor government seems obscure.

1.    Carolyn Hong still did not explain why opposition MP Tony Pua rebutted the allegation.

2.    She again resolved to accept rebukes by Ong Kian Ming, the political analyst from UCSI University against BN. Certainly it was not difficult for him to find fault with Federal government and fabricated more flaws of BN.

3.    Instead of elaborating the case of graft by opposition-held Selangor government, this journalist quoted the      past case of NFC repeatedly.

      She needs to rack her brains for more information of grafts by Pakatan Rakyat.

        H.S.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Honour your words – S’gor MB reminded

MCA HQ, 12 Jul – During the Q & A session at a press conference, MCA Young Professionals Bureau chairman Datuk Chua Tee Yong pressed home the point that the Selangor Pakatan state government is playing for time in delaying the release of the White Paper involving Talam Corporation debt restructuring by the state administration.

"The Pakatan government promised a White Paper in 2010. It was not announced only in media but in the Dewan (State Assembly Sitting). They are not honouring their words," said the Labis Member of Parliament when reminding the Menteri Besar of his pledge made two years ago.

No pulling stops to prolong White Paper's release

Further highlighting to the public on the delay tactics by the Pakatan government, Tee Yong inquired, "why all these surfacing of tabling the White Paper at year end after MCA asked questions?"

While a reporter suggested that the Selangor government was waiting for the entire translation to be done, Tee Yong responded that "I didn't promise year end 2010. The Pakatan government said that. I am just holding them to their promise. Why is it after MCA asked 2 questions, then only say 'not complete.' In 2 years, did you hear 'not complete'?

On the possibility of mismanagement by the state, Tee Yong suggested the Selangor administration was evading the issue in view of the divergent replies on the delay in tabling the White Paper. "That is by the state. When I ask any question, the Selangor government is not answering. First they say they will answer in the Dewan. Then they say they will answer at the year end, then they say 5 accounting firms are coming. Only thing I know is that they are just delaying."

On the possibility of MCA lodging any report with the police or the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) with the exposés, Tee Yong replied, "based on what I understand, some quarters are doing it. They don't report to me. Once I discover there is sufficient, I will gather together."

Office bearers from MCA Selangor and MCA Federal Territory were also present at the press conference.

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

VIDEO PANAS : AHLI PARLIMEN KELUARKAN PISTOL SEMASA DEBAT...

Debat merupakan suatu kaedah untuk bertukar-tukar pandangan dan fikiran atau berbantahan mengenai sesuatu perkara..Bagi menggambarkan ketamadunan sesebuah negara, proses debat antara dua pemimpin sering diadakan..Namun, tak semua pemimpin itu pandai berdebat, silap sikit boleh hilang nyawa macam yang jadi kat Jordan ni..Nak tahu kenapa? 



Debat televisyen secara langsung antara dua musuh politik di Jordan berakhir dalam keadaan huru-hara apabila seorang daripada mereka mengeluarkan sepucuk pistol. 

Selain mengacukan pistol, MP Mohammad Shawabka juga membaling kasut kepada lawannya, aktivis politik Mansour Sayf al-Din Murad, yang turut sama membincangkan pemberontakan di Syria dalam rancangan yang disiarkan oleh Stesen TV Jo Sat. 

Kekecohan ini berlaku selepas Mansour menuduh Mohammad Shawabka sebagai ejen perkhidmatan rahsia Israel Mossad.

"Anda Mossad," kata Mansour. 

Shawabka menjawab: "Kamu adalah penjahat" lalu melemparkan kasut kepadanya - suatu tindakan yang amat menghina di dunia Arab. 

Sebagai moderator rancangan, Mohammed Habashneh bergelut untuk mententeramkan kedua-dua pemimpin politik itu.









Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

DAP excos clueless on Talam bailout?


MCA HQ, 12 Jul – While DAP has always hollered for transparency and competency, it does strike as strange that the DAP excos i.e. Ronnie Liu, Teresa Kok and Au Yong Hian Wah have been silent regarding the debt restructuring deal, whereby its publicity chief, a Parliamentarian Tony Pua with no official title with the Selangor government has to do all the explaining after every MCA press conference.

"Why are DAP excos quiet? Are they merely a rubber stamp?" MCA Young Professionals Bureau chairman Datuk Chua Tee Yong pondered while further probing, "the question that needs to be asked: why now only want to hire five international auditors? Why disclose in November? Is it because assembly may be dissolved then?"

He unfurled these inquiries at a press conference, his fourth in a series of exposes involving questionable practices involving the Pakatan Selangor state government's debt restructuring exercise for Talam Corporation's debt.

Incompetent internal auditors erodes MB's confidence on own team?

Anomaly runs that only after MCA had raised questions did Menteri Besar Khalid Ibrahim announce that 5 international accounting firms will be invited to review the Talam deal. This throws doubt on the capability of the state administration on accountants and internal auditors.

"We need to understand that all this while, the deal was done by the Selangor government. It boasted it didn't get external consultant. Who is the person who is in charge of this deal? What happened to state auditors? No faith in own people? They are just buying time," alerted the Deputy Minister of Agriculture and Agro-based Industries.

While reporters rebutted that the Menteri Besar had claimed that the 5 international accounting firms are intended to ensure transparency, Tee Yong countered, "Are they trying to say, that if they do (the audit) themselves, they have something to hide and are not transparent? Why delay? Why not just table White paper?"

Earlier at the press conference which is Tee Yong's fourth in relation to exposés on doubtful dealings between Talam and the Selangor state government, Tee Yong pointed out that Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB), a wholly- owned subsidiary of the Pakatan Selangor government was debt free with cash and fixed deposits totaling RM76 million in 2009. However in 2010, when the Selangor government sold RM450 worth of land to PNSB, the state entity in 2011 had to obtain a bank loan of RM230 million plus RM86 million interest to finance this purchase.

In short, a healthy debt-free state entity with cash in hand of RM76 million is now saddled with bank borrowings of RM316 million after the Talam debt recovery exercise.

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAS SESAT : DICERAI PASAL DATANG CERAMAH HASAN ALI !

PAS - PARTI AJARAN SYAITON

PAS - PARTI AJARAN SYAITON

jadi ahli pas pun... kena baiaahh oooo tidak...

patut ulamak2 besar dunia kutuk habih2 kum ajaran gila ni....

apasal hadi oiii

apa la gila nik hoiii

ajarlah ajaran islam yg betul'...sket...

Laki dia nak adjust Abby Abadi la tu bro..bini dia dah tua nak mampus..baik dia try Abby..ketat lagi tu....

Tindakan zalim ini jelas menunjukkan PAS adalah Parti Ajaran Syaitan.

Antara waktu iblis/syaitan akan bergelak suka ria.

di waktu anak adam bercerai berai.

pas pulak arah laki ceraikan isteri kerana politik.

sungguh sinonim iblis/syaitan dengan pas.

TAKBIERR ALLAHU AKBAR..TAKBIR ALLAHU AKBAR..TINDAKAN WAJR..ENGKAR ARAHAN SUAMI..
HUKUM ISLAM TELAH BERJAYA DILAKSANAKAN..

Tidak takutkah HAJI HADI dengan amanatnya yang hanya menyesatkan dan menambah kekeliruan UMAT ISLAM?

Tidak adakah langsung terlintas dalam hati HAJI HADI akan AZAB ALLAH kerana AMANATNYA itu?

Tidakkah HAJI HADI terfikir untuk menarik semula AMANAT sesat beliau sebelum mati dan bertaubat?

Setiap tindakan pengikut tegar PAS adalah berdasarkan AMANAT, FATWA sesat dari NIK AZIZ dan HJ HADI!!

Kepada pengikut PAS, tolong berikan penjelasan!

Ikatan PERKAHWINAN adalah satu ikatan yang suci.. Runtuhnya institusi perkahwinan umat ISLAM ibarat meruntuhkan agama..

Tetapi hanya kerana berlainan fahaman politik, atau hanya datang ke ceramah Hasan Ali, tergamak seorang suami menceraikan ISTERInya..

PAS - Parti AJARAN SESAT!!!!

dengar ceramah tup-tup kena!

ber'kursus dalam jamban, terlepas!

Hmmm, dah nasib ko Awa...nak wat cam na...

ape lah nk jadi dgn pengikut2 pas..ade hukum..terlebih2 pulak

Ada peluang baik dan harapan untuk melamar Abby.

MUSLIMAH PAS TAKBIIIIRRRRR!....RAMAILAH YANG AKAN JADI MANGSA KEADAAN JADI JANDA...JANGAN BLAME UMNO SENDIRI CERAIKAN BINI....KALAU TANYA NIK AZIZ JAWABNYA "AMBO TAK TAHU"...HABIS CERITA.

Hasil ajaran ularmak ularmak parti ajaran syaitan...mungkin terminum hasil basuhan kaki Nabi Nik Aziz..

TAKKAN LAMAR ABBY AJE KASIHAN ECAH (AISHAH)...HA..HA..

Pemikiran para pengikut PAS bertaraf zaman batu....

mana bomo dan jin dia ni... tak mai nak muahahahaha kah????? ka ni pun ada dalam kitab PAS??

teruk sangat dah weh hangpa ni puak laknatullah...... awat la taksub sgt ngan nik aziz tu??? awat kahwin ngan makcik tu klu tau dia tu org umno?? dah kahwin pun takkan na tunggu sampai la ni baru nak cerai?? baru dapat hidayah dari nabi nik ka bhai????

harap bersabar la makcik tu... banyak istighfar... Allah maha mengetahui... tak sekarang akhirat kelak pasti org tua tak sedaq diri tu dapat balasan dia.... betoi sedih bila baca utusan pagi tadi... pangkat mak cheq makcik ni.... mengucap lah pakcik wei... nik aziz tu bukan apa pun... nak sokong sapa lantak pi la... jatuh bangun org politik ni bukan ada apa pada kita pun..biaq la sekadar menyokong ja..jangan lah taksub lagu ni..... taksub pada Allah..Nabi..dan Quran udah le pakcik...... memang la tak salah dalam agama kalau bercerai.. tapi kalau niat tu hanya kerana fahaman politik....ya Allah....

teruk memang bodoh sanggup mengadai rumah tangga disebab isteri pergi dengar ceramah.taksub sangat da.memang sesat sudah org pas nie.taubat la woi!!!!sial!!!!

anon 3.31 dan 3,39

bhai..hangpa ingat sikit.. benda mcm ni bukan boleh berlaku kat makcik ni ja....jangan kerana kita ada kuasa pegang talak maka boleh digunakan sewenang wenangnya... Allah memberi kuasa talak pada kaum adam pasai kita lebih bijak menilai dan tidak membuat keputusan yg terburu buru.. tapi dalam cite makcik ni dia dicerai pasai gi ceramah tok hassan... tok hassan tu bukan wat ceramah k pop pun...hangpa tau ka dia tak minta izin suami dia?? kalau tanya laki dia mesti dia cakap tak..tanya bini dia dia cakap ada..nak percaya pada sapa?? jd eloq jgn dibuat buat cite bhai... yg pasti dia diceraikan pasai gi ceramah tok hassan yg telah diHARAMkan oleh pucuk pimpinan PAS... sapa yg menjawab esok??? SENDIRI MAU INGAT LA TOK!!!

macam manalah golongan ini mampu duduk sama tinggi, berdiri sama rendah dengan golongan kesamaan gender dari kalangan Dapster? garuk kepala mikiornya...

abby dah pandai buat demonstrasi...baru kuliah tahun 1 ajaran kaum PAS... UTK MAKLUMAN AHLI-AHLI BARU PAS..
Ajaran PAS ada 10 kuliah kena hadir dan tamat pengajian...baru LULUS jadi ahli PAS sebenar, salam Tok Guru peluk cium pipi kiri/kanan 2 kali serta dahi 1 kali dan dibolehkan masuk sorga.....

paham maksud tuan puteri?

takbirrrrr...

3:31,

Menceraikan isteri atau isteri di ceraika suami di kalangan penganut agama pas pis pus bukan baru berlaku,tragedi penceraian sebegini mula di kesan bila Tuan Guru 'dolak dalik' Hj Hadi mengeluarkn fatwa umno kafir.
Malah pada suatu ketika adakes yng di bawa ke makamah,sorang tok guru pas tlh menjatuhkan sembelihan orng umno tidak halal di makan,perkahwinan dengan penyokong umno tidak sah dan anak yng lahir di kira anak zina.Solat yng di imamkn orng umno juga tidak sah.Sebab itu timbulnya solat ada2imam pada waktu yng sama.
Jngan kita lupa pengaruh fatwa Hj Hadi masih menebal di kalangan pentaksub agama pas pis pus.
Jadi tak hairanlah kes cerai sebegini berlaku.
Tapi yng sedihnya setelah 14 thn si Awang menutuh Cik Yah dengan bernafsu, baru hari ini dia nampak cik yah sesat ketika bilangan anak murid yng mengaji denganya hampir 100 orang.
Chelaka punya Awang berok mat yeea!

Adoiiiyaaaaaaiiiii....

Pemikiran penganut PAS dah jadi macam org zaman jahiliyah...woooiii ...PAS TU AGAMA KA?

Bodddooo tahap jamban tol..antara parti dgn agama pon xleh beza?..baik angpa jadi unta bole di semelih ada pekdah idop kat donia nih...hampas tol..

INI SATU LAGI KONSPIRASI TERTINGGI UMNO/BN...

MMG PUKIMAK PASRAEL SIAL...

HANNNJIINNGGG KORANG SEMUA...

KOMPOM KE NERAKA...

ANJING KAU NUAR...

Pirahhh PAS, Demi Allah dan Rasull, Aku hampir tak jadi kawin kerana di minta bertobat, suruh aku keluar UMNO, lepas tu suruh aku masuk PAS baru boleh kawin.

Belagak Islam la konon, Dulu susah, menang nombor ekor, buat berniaga, duit haram senang naik, kaya-raya puak ni. Sekarang belagak alim...

Akhirat esok aku nak tengok puak ni kena bako, tunggguuuuuuu
Allah Huakbar.

Aku kesian dengan pengikut PAS sebab mereka terlalu yakin ISLAM PAS adalah ISLAM yang paling ISLAM.. Iaitu ISLAM yang paling benar.. ISLAM orang lain levelnya bawah sikit dari PAS.. Jadinya, teguran dari orang ISLAM yang bukan PAS akan diperlongkangkan dengan selamba.. Bak kata orang dolu2.. "Bodoh dah tak boleh nak ajar" "Pandai tak boleh nak ikut"..

Pelakon & Artis Sewel = PAS

kalaulah pencerai itu adalah musang berbulu ayam dan pihak diceraikan adalah muslimat kelunaran, apakah Muslimah Roket akan tutup mulut jugak?

Alhamdullillah,terlepas mak cik tu dari bersingkokol dgn suami yg entah bagaimana keimanannya.Kalau suaminya itu seorang yg taksub pada fatwa sesat Pok Nik,tentulah dia juga boleh di anggap sesat,jadi nkan elok mak cik tu terlepas dari itu semua.

apapun gaya Nik Aziz dalam memberikan komen berhubung isu ini memang kelas!

ya, sebijik macam jawapan bagi persoalan yang diajukan dalam debat LGE/CSL: pertanyaan jelas dan straight forward, jawapan kenen yang diberi.

Hmmm

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAS: Big Brother and dominant leader of Pakatan?

12 July 2012

Press statement by MCA Youth National Chairman Datuk Dr Ir Wee Ka Siong

PAS: Big Brother and dominant leader of Pakatan?

DAP Penang Chief Minister Lim Guan Eng and Socialist Youth chief Antony Loke should clarify Dato' Seri Abdul Hadi Awang's recent remark about PAS having prominence and dominance within Pakatan. Such a bold statement indicates that PAS controls Pakatan, and DAP only exists within the coalition to cater to their agenda.

As reported in Sinar Harian (10 July 2012), PAS President Hadi Awang says that PAS is the "strongest in Pakatan and with the most election machinery." So, consistent with the 2008 elections, he says that PAS will contest more seats than DAP in the next GE. PAS may contest up to 80 seats in the upcoming elections, whereas DAP will only "contest in less than 60 parliamentary seats", according to Penang Chief Minister Guan Eng as reported in The Star (12 July 2012). Guan Eng's words confirming Hadi Awang's declaration serves to further concede DAP's subservience to PAS.

DAP supremo Lim Kit Siang once said that no party within Pakatan plays the role of Big Brother, meaning that DAP, PAS, and PRK all share equal footing. But reality has proven otherwise. The Penang Chief Minister may be gifted with oratory skills of persuasion claiming that all three parties base decisions on concensus within the coalition. However, his efforts have been futile, as it is obvious that DAP takes the backseat in Pakatan and PAS runs the show.

A vote for DAP is actually a vote for PAS

Voters ought to consider Pakatan as a whole coalition. As demonstrated by PAS' control over all affairs of Pakatan, including deciding which candidates will run for which seats in the GE, DAP holds very little sway over its component parties. Indeed PAS seems to hold all the power and influence within Pakatan, and DAP has been quite content with letting PAS take the lead. So a vote for DAP is actually a vote for PAS, as DAP has been consistently subservient to the demands of PAS.

According to the previous general election, PAS had contested a total of 66 parliamentary seats and only won 23 of those seats. PKR contested 97 seats and won 31. DAP won 28 of its contested 27 seats. Given the number of seats it won in 2008, it seems obvious DAP should demand to contest more seats in the upcoming 13th General Elections. But it did not get the blessing of its Big Brother, PAS, so it will be settling for less this election year, as per PAS' demands.

Datuk Dr Ir Wee Ka Siong
MCA Youth National Chairman

Member of Parliament for Ayer Itam

Deputy Minister of Education
-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAS intervenes into people’s personal lives: MCA Selangor challenges DAP to insert Buku Jingga measures preventing PAS impose hudud law

12 July 2012

Press statement by YB Wong Koon Mun, MCA Selangor State Liaison Committee Secretary and state Assemblyman for Kuala Kubu Baru
======

PAS intervenes into people's personal lives: MCA Selangor challenges DAP to insert Buku Jingga measures preventing PAS impose hudud law
PAS should be lambasted for trying to impose its hardline values and political agenda unto the general public. This interference aims to control people's habits and personal freedoms.

Although PAS Selangor Deputy Commissioner Khalid Samad remarked that the recent directive by the Kuala Selangor District Council forbidding unmarried male and female Muslims from sitting together will not be applied to non-Muslims, we view with concern PAS' determination to impose its religious and political agenda, and instructions as to how a person should live given that Malaysian Muslims are also individuals.

I challenge DAP to insert into the Buku Jingga as well as in its election pledge, a commitment that the enforcement of PAS hudud law, including interference into people's lifestyles and personal freedoms will not be implemented. This includes PAS' policy that men and women sit separately

The Kuala Selangor District Council had ordered that the sole cinema in Kuala Selangor must ensure gender segregation of non married Muslim men and women in order to have its business licence renewed. The Selangor state government must explain this decision impose by a PAS district councillor. It is apparent that PAS through the state legislature, delegates authority to the district councils to regulate people's personal lives.

DAP unable to safeguard rights of non-Muslims

If PAS can ignore the rakyat and completely look down on DAP without discussing measures, this shows the Rocket is incompetent and that PAS does not respect it. If Pakatan wins Putrajaya, PAS will enforce any law at its own whim and fancy.

If DAP cannot ensure that the implementation of hudud law will not affect non-Muslims nor insert into the Buku Jingga that hudud law will never be practised, this proves that the Rocket is unable to protect non-Muslims nor stand up against PAS' hardline measures.
Before the 2008 polls, DAP, PKR and PAS claimed to have reached a concensus. The Selangor Barisan Alternatif manifesto claimed to promote a welfare state but in reality, the various policies saw enforcement of hardline religion-based practices e.g. banning the sales of alcohol in convenient stores, raid by Jabatan Agama Islam Selangor against the Damansara Utama Methodist Church. These hardline-bent policies show the Selangor state administration growing increasingly conservative and extremist which not only threatens the daily lives of non-Muslims, but also creates problems in a multiracial society.

YB Wong Koon Mun
MCA Selangor State Liaison Committee Secretary
State Assemblyman for Kuala Kubu Baru

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Press Release 4 by Datuk Chua Tee Yong on Pakatan Selangor’s deal with Talam Corporation

Last week I revealed that the Selangor PR state government had purchased 2,263 acres of land located at Bestari Jaya from Talam at approximately RM181million (approximately RM80,000 per acre) which is RM42million above the market value. On 10 July 2012, I drew the public attention to what is arguably another questionable purchase in Danau Putra amounting to RM87.7million on the part of PR Selangor Government whereby 80% of the land is submerged underwater. The specific question which public ought to ask is whether the PR Selangor government might has paid a sum of RM57million above and beyond norm given the fact that one plot of the land was auctioned off at only RM5.20 per sq ft compared to purchase price of RM15 per sq ft. 

In total for these two lands the question is whether PR Selangor government has paid more by RM99million (RM42million + RM57million).

1.Today I would like to provide further information on the Talam debt recovery exercise.

2. The PR Selangor government has purchased RM676 million worth of assets from Talam. Of these assets that were purchased in 2010, PR Selangor government has sold RM450 million worth of assets to Permodalan Negeri Selangor Berhad (PNSB), a wholly owned subsidiary of the PR Selangor government. This amount is disclosed in the PNSB audited accounts of 2010. 

3. The land sold to PNSB consists of Bukit Beruntung 2 and Bestari Jaya, totaling RM 450 million. These pieces of land were purchased at the original price that the PR Selangor government purchased from Talam.

4. Based on the PNSB audited account of 2009, PNSB is a debt-free entity and has cash balance and fixed deposits of RM76 million.

5. However, based on the publically available Form 34 under the Companies Act, 1965, dated 12th May 2011 and lodged with the Registrar of companies, PNSB appears to have pledged a lot of its assets to borrow RM 230 million from Maybank, whereby the interest cost for the duration of the loan is RM 86 million.

6. PNSB is now in debt after the acquisition of Talam assets from PR Selangor government. The usage of the loan of RM230 million would have been used to repay PR Selangor government for the purchase of the assets.

7. Thus, the questions to be asked in this debt recovery exercise are as follows:

     I.        I am made to understand that there is no major development in both Bukit Beruntung 2 and Bestari Jaya land since 2010. As such, what is PR Selangor government development plan to enable PNSB to repay the loan of RM316million (RM 230 million and interest of RM86million)?

   II.        The total interest cost is RM 86 million, as such did the PR Selangor government took into account this cost when negotiating price to purchase assets from Talam to ensure that rakyat gets maximum benefit? 

  III.        Could the PR Selangor government provide explanation why there are no steps to help the cash flow of the state entity by disposing these piece of land to private parties instead of burdening a state entity, causing it to be in debt.

8. In summary, a debt free state entity with cash of RM76million is now having bank borrowings plus interest of RM316million after the debt recovery exercise.

By,

YB Datuk Chua Tee Yong
MCA Young Professionals Bureau Chairman
Deputy Minister of Agriculture and Agro-based Industry
Member of Parliament for Labis

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Antony Loke may endorse Anwar as Pakatan’s PM but PAS will still enforce hudud law

12 July 2012

Press statement by MCA Negeri Sembilan Chairman Dato' Dr Yeow Chai Thiam

Antony Loke may endorse Anwar as Pakatan's PM but PAS will still enforce hudud law

The DAP Socialist Youth chief deserves ridicule as todate as the Opposition parties still cannot reach a consensus on Pakatan's candidate for Prime Minister. They may make announcements but this is none other than to escape from reality.

PAS President Dato' Seri Hadi Awang has stated very clearly to the media that PKR ketua umum Dato' Seri Anwar Ibrahim is not the only candidate for the premiership and that the matter will be discussed if they win federal power. However, Loke repeatedly informs the media that Anwar is the sole candidate among Pakatan leaders. Such repeated announcements only indicate that DAP has no influence over PAS, and has to resort to the media to put pressure on the Islamist party as a pre-emptive measure.

Unfortunately, Hadi will never pay heed to a single thing the Rocket utters. PAS plays the determining role in the number of seats to be allocated to each party to contest in the polls and will not even refer to DAP. Irrespective of Loke's announcement to the media or DAP Secretary General Lim Guan Eng's lies to the public during Debate 2.0, so long as DAP remains within Pakatan, it must bow to PAS.

While DAP always stresses that Anwar is Pakatan's sole candidate as Prime Minister, in reality and on the contrary, Anwar is only a minor figure within Pakatan compared to PAS echelon like Hadi Awang. Anwar is not PAS' choice as Premier. Neither DAP nor PKR is not able to act as check and balance against PAS within Pakatan, especially with the implementation of hudud law. For Lim Guan Eng to push for a debate between Prime Minister Dato' Sri Najib bin Tun Razak with Anwar, suggests that he has exhausted all ideas and is staring at retirement after electoral defeat.

Voters hoping to select DAP should be aware that in seeking federal office, Guan Eng's, Loke's or any other DAP leaders' endorsement of Anwar as Prime Minister is merely a wishful dream.

I wish to advise DAP leaders to stop deceiving themselves. Whether the announcement that Anwar will be Prime Minister stems from Anwar, Guan Eng or Lim Kit Siang, they still must get approval from PAS. However, the sobering reality is that should Putrajaya be captured, Malaysia will decline into a theocratic state where hudud will be enforced.

Dato' Dr Yeow Chai Thiam
MCA Negeri Sembilan Chairman

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

HOT : CONFIRM GUANG KECUT TELOQ NAK BUAT UJIAN INI???


Cadangan pemimpin MIC, Datuk Ramanan Ramakrishnan supaya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menjalani ujian pembohongan (poligraf) sewajarnya disambut baik memandangkan itu antara caranya untuk mengetahui kebenaran kes moral yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Tika ini orang ramai khususnya penyokong DAP dari kalangan kaum wanita agak tersentuh hati mereka dengan dakwaan skandal Lim Guan Eng dengan seorang wanita muda yang bernama Ng Phaik Kheng. 

Sukar untuk mereka menerima hakikat kelakuan curang seorang suami pada isterinya apatah lagi bila wanita yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng adalah pekerjanya sendiri.

Justeru itu, cadangan penggunaan mesin poligraf untuk mengesan siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong dalam kemelut isu moral ini amat molek disegerakan.

Sebagai! pemimpi n muda DAP yang meningkat naik dalam dunia politik hasil pertolongan 'tongkat ajaib' yang dimiliki ayahnya yang juga Penasihat DAP, sepatutnya Lim Guan Eng memiliki keberanian untuk menyahut cabaran tersebut.

Jika selama ini aura amalan nepotisme dan dinasti Lim yang kerap menjadi pelindung kepada kerjaya politiknya, mengapa tidak untuk pertama kalinya beliau menggunakan inisiatif dan fikiran sendiri untuk secara sukarela menjalani ujian poligraf itu.

Bagi memastikan ujian poligraf ini mencapai matlamat dan mampu menutup mulut pengkritiknya, disarankan kepada Lim Guan Eng untuk membawa bersama isteri beliau, Betty Chew yang juga merupakan wakil rakyat DAP bagi DUN Kota Laksamana, Melaka.

Turut disarankan menyertai ujian itu nanti ialah Ng Phaik Kheng, wanita 'malang' yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng. 

Adalah lebih baik sekiranya ujian itu nanti dilaksanakan secara terbuka dan disaksikan oleh orang awam bagi membuktikan ketelusan dan memuaskan hati semua pihak. 

Soal dari mana mahu dipinjam mesin tersebut tidak menjadi kerumitan kerana agensi-agensi penyiasatan tertentu pasti sahaja ada yang memi! likinya.

Rasanya Lim Kit Siang sendiri pun tiada halangan untuk membenarkan anak jantan kesayangan bersama-sama menantu garangnya itu menjalani ujian mengesan penipuan tersebut. 

Lim Kit Siang selaku pelopor politik dinasti dan pengamal nepotisme paling lama dalam sejarah tanahair tentunya tidak sanggup melihat anak lelaki dan menantu perempuannya dikenali sebagai pembohong, penipu dan pengecut.

Cukuplah gelaran tersebut hanya lekat di dahi Anwar Ibrahim hingga kini hanya dek kerana takutnya dia dengan ujian mesin poligraf. Dah namanya penipu dan pembohong tentulah takut dengan mesin mengesan pembohongan, tak begitu?


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

@SukanMsiaXVPhg : Pasangan Kembar Cun Menceriakan Sukma Pahang


Kehadiran pasangan kembar, Siti Aishajan Binti Hussin dan Siti Aishatun Binti Hussin di arena Boling, Mega Lane, Berjaya Megamall, Kuantan menambahkan keceriaan temasya Sukan Malaysia 2012 Pahang kali ini.

Gelagat dan aksi mereka sering kali menjadi bahan bualan kerana rupa paras mereka benar - benar seiras diantara satu sama lain.

Mengakui bahawa ini bukanlah kali pertama mereka menyertai Sukan Malaysia, anak - anak gadis berusia 18 tahun yang berasal dari Sabah ini jelas sudah biasa disalah anggap.

Ketika ditemui, Siti Aishajan kelihatan lebih petah berbicara dalam bahasa Sabah menjelaskan yang mereka mula bermain boling seawal usia 11 tahun.

"Minat untuk bermain boling ini adalah atas rasa keinginan diri kami sendiri disamping mendapat sokongan dari ibu dan ayah," jelas Siti Aishajan.

Perkara ini jelas apabila kedua - dua ibu dan bapa mereka turut terbang ke Semenanjung menemani anak - anak sepanjang kejohanan Sukan Malaysia berlangsung. Mereka yang datang dari Kota Kinabalu Sabah ini juga bukanlah sekadar pendatang baru dalam arena sukan Boling Kebangsaan. Sebaliknya, mereka merupakan generasi Pelapis kepada Skuad Kebangsaan sedia ada.

Ketika ditanya sejauh mana penglibatan mereka diperingkat Kebangsaan, Siti Aishajan menjelaskan yang mereka turut serta mewakili Negara diperingkat antarabangsa.

"Diiantara kejohanan dan acara peringkat antarabangsa yang pernah kami sertai ialah Ancol Open di Jakarta sewaktu tingkatan 2. Tapi kami sekadar menduduki tempat ke-4.

Selain itu, sewaktu berada ditingkatan 3, kami menjalani latihan boling peringkat antarabangsa, Asian School Bolwing di Hong Kong mewakili Malaysia," tambah! beliau lagi.

Kedua - dua pasangan kembar ini juga turut mewakili Negara dalam acara Singapore Open pada tahun 2011.

Sumber: PahangKu

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Dosa Cerai - Nik Aziz Menjawap Depan Allah Kelak


PASIR MAS 11 Julai - Usia perkahwinan yang menjangkau 14 tahun sepatutnya menjadikan hubungan kasih sayang antara suami isteri semakin erat.

Namun hanya disebabkan perbezaan fahaman politik, perasaan cinta yang terjalin hilang sekelip mata sehingga si suami sanggup menceraikan insan yang menjadi sebahagian daripada hidupnya.

Itulah nasib yang menimpa Che Hasnah Che Ahmad, 61, seorang guru agama di Kampung Chabang Tiga, Chetok, Pasir Mas, apabila suaminya, Yahaya Ibrahim, 78, menganggapnya sebagai sesat kerana tidak menyokong Pas dan menceraikannya dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Pasir Mas di sini hari ini.


Inilah sesatnya PAS. Sampai sanggup membuat perkara yang Allah benci iaitu bercerai kerana si laki terlalu percaya bahawa PAS adalah salah satu cabang agama didalam islam.

Harap Pn Che Hasnah banyakkan bersabar kerana Allah Maha Adil. Allah s.w.t akan membalas semula apa yang dilakukan bekas suami itu nanti. Tidak diatas dunia, dia akan tetap mendapat balasan di akhirat. Masa tu Tok Guru pujaan hati dia pun tak dapat nak menolong dah sebab tok guru dia sibuk memikul dosa sendiri.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Dua fitnah Mazlan Aliman si 'makhlok perosak'


Najib berkata dua penipuan terbesar golongan yang disifatkan sebagai 'makhluk perosak' ialah Felda sudah bankrap dan tanah peneroka akan tergadai dengan penyenaraian FGVH.

"Mana ada syarikat bankrap boleh disenaraikan. Sekarang ini sudah senyap, tandanya orang tak terima (dakwaan itu), tak masuk akal. Hakikatnya tanah peneroka tak tergadai. Ini adalah penipuan paling besar dan mereka (pembangkang) sebenarnya mati akal," katanya.

[Nota: Tanah peneroka tidak disentuh. Bohongnya...!

Tanah yang dipajakkan kepada FGVH adalah tanah Felda Plantation yang bukan dipunyai peneroka tetapi hasilnya dirasai dan akan terus dirasai oleh peneroka lepas penyenaraian.]

Katanya, jika saham Facebook merudum, saham FGVH yang kedua terbesar selepas Facebook terus melambung naik.

Beliau berkata penyenaraian FGVH dan pembinaan Menara Felda yang siap dua tahun lebih awal membuktikan badan itu sudah berjaya melakukan transformasi sehingga diiktiraf di peringkat antarabangsa.

Najib berkata kejayaan itu disumbang peneroka yang tidak mudah tertipu dengan dakyah pembangkang untuk menggagalkan usaha memajukan Felda.

Sementara itu, Najib membayangkan kemungkinan memberi imbuhan tambahan kepada peneroka pada masa hadapan.

"Kita masih ada dana. Kita tak belanja semua dan kita masih banyak perancangan untuk jana kekayaan. Kita bela peneroka Felda. Kalau tuan puan (peneroka) baik, kita bagi lagi,".

"Felda sudah berjaya. Kita nak beri mesej kepada makhluk perosak, kepada rakyat dan dunia bahawa Felda sudah berjaya dan boleh terus dapat manfaat daripada perjuangan, idea dan perancangan yang jitu," katanya.

Petikan dari Agendadaily sini

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Dua fitnah Mazlan Aliman si 'makhlok perosak'


Najib berkata dua penipuan terbesar golongan yang disifatkan sebagai 'makhluk perosak' ialah Felda sudah bankrap dan tanah peneroka akan tergadai dengan penyenaraian FGVH.

"Mana ada syarikat bankrap boleh disenaraikan. Sekarang ini sudah senyap, tandanya orang tak terima (dakwaan itu), tak masuk akal. Hakikatnya tanah peneroka tak tergadai. Ini adalah penipuan paling besar dan mereka (pembangkang) sebenarnya mati akal," katanya.

[Nota: Tanah peneroka tidak disentuh. Bohongnya...!

Tanah yang dipajakkan kepada FGVH adalah tanah Felda Plantation yang bukan dipunyai peneroka tetapi hasilnya dirasai dan akan terus dirasai oleh peneroka lepas penyenaraian.]

Katanya, jika saham Facebook merudum, saham FGVH yang kedua terbesar selepas Facebook terus melambung naik.

Beliau berkata penyenaraian FGVH dan pembinaan Menara Felda yang siap dua tahun lebih awal membuktikan badan itu sudah berjaya melakukan transformasi sehingga diiktiraf di peringkat antarabangsa.

Najib berkata kejayaan itu disumbang peneroka yang tidak mudah tertipu dengan dakyah pembangkang untuk menggagalkan usaha memajukan Felda.

Sementara itu, Najib membayangkan kemungkinan memberi imbuhan tambahan kepada peneroka pada masa hadapan.

"Kita masih ada dana. Kita tak belanja semua dan kita masih banyak perancangan untuk jana kekayaan. Kita bela peneroka Felda. Kalau tuan puan (peneroka) baik, kita bagi lagi,".

"Felda sudah berjaya. Kita nak beri mesej kepada makhluk perosak, kepada rakyat dan dunia bahawa Felda sudah berjaya dan boleh terus dapat manfaat daripada perjuangan, idea dan perancangan yang jitu," katanya.

Petikan dari Agendadaily sini

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PANAS BERAPI! BERANI KE GUAN ENG JALANI UJIAN POLIGRAF UNTUK BERSIHKAN NAMA DIA?

Cadangan pemimpin MIC, Datuk Ramanan Ramakrishnan supaya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menjalani ujian pembohongan (poligraf) sewajarnya disambut baik memandangkan itu antara caranya untuk mengetahui kebenaran kes moral yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Tika ini orang ramai khususnya penyokong DAP dari kalangan kaum wanita agak tersentuh hati mereka dengan dakwaan skandal Lim Guan Eng dengan seorang wanita muda yang bernama Ng Phaik Kheng.

Sukar untuk mereka menerima hakikat kelakuan curang seorang suami pada isterinya apatah lagi bila wanita yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng adalah pekerjanya sendiri.

Justeru itu, cadangan penggunaan mesin poligraf untuk mengesan siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong dalam kemelut isu moral ini amat molek disegerakan.

Sebagai pemimpin muda DAP yang meningkat naik dalam dunia politik hasil pertolongan 'tongkat ajaib' yang dimiliki ayahnya yang juga Penasihat DAP, sepatutnya Lim Guan Eng memiliki keberanian untuk menyahut cabaran tersebut.

Jika selama ini aura amalan nepotisme dan dinasti Lim yang kerap menjadi pelindung kepada kerjaya politiknya, mengapa tidak untuk pertama kalinya beliau menggunakan inisiatif dan fikiran sendiri untuk secara sukarela menjalani ujian poligraf itu.

Bagi memastikan ujian poligraf ini mencapai matlamat dan mampu menutup mulut pengkritiknya, disarankan kepada Lim Guan Eng untuk membawa bersama isteri beliau, Betty Chew yang juga merupakan wakil rakyat DAP bagi DUN Kota Laksamana, Melaka.

Turut disarankan menyertai ujian itu nanti ialah Ng Phaik Kheng, wanita 'malang' yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng.

Adalah lebih baik sekiranya ujian itu nanti dilaksanakan secara terbuka dan disaksikan oleh orang awam bagi membuktikan ketelusan dan memuaskan hati semua pihak.

Soal dari mana mahu dipinjam mesin tersebut tidak menjadi kerumitan kerana agensi-agensi penyiasatan tertentu pasti sahaja ada yang memilikinya.

Rasanya Lim Kit Siang sendiri pun tiada halangan untuk me! mbenarka n anak jantan kesayangan bersama-sama menantu garangnya itu menjalani ujian mengesan penipuan tersebut.

Lim Kit Siang selaku pelopor politik dinasti dan pengamal nepotisme paling lama dalam sejarah tanahair tentunya tidak sanggup melihat anak lelaki dan menantu perempuannya dikenali sebagai pembohong, penipu dan pengecut.

Cukuplah gelaran tersebut hanya lekat di dahi Anwar Ibrahim hingga kini hanya dek kerana takutnya dia dengan ujian mesin poligraf. Dah namanya penipu dan pembohong tentulah takut dengan mesin mengesan pembohongan, tak begitu?

BLUES BEARY

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PANAS BERAPI! BERANI KE GUAN ENG JALANI UJIAN POLIGRAF UNTUK BERSIHKAN NAMA DIA?

Cadangan pemimpin MIC, Datuk Ramanan Ramakrishnan supaya Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng menjalani ujian pembohongan (poligraf) sewajarnya disambut baik memandangkan itu antara caranya untuk mengetahui kebenaran kes moral yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Tika ini orang ramai khususnya penyokong DAP dari kalangan kaum wanita agak tersentuh hati mereka dengan dakwaan skandal Lim Guan Eng dengan seorang wanita muda yang bernama Ng Phaik Kheng.

Sukar untuk mereka menerima hakikat kelakuan curang seorang suami pada isterinya apatah lagi bila wanita yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng adalah pekerjanya sendiri.

Justeru itu, cadangan penggunaan mesin poligraf untuk mengesan siapa yang bercakap benar dan siapa yang berbohong dalam kemelut isu moral ini amat molek disegerakan.

Sebagai pemimpin muda DAP yang meningkat naik dalam dunia politik hasil pertolongan 'tongkat ajaib' yang dimiliki ayahnya yang juga Penasihat DAP, sepatutnya Lim Guan Eng memiliki keberanian untuk menyahut cabaran tersebut.

Jika selama ini aura amalan nepotisme dan dinasti Lim yang kerap menjadi pelindung kepada kerjaya politiknya, mengapa tidak untuk pertama kalinya beliau menggunakan inisiatif dan fikiran sendiri untuk secara sukarela menjalani ujian poligraf itu.

Bagi memastikan ujian poligraf ini mencapai matlamat dan mampu menutup mulut pengkritiknya, disarankan kepada Lim Guan Eng untuk membawa bersama isteri beliau, Betty Chew yang juga merupakan wakil rakyat DAP bagi DUN Kota Laksamana, Melaka.

Turut disarankan menyertai ujian itu nanti ialah Ng Phaik Kheng, wanita 'malang' yang dikaitkan dengan Lim Guan Eng.

Adalah lebih baik sekiranya ujian itu nanti dilaksanakan secara terbuka dan disaksikan oleh orang awam bagi membuktikan ketelusan dan memuaskan hati semua pihak.

Soal dari mana mahu dipinjam mesin tersebut tidak menjadi kerumitan kerana agensi-agensi penyiasatan tertentu pasti sahaja ada yang memilikinya.

Rasanya Lim Kit Siang sendiri pun tiada halangan untuk me! mbenarka n anak jantan kesayangan bersama-sama menantu garangnya itu menjalani ujian mengesan penipuan tersebut.

Lim Kit Siang selaku pelopor politik dinasti dan pengamal nepotisme paling lama dalam sejarah tanahair tentunya tidak sanggup melihat anak lelaki dan menantu perempuannya dikenali sebagai pembohong, penipu dan pengecut.

Cukuplah gelaran tersebut hanya lekat di dahi Anwar Ibrahim hingga kini hanya dek kerana takutnya dia dengan ujian mesin poligraf. Dah namanya penipu dan pembohong tentulah takut dengan mesin mengesan pembohongan, tak begitu?

BLUES BEARY

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...