Barisan Nasional (BN) Social Political Buzz & Bulls

Chua won't debate with Lim again, says a waste of time

KUALA LUMPUR: MCA president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek says he will not debate with DAP secretary-general Lim Guan Eng any more.
Dr Chua said the MCA presidential council decided Tuesday that he should not debate with Lim any more because they felt it was a waste of time.
"Lim Guan Eng was just using the debate to attack other people except Anwar (Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim) and does not participate in a healthy debate," he told a press conference after the MCA presidential meeting here.
Dr Chua said Lim used the platform only to rubbish other people's arguments and did not answer any questions posed to him.
"I also agree with my colleagues that I will not be accepting more debates from him," he said.

tunku : CSL made a good decision. indeed it is wasting of time to debate with such a great liar (LGE). LGE had failed to debate. he is not fit for debate. he fails to tell what achievement he has made and what dap can offer to the people.he was just attacking BN without any concrete evidence.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

SELAMAT HARI LAHIR TUN DR MAHATHIR! YOU ARE THE BEST!

Selamat hari lahir wahai Ayahanda Tun Dr Mahathir yang tercinta! Semoga Allah panjangkan usia Tun, sihatkan badan Tun dan dimurahkan rezeki Ayahanda Tun.

Makin lama makin terserlah cahaya diwajahmu wahai Ayahanda ku yang tercinta, ramai yang cuba memburuk-burukanmu namun Allah Maha Besar, satu demi satu musuh-musuhmu sedang sudah dan sedang dibukakan hijab mereka. Terima kasih Ayahanda Tun kerana tidak pernah putus asa memimpin kami semua! Segala jasa-jasa Ayahanda Tun tidak akan kami lupakan.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

GEMPAR TAHAP VAVI! ADA BEKAS PEGAWAI MAHU DEDAHKAN SKANDAL GUAN ENG - PHAIK KENG!

Memandangkan pihak Guan Eng, Betty Chew dan Phaik Kheng sendiri enggan memberi penjelasan mengenai krisis yang melanda mereka, kebanyakan rakyat telah membuat kesimpulan sendiri bahawa skandal Guan Eng dengan Phaik Kheng adalah benar dan Betty Chew menyebabkan kecederaan di dahi Guan Eng juga benar.

Kesimpulan ini dibuat berdasarkan sikap mereka yang mengelak malah Betty Chew yang meroyan apabila ditanya mengenainya.

Namun, rakyat mungkin ada satu alasan lagi untuk mempercayai kisah skandal ini iaitu apabila seorang bekas pegawai Lim Guan Eng dikatakan akan tampil untuk menceritakannya secara terperinci.

Pegawai ini dikatakan agak rapat dengan Phaik Kheng dan bersimpati dengan nasib beliau.

Sumber-sumber menyatakan yang pegawai tersebut ingin membela Phaik Kheng yang kini dicemuh oleh rakan-rakan, penyokong dan pensimpati Betty Chew. Menurutnya, Phaik Kheng tidak wajar diperlakukan sedemikian kerana yang bersalah juga adalah Lim Guan Eng.

Malah Lim Guan Eng juga dikatakan sudah berhenti berusaha untuk menghubungi Phaik Kheng yang mana menyebabkan Phaik Kheng terpaksa menanggung cemuhan ini sendirian.

Bila pendedahan akan dibuat dan bagaimana ia akan dibuat oleh pegawai tersebut tidak dapat dipastikan. Mungkinkah ia bakal menjadi kejutan di saat-saat akhir sebelum pilihanraya berlangsung? Sukar untuk diramalkan kerana pegawai tersebut juga dikatakan begitu bimbang akan tindakbalas dari pejabat Ketua Menteri sekiranya beliau benar-benar tampil membuat penjelasan.

Bagaimanapun, sumber juga menyatakan bahawa pegawai tersebut adalah seorang yang berpendirian dan tidak mudah mengaku kalah.

Apapun, kita tunggu dan lihat sahaja dengan tenang. Kita harap, Betty Chew dan Guan Eng juga dapat bertenang dengan berita ini

House PK: Ini artikel dari Blues Beary, memang sah Guan Eng dan Phaik Kheng ada affair. Aku percaya melayu penyokong Pakatan akan tetap sokong Guan Eng sama macam mereka sokong Anwar walau setelah mengetahui Anwar kaki liwat dan kaki zina.

Err, ! ada oran g kata jangan serang eribadi pemimpin Pakatan! Pelik bila PM dan isteri kena serangan peribadi babi-babi yang nasihatkan aku ni sengap pulak kan? Well dah babi le katakan...Guan Eng pulak sudah kongkek nak malu-malu pulak, lu kan Cina beb, apa ada hal simpan perempuan. Mau lesen kalu mintak sama itu Nik Aziz!

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Politik Di Masjid Sah! Khutbah Ustaz PAS,Masjid Guar Perahu Tidak Bersalah.

Khutbah oleh seorang ustaz khawarij di mimbar Masjid Saidina Abu Bakar as-Siddiq Taman Guar Perahu sebenarnya sah disisi agama dan baik untuk penyatuan ummah.Maka pertimbangan yang begitu adil dan saksama oleh MAINPP diambil untuk membebaskan beliau daripada sebarang tindakan.


Baru baru ini heboh diseluruh negara apabila Ustaz Abdullah Khairi berdoa semasa khutbah menyeru jemaah menggulingkan kerajaan dan mengangkat DAP bersama pakatan menjadi kerajaan pada PRU13.


Apa yang menariknya ustaz khawarij ini dibebaskan bukan kerana beliau berdoa politik,sebaliknya beliau dibebaskan hanya kerana beliau seorang ustaz jemputan dari luar.Maknanya Majlis agama perakui memang khawarij dari Sik Kedah ini mengotorkan mimbar masjid dengan kencing politiknya namun atas status sebagai sekhawarij maka gerembolan khawarij dari MAINPP membebaskan beliau.


Sebelum ini berkhutbah dan mendoakan untuk Lim Guan Eng dihalalkan..apalah sangat dengan berkhutbah seperti Abdullah Khairi.



Mulai hari ini,apa kata diseluruh Pulau Pinang adakah khutbah sebegitu,alang alang nak berpolitik gantung semua mimbar dengan bendera PAS,PKR & DAP. MAINPP pun dah benarkan berpolitik apa ada hal.

Kemudian jemput Ng Wei Aik,Lim Guan Eng dan Karpal jadi penceramah disetiap masjid masjid.Boleh?

Pisau kata " masjid pun dah jadi tempat berkubang binatang politik..."



Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PANAS BERAPI! NINJA KENCING MANIS TELAH MEMPERGUNAKAN ISTERI ORANG UNTUK MENYERANG JPM!

Rupa-rupanya perempuan yang ikut Ninja kencing Manis aka Imam Mahdi pelesu itu adalah isteri orang wei. Benda ni didedahkan oleh Bernama dan aku petik melalui blog AAKJ!

PUTRAJAYA: Suspek wanita yang ditembak selepas mengamuk di luar perkarangan Kompleks B, Jabatan Perdana Menteri bersama seorang lelaki semalam, menitipkan dua anak kecilnya di rumah ibu bapanya di Damansara dekat sini, dua hari lepas.

Bapa suspek seorang penjual nasi lemak berumur 55 tahun, berkata suspek meminta mereka menjaga anak-anaknya berusia dua tahun dan setahun dan mereka menyangka dia mempunyai urusan kerja di luar kawasan.

Katanya setahunya suspek, anak kedua dari empat beradik, bekerja sebagai penolong pengurus sebuah syarikat swasta tetapi rupa-rupanya sudah berhenti kerja tanpa pengetahuan mereka.

"Saya tidak menyangka kejadian itu berlaku. Kehidupan anak saya normal sahaja. Mungkin kerana dia suka melayan internet. Sekolah tinggi tetapi jadi macam itu," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Hospital Putrajaya di sini, hari ini.

"Saya kesal dengan apa yang dia buat," katanya sambil menambah beliau mendapat tahu tentang kejadian itu apabila diminta datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Putrajaya setelah mendail nombor telefon bimbit anaknya itu.


Ini Ninja Kencing Manis mempergunakan isteri orang. Kalau tengok blog dia, bukan main lagi dia punya guna ayat Quran, pastu dia boleh guan bini orang untuk serang pejabat PM. Bahalol betul la mamat ni. Blogger ni adalah kawan baik Milo Suam, malah kita mengesyaki dia berkomplot dengan Milo Suam.

Pihak berkuasa kena menyiasat perkara ini dengan serius kerana ini melibatkan keselamatan negara. Kita tak tahu apa lagi blogger pembangkang nak buat. Pihak Polis kena cekup si Milo Suam ni. Tak boleh dibiar ni.

Nampaknya Pembangkang dah nampak mereka tak boleh menang dengan cara gentleman dan mereka mulakan dengan cara bangsat. Aku yakin tujuan Milo Suam dan orang yang menlefon dia dan bertanyakan pada dia dah setel ke, siap dijawab ya dah kena tembak ni ada perancangan jahat ni.

Kalau dibiar perkara ini, maka ianya akn menjadi lebih serius. Semalam Pakatan cuba cetuskan insiden kedua serupa macam Baling demi mnarik simpati rakyat, namun Allah Maha Besar dan segala perancangan mereka gagal!

YA ALLAH SELAMATKANLAH NEGARA KU YANG TERCINTA INI DARI DIMUSNAHKAN OLEH GOLONGAN YANG SESAT LAGI MENYESATKAN INI!

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Kuala Selangor District Council cinema gender segregation directive rebuked

MCA HQ, 10 Jul – The Presidential Council had discussed the recent directive by the Kuala Selangor District Council which prohibited couples who are not married from sitting together. Going to cinema cannot sit together. "This is what we always said. In a multiracial country, if you use religion as a political agenda, it can be divisive and cause friction," expressed party President Datuk Sri Dr Chua Soi Lek at a press conference after the MCA Presidential Council meeting.

Although the Selangor state assembly had  retracted the order today, Soi Lek said, "the question is, why should this happen in the first place. The fundamental issue is that it is a new policy. Why should it happen?"

"The second question: I used to work in the state. The Chairman of the local government should be help responsible and apologise or he doesn't even know this happened. These are all local government issues. Whoever is Exco should apologise," the party President emphasized.

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

MCA unshaken from exposing more questionable deals between S’gor govt & Talam

MCA HQ, 10 Jul – The MCA Presidential Council meeting this afternoon had discussed on the announcement by the PKR Menteri BEsar of Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim on his plan to sue us.

Recognizing his right to sue us, MCA nevertheless remains unflinching in our quest to uncover more shady deals

This was informed at a press conference chaired by MCA President DAtuk Sri Dr Chua Soi Lek after the MCA Presidential Council meeting adjourned at the Council Chambers of Wisma MCA.

What freedom of information when no White Paper released


"The Selangor Menteri Besar wants to sue us. It is within his right, and MCA states that we welcome him to sue us," pointed out Soi Lek while stating the party's disappointment that despite 2 years having passed, no White Paper on the Talam debt restructuring plans have been unveiled to the public.

"We note with disappointment that despite the fact that the MB disclosed to the Selangor state assembly that the Talam issue will be tabled in 2010, we have waited 2 years and nothing yet despite Pakatan advocating transparency, accountability and more so in Selangor which has the Freedom of Information enactment which was passed."

Contradictions practised by the Selangor state government abound as the enactment of the Freedom of Information bill suggests that Pakatan would be serious about transparency and information divulgement. But its mishandling of the Talam debt restructuring whereby it seemingly prefers to conceal its exchanges suggests a ruling body which only prefers to preach and appear as do-gooders while saving itself from practising.

Flanked by other members of the MCA Presidential Council, Soi Lek voiced the rakyat's frustration at the Selangor government when he conveyed that "we cannot blame the rakyat for drawing all sorts of conclusion and speculation."

Why fear releasing the truth?

Perhaps the Selangor administration prefers its questionable exchange with Talam to be kept under wraps. This point was highlighted by the MCA President who inquired, "Is there anything to hide? Was it a deal which will cause suspicion? Why is there no White Paper?

The party chief further inquired if the intention to sue is an attempt to gag MCA from talking or if the Pakatan state government was worried that our party will continue to expose more while informing that "(MCA Young Professionals Bureau chairman) Datuk Chua Tee Yong disclosed during the Presidential Council meeting that he had another press conference (on this topic). Basically, he informed that in the first and second press conferences, the state government bought land way above the valuation report."

DAP S'gor Excos' mute mode due to ignorance of scandal?


The Presidential Council had also deliberated on the silence of the Rocket on this Selangor land controversy. Rebuking the non-action by DAP, Soi Lek remarked, "we are also equally amazed and puzzled with DAP, because when it comes to government policy, they are the most vocal, and the most competent we ever had. But in this issue for two years, nothing happened, none of them said anything."

To a reporter's question which alluded to DAP Publicity chief Tony Pua's counter assault against Tee Yong, the MCA President rebutted the apathetic stance practised by the state DAP Excos. "One DAP MP says he wants to strip MCA naked. But where have all the DAP Excos gone to?"

He then put forward four possibilities on the silence of DAP Selangor excos like Teresa Kok, Ronnie Liu and Au Yong Hian Wah on this major controversy. "Are they not working? Or is it their job just to attack us? Or they don't understand the issue because it too complex? Or they know the issue but rather not talk about it?

Backing Tee Yong's exposés all the way

Soi Lek then reported that "the MCA Presidential Council supports Tee Yong (who is also the Member of Parliament for Labis) to expose anything that is the truth and for the interest of the rakyat of Selangor."

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

HOT : PERSEPSI INI SUDAH PASTI MEMBUATKAN ANWAR MEROYAN...??


Persepsi rakyat terhadap Barisan Nasional (BN) semakin baik berbanding semasa pilihan raya umum 2008 meskipun kerap dilemparkan dengan pelbagai fitnah oleh pembangkang.
Dengan pelbagai inisiatif yang dirangka, golongan muda kini mula dapat menilai kesungguhan kerajaan yang begitu prihatin bagi mencorakkan masa depan negara yang lebih meyakinkan.
Penganalisis politik, Prof Madya Dr Sivamurugan Pandian berkata perubahan persepsi itu adalah berikutan inisiatif mentransformasikan negara menerusi Program Transformasi Politik, Program Transformasi Kerajaan dan Program Transformasi Ekonomi, membuahkan hasil dan dapat dirasai sendiri oleh rakyat.
Timbalan Dekan Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM) itu berpendapat majoriti rakyat kini sedar mengenai pelbagai program yang berbentuk sosial dan kebajikan yang dilaksanakan kerajaan B Nsehingga sukar bagi pembangkang menafikannya.
Program-program itu termasuklah Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M), Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia), Transformasi Kedai Runcit (TUKAR) dan Menu Rakyat 1Malaysia yang kian dekat di hati rakyat.
"Program meningkatkan taraf hidup, kebajikan dan keselesaan rakyat yang jelas seperti inilah yang dimahukan semua rakyat, khususnya pengundi di luar bandar. Bagi pengundi di bandar pula, selain menikmati hasil program itu, turut menghargai ketelusan pemimpin yang mendengar masalah mereka dan berusaha mencari penyelesaian," katanya.
Sivamurugan berkata banyak usaha dilakukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam setiap lawatan dan tinjauan mesra di seluruh negara untuk mendapatkan maklum balas rakyat dan hasilnya, persepsi negatif terhadap BN telah terhakis.
Dalam pada itu, beliau berkata meskipun pilihan raya umum ke-13 semakin hampir, namun golongan atas pagar dilihat masih berhati-hati untuk memilih parti mana yang mampu mewakili mereka untuk meneruskan pembangunan dan bukannya menabur pelbagai janji kosong.
"Walaupun dalam diam, mereka menilai apa yang telah dibuat oleh kerajaan B Ndan apa juga yang telah dibuat oleh kerajaan pembangkang sepanjang pemerintahan sejak 2008. Saya boleh mengandaikan ! BN boleh mendapat balik sokongan daripada pengundi protes pada 2008," katanya.
Katanya, dengan gerak kerja berterusan Perdana Menteri dan timbalannya, B Nmampu menarik sokongan pengundi atas pagar, apatah lagi jika kesungguhan yang sama ditunjukkan juga oleh segenap lapisan pemimpin BN.
"Memanglah sesiapapun perlu bekerja keras untuk mendapatkan undi," katanya sambil menambah bahawa faktor calon dan isu yang dibawa akan memainkan peranan yang sangat penting untuk menentukan kemenangan sesebuah parti.
Sementara itu, Presiden Majlis Belia FELDA, Anuar Abd Manaf berkata menerusi kajian sokongan yang dilaksanakan pihaknya mendapati lebih 60 peratus belia di seluruh negara kini menyokong BN.
Ini kerana persepsi buruk yang dilemparkan pembangkang kononnya kerajaan B Nzalim, menindas rakyat dan mengabaikan rakyat termasuk belia ternyata tidak dapat mempengaruhi mereka kerana golongan belia sendiri sudah merasai satu demi satu hasil usaha kerajaan BN, baik ke stas diri mereka mahupun keluarga mereka, katanya.
"Contohnya dalam isu perumahan, kerajaan BN telah mengotakan janjinya dengan melaksanakan PR1MA dan kalau kata kos kehidupan meningkat, kerajaan beri BR1M dan KR1M untuk meringankan beban rakyat. Program ini disyukuri oleh golongan belia terutama mereka yang berpendapatan re! ndah dan sederhana.
"Ini semua tidak dinikmati golongan belia jika pembangkang memerintah. Janji oleh pembangkang tidak dikotakan. Sekarang generasi muda mula melihat BN sebagai kerajaan yang prihatin dan berbuat kebajikan," katanya.
Beliau berkata faktor penolakan belia terhadap BN pada 2008 adalah kerana mereka disuguh dengan pelbagai persepsi salah tentang BN, selain faktor calon yang tidak menepati kriteria mereka dan juga program BN yang dilihat tidak mesra belia.
Anuar berkata bagaimanapun kerajaan BN hari ini telah berubah dan mula menunjukkan kesungguhan mendekati golongan belia dengan pelbagai cara termasuk laman sosial facebook dan twitter selain kekerapan turun padang oleh pemimpin BN.
"Kerajaan yang ada hari ini adalah kerajaan yang dekat di hati golongan belia kerana telah banyak bantuan diberikan kepada golongan belia ini. Belia hari ini juga melihat kerajaan BN adalah kerajaan yang prihatin dan sokongan kepada BN itu telah mula nampak," katanya.
Beliau percaya pengundi muda yang merupakan lebih 40 peratus pengundi baru cenderung menyokong BN untuk kesinambungan pembangunan, perpaduan, kesejahteraan dan pertumbuhan ekonomi yang mewujudkan pelbagai peluang untuk mereka membina kehidupan yang lebih baik dan masa depan yang meyakinkan. - BERNAMA
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Confident that Chinese community backs BN

MCA HQ, 10 Jul – Drawing on a question posed to MCA President Datuk Seri Dr Chua Soi Lek during the Debate 2.0: DAP & MCA: Whose Policies Benefit the Country More? on support from the Chinese community for BN/MCA, a reporter during the Q & A session likewise fielded a similar question to party chief during the press conference held upon the conclusion of the MCA Presidential Council meeting on whether there was an increase of Chinese support.

Expressing confidence, Soi Lek said that "we are confident with the Chinese community which is pragmatic and who will support a government which is rakyat-oriented (mesra rakyat), a government which can defend all races, a government can uphold justice, a government which fulfills promises."

He further pointed that all these values "have been delivered by Prime Minsiter Dato' Sri Najib bin Tun Abdul Razak and MCA's leadership which aims to this goal. We are confident that Chinese community is with us.

Hudud law

Separately, as our party had voiced our objections against hudud, a reporter asked for the party President's comment regarding hudud given the seemingly "push within UMNO for hudud."

Soi Lek responded that "that is a speculative question. Wait until it happens, then we will sit down and talk about it."

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

LGE MAKIN MEMALUKAN DAP.


Sebagai seorang yang berorientasikan hasil dari sesuatu pekerjaan, penulis biasanya tidak gemar menonton debat terutamanya apabila tujuannya bukanlah untuk membandingkan idea, cara atau penyelesaian terbaik untuk menangani sesuatu isu tetapi sekadar untuk memberi publisiti kepada pendebat.  Bagi penulis, debat yang tujuannya adalah untuk publisiti membuang masa dan tidak akan membawa ke mana kerana sehabis debat, tiada apa yang berlaku melainkan orang ramai bercakap-cakap mengenai pendebat dan bukannya penyelesaian.  

Namun, penulis harus akui bahawa debat antara Presiden MCA, Chua Soi Lek dengan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng agak menarik juga.  Menarik, di sini adalah dari segi pembentangan hujah mengenai isu yang 'menambat' masyarakat Cina di Malaysia akhir-akhir ini.  Diketahui bahawa faktor 'kaum Cina' merupakan faktor penting dalam menentukan keputusan pilihanraya ke-13.  Oleh itu, isu yang menambat hati mereka, pastilah menjadi isu penting untuk semua.  

Selama ini, pihak pembangkang giat menanam dalam fikiran penyokong mereka bahawa parti Barisan Nasional langsung tidak membela rakyat.  Seolah-olah selama ini, UMNO, MCA dan MIC tidak berbuat apa-apa dan negara ini kekal aman, makmur dan maju secara semulajadi.  

Seolah-olah keupayaan kaum Cina menguasai ekonomi negara ini adalah atas usaha mereka sendiri tanpa UMNO terlibat dalam mendengar dan memberikan mereka peluang dan tanpa MCA membela dan memperjuangkan hak mereka.    

Dan sudah tentu sekali, hujah yang sedemikian dapat dipatahkan dengan mudah oleh Datuk Seri Chua Soi Lek di dalam debat tersebut.  Beliau berjaya membentangkan hakikat bahawa jasa MCA dan BN terlalu banyak kepada semua kaum.    Dan beliau berjaya menyatakan dengan tegas bahawa sikap toleransi dan matang setiap parti dalam komponen BNlah yang meletakkan Malaysia di mana ia berada hari ini.  

Tiada satu pun dari semua fakta ini dapat dinafikan oleh Guan Eng dalam debat tersebut, apatah lagi apabila beliau sendiri merupakan produk MCA.  

Apa yang melucukan apabila Guan Eng cuba menggambarkan yang MCA adalah rasis dengan hanya berjuang untuk kaum Cina dan kononnya DAP adalah parti untuk semua kaum.  

Sememangnya MCA ditubuhkan untuk memperjuangkan kaum Cina, sepertimana UMNO untuk Melayu dan MIC untuk India.  Tugas MCA terhadap kaum Cina itu telah termaktub dan untuk Guan Eng membangkitkan hal ini sebagai isu, menjadikannya kelakar.  

Namun, MCA seperti juga UMNO dan MIC walaupun ditubuhkan untuk dan kerana kaum masing-masing, telah bersetuju dan sepakat untuk bekerjasama di bawah BN.   Dengan ikatan kerjasama ini, masing-masing memahami dan menerima tanggungjawab untuk menjaga sensitiviti, menghormati, bertolak ansur, malah melakukan sedikit pengorbanan, jika perlu, demi kebaikan semua pihak.  

Berlainan dengan DAP, walaupun mendabik dada sebagai parti untuk semua kaum tetapi majoriti ahlinya adalah dari satu kaum sahaja iaitu Cina dan kepimpinan tertingginya didominasi oleh bukan sahaja dari kaum yang sama, tetapi dari 'clan' yang sama juga.  

Malah, DAP juga telah terbukti menindas dan menganaktirikan kaum lain malah telah beberapa kali mencabar sensitiviti budaya dan agama yang dianuti kaum lain seperti mempersoalkan azan dan tulisan jawi di papan tanda jalan, sedangkan tulisan jawi bukan sahaja merupakan sebagai simbol agama rasmi tetapi juga warisan sejarah masyarakat Melayu negara ini.  

Suatu ketika DAP telah dengan sengaja menunjuk biadab dengan enggan memakai pakaian adat di dalam Dewan Rakyat serta mempersoalkan kedudukan Raja-raja Melayu.  Andainya Raja-raja terdapat di kalangan kaum Cina, kita pasti DAP tidak mungkin akan mempersoalkannya.  

Tetapi, apa yang lebih penting dan paling menarik dalam debat antara dua pemimpin kaum Cina ini ialah ia membolehkan kita menilai peribadi dan sikap mereka secara langsung.   Peribadi dan sikap pemimpin adalah penting bagi menentukan cara pemikiran dan pentadbiran mereka.  

Guan Eng ternyata banyak membaca teks dan tidak mampu mengemukakan hujah secara spontan.  Soi Lek pula tampil tenang dan matang dan tidak terlalu bergantung kepada teks.   

Cakap-cakap kedai kopi, malah ulasan di radio banyak memperkatakan tentang sikap Guan Eng yang tidak menepati jawatannya sebagai pemimpin negeri dan antara pemimpin tertinggi parti.  Guan Eng begitu beremosi, dan tidak mampu mengawal dirinya sehinggakan debat tersebut akhirnya menjadi satu 'ceramah' politik DAP.   

Menurut satu komen, Guan Eng kelihatan bagai seorang politikus jalanan atau ketua samseng yang hanya tahu mengejek dan memperkecilkan Soi Lek seolah-olah mengumpan beliau bertumbuk dengannya.  Dalam semua isu, Guan Eng gagal menyatakan hujahnya dengan baik, gagal mematahkan hujah Soi Lek dengan baik serta gagal menonjolkan kredibiliti dirinya sebagai pemimpin yang layak untuk menerajui sebuah negeri, sekali gus membuktikan yang DAP tidak layak untuk menerajui sebuah negara.  

Malah, Guan Eng sendiri tentu sudah dapat merasakan sendiri bahawa dirinya sudah kalah apabila beliau gagal menjawab soalan dari panelis iaitu, Datuk Seri Chor Chee Heung yang meminta penjelasan mengenai 'janji-janji Buku Jingga'.  Soalan mudah tersebut dijawab Guan Eng dengan gurauan dan menuduh Datuk Chor pastinya membaca Buku Jingga yang salah sebelum melalut keluar topik menceritakan mengenai pencapaian pentadbirannya di Pulau Pinang.  

Kesimpulannya, DAP adalah sebuah parti yang sesuai untuk para kongsi gelap dan samseng jalanan sahaja.   Ia tidak sesuai untuk diletakkan sebagai parti pemerintah.  Sebelum ini, beberapa blog pernah mendedahkan bagaimana rupa surat rasmi yang ditulis oleh wakil-wakil DAP dalam Bahasa Kebangsaan yang tunggang langgang bagaikan ditulis oleh tauke jual sayur.  Pemimpin-pemimpin DAP juga telah beberapa kali menunjukkan sikap tidak beradap dan tidak sesuai bagi majlis-majlis rasmi seolah-olah tidak mendapat pendidikan dengan sempurna di rumah.  

Dengan skandal terbaru Guan Eng yang terdedah dan slogan 'Cekap, Amanah dan Telus' yang terbukti hanyalah retorik, bolehlah dikatakan yang bukan sahaja Guan Eng yang kalah debat tetapi DAP secara keseluruhannya sudah kalah dari segi isu, moral, kredibiliti dan segala-galanya. 

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Tiga Nilai Buruk Pembangkang


Gesaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kepada rakyat baru-baru ini supaya menolak pembangkang pada pilihan raya umum yang semakin hampir adalah tepat pada waktunya.


Demi masa depan pengundi, anak-anak mereka dan generasi akan datang, rakyat perlu mengguburkan pembangkang di peti undi atas tiga faktor penting ang berkait dengan nilai buruk yang akan merosakkan negara .


Faktor pertama, kata Perdana Menteri, pembangkang tidak menepati janji yang mereka buat semasa berkempen setiap kali datangnya pilihan raya.


Kelantan sudah lebih 20 tahun diperintah oleh PAS yang mendabik dada kononnya parti itulah pejuang Islam paling hebat di negara ini.


Namun pemerintahan dua dekad telah membuka mata rakyat mengenai kegagalan serius PAS menjaga kebajikan rakyat yang menjadi asas kepada pentadbiran berlandaskan Islam.


Sehingga kini PAS gagal menyelesaikan Kelantan masih gagal menyelesaikan masalah kemiskinan rakyatnya menyebabkan negeri itu ketinggalan berbanding negeri-negeri.


Rakyat Kelantan juga masih ternanti-nanti bilakah PAS akan menunaikan janjinya yang dibuat lebih 20 lalu untuk menyediakan bekalan air minum yang bersih.


Kalau 20 tahun masih tidak mampu untuk menyelesaikan perkara asas kebajikan rakyat, apa lagi yang boleh diharapkan dari parti yang menjadikan ceramah politik sebagai aktiviti utamanya.


Begitu juga PKR yang hebat menabur janji semasa PRU-12 di Selangor sehingga berjaya memperdayakan rakyat.


Pembangkang memberi 20 meter padu aip percuma kepada rakyat tetapi secara senyap-senyap tindakan itu telah menambah beban hutang kerajaan negeri kepada lebih RM200 juta.


Setiap kali ker! ajaan ne geri kekurangan dana, aset dan harta negeri akan dijual.


Janji yang mereka buat masih tinggal janji; janji mengurangkan cukai pintu sebanyak 20 peratus dan cukai premis sebanyak 10 peratus masih tidak tertunai.


PKR berbohong apabila berjanji untuk membuka tabung permulaan RM bagi setiap anak kelahiran Selangor.


Begitu juga bantuan RM75 bagi setiap anak yang dihantar ke nurseri tinggal janji manis di mulut sahaja.


Janji kosong PKR juga termasuk bantuan RM50 sebulan bagi pendidikan pra-sekolah serta elaun kepada golongan ibu tunggal di Selangor.


PKR juga menipu rakyat dengan menjanjikan caruman takaful berjumlah RM2,500 kepada golongan warga emas, ibu tunggal dan orang kurang upaya (OKU).


Kononnya PKR mahu membawa 'Harapan Baru' kepada Selangor tetapi sehingga kini tidak satu pun janji-janji tersebut berjaya ditunaikan.


Nilai buruk kedua, menurut Perdana Menteri ialah pembangkang mengajar supaya budi baik yang dilakukan tidak perlu dikenang atau dihargai.


Sememang itulah sikap dan perangai pembangkang sejak dahulu lagi; tidak pernah mahu melihat kebaikan pihak kerajaan kerana hati mereka penuh dengan dendam kesumat dan nafsu untuk mendapatkan kuasa.


Mereka sengaja memekakkan telinga, membutakan mata dan membisukan mulut untuk memberitahu kepada rakyat kemajuan sebenar yang telah di bawa oleh BN tetapi memilih jalan untuk meneruskan budaya fitnah, maki hamun dan mencaci pemimpin negara.


Malah pembangkang tidak mempunyai sifat patriotik apabila sering kali mereka memburuk-buruk imej negara di dunia luar.


Lebih dahsyat, kata Perdana Menteri lagi, Ketua Pembangkang menghasut rakyat supaya jika berhutang, ianya tidak perlu bayar balik.


Anwar menghasut supaya golongan pelajar institusi pengajian tinggi tidak membayar balik pinjaman PTPTN kerana Pakatan Rakyat berjanji mahu menghapuskannya jika berkuasa di Putrajaya.


Jika di Selangor, Anwar berbohong, tidak syak lagi peman! suhan PT PTN adalah satu lagi auta besar beliau.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

DAP Tanding 90 Kerusi, Pemimpin PAS Dan PKR Tak Dapat Terima Kenyataan

July 10, 2012   ·   10 Comments

keldai dap

Nampaknya para pemimpin PAS dan PKR seolah-olah tidak percaya dengan desas-desus maklumat jangkaan yang menyatakan bahawa DAP akan bertanding di 90 buah kerusi Parlimen pada PRU ke-13 nanti.

Beberapa pemimpin Pakatan Haram seperti Dr Johari Mat dan Syed Shahir Syed Mohamud menganggap ia adalah propaganda pihak Barisan Nasional (BN) yang mahu menakut-nakutkan bangsa Melayu mengenai isu berkenaan.

Malah mereka juga menganggap dakwaan seperti itu adalah sesuatu yang amat mustahil untuk berlaku dan yakin bahawa DAP tidak akan meletakkan calon dengan jumlah tersebut.

Pada saya, ulasan para pemimpin Pakatan Haram berkenaan isu tersebut jelas menunjukkan mereka tidak peka dengan perkembangan semasa dan seolah-olah tertipu dengan cara lama yang tidak sedar tentang pergerakan rakan sekutu mereka itu.

Lagi pula, mereka yang memberi kenyataan itu bukanlah pemimpin utama parti yang bertikam lidah di dalam mesyuarat Pakatan Haram di mana setiap parti di dalam gabungan haram itu bertengkar mahu jumlah kerusi yang lebih.

Johari Mat dan Syed Syahir bukan pemimpin utama, mereka hanyalah senator Dewan Negara yang dilantik sahaja. Saya yakin, boleh dikatakan ramai rakyat Malaysia yang tidak pernah dengar nama mereka, bukan? Mungkin mereka ini spesis "katak di bawah tempurung"?

Sekiranya mereka melihat kepada sistem daftar pemilih pilihanraya yang terkini, mungkin mereka akan terkejut melihat pertambahan drastik yang tinggi dari kalangan para pengundi Cina di merata-rata kawasan di seluruh negara.

Bukankah DAP merupakan "johan" yang mendaftarkan jumlah pengundi baru paling ramai?

Seterusnya, "kuda-kuda kayu" PAS dan PKR yang tidak sedar diri itu perlu merujuk kepada statistik pemindahan kawasan mengundi di seluruh negara. Boleh dikatakan bahawa kawasan parlimen yang dimenangi oleh DAP dengan majoriti yang besar pada PRU 2008 dulu akan menyusut.

Kemana perginya nama-nama pengundi Cina itu?

Menurut maklumat, para pengundi Cina tersebut dipindahkan kawasan mengundi mereka di kawasan yang berpotensi untuk memberi kemenangan kepada calon-calon DAP. Ia dikhabarkan dibuat secara berkala pada setiap tiga bulan bermula selepas tahun 2008 lagi.

Cuba bayangkan berapa jumlah pengundi DAP dalam jarak masa tersebut yang telah berjaya dipindah kawasan mengundi mereka dan dicampur pula dengan jumlah pengundi baru dari DAP yang berjumlah ratusan ribu!

Rasanya puak-puak PAS dan PKR perlukan kalkulator untuk mengira jumlahnya.

Berdasarkan statistik dan bilangan pengundi itu jugalah DAP berani "demand" lebih kerusi Parlimen untuk diberikan kepada mereka pada PRU ke-13 nanti. Dan berdasarkan fakta itulah yang menyebabkan para pemimpin utama PAS dan PKR yang bermesyuarat terkedu tidak melawan!

DAP boleh mengugut PAS dan PKR sekiranya kedua parti itu tidak bersetuju dengan permintaan mereka, DAP boleh keluar dari Pakatan Haram serta merta dan menamatkan impian Anwar untuk menjadi PM dan PAS menjadi menteri kabinet.

Mahu atau tidak, PKR dan PAS dilihat tidak mempunyai pilihan lain selain dari bersetuju dengan DAP.

Itu belum lagi disebut mengenai gerakan DAP yang memancing ramai golongan Melayu untuk menyertai parti itu dengan menggula-gulakan mereka untuk dijadikan calon parti itu pada PRU ke-13 nanti. DAP mampu menang tanpa PAS dan PKR, dan parti itu mampu membentuk kerajaan!

Hakikatnya, perkara itulah yang tidak disedari oleh para pemimpin PAS dan PKR diperingkat bawahan dan diberikan sedikit jawatan kecil untuk diperbodoh-bodohkan secara naif. Agak menyedihkan, mereka termakan dengan "umpan" tersebut.

Begitulah sikap para pemimpin PAS dan PKR yang hanya menyokong Pakatan Haram secara membuta tuli dan malas untuk mencari maklumat sendiri. Golongan sepertinya begitu mudah "dikeldaikan" oleh rejim DAP. Tak hairanlah jika mereka sanggup tidur atas jalan kerana DAP!

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

DAP & PKR must answer on cinema gender segregation directive issued by Kuala Selangor Municipal Council

Press Statement by MCA Youth Selangor state chairman Dr Kow Cheong Wei

DAP & PKR must answer on cinema gender segregation directive issued by Kuala Selangor Municipal Council

The two other parties that form the Pakatan-led government of Selangor, DAP and PKR, need to explain the instruction given by the Kuala Selangor District Council which was suggested by a PAS councillor in Kuala Selangor to a cinema, ordering that Muslims who are not husband and wife must sit separately when watching movies together. DAP and PKR should explain the meaning of this instruction to provide further clarification for Selangor residents.

According to reports in Chinese dailies, what was only a PAS municipal councillor's proposal has already become law. If so, it is the responsibility of PKR and DAP to inform people if this proposal was merely the will of PAS. Or are both PKR and DAP also in agreement with this order?

DAP keeps emphasizing the equal status of all parties in Pakatan, claiming that, for a policy to be implemented, there has to be consensus by all three parties. If this is truly the case, then why has this cinema-gender-separation proposal become law? Is this an act unified administration by Pakatan?

Selangor MCA Youth is strongly against the implementation of laws or directives that separate people in a public location, including the cinema.

This is not the first time this has happened. Previously, in Bangi, a cinema wanted to apply for a licence but was unsuccessful. To this day, PKR and DAP have failed to explain why. Similar incidents have happened, which shows that the rakyat is not willing give explanations to the people when it wants to implement new laws.

Dr Kow Cheong Wei
MCA Selangor Youth Chairman

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

It only took six months

That is how long it took for Attorney General to appeal against High Court decision to acquit Opposition Leader Anwar "Mat King Leather" Ibrahim for second time of sodomy charges, this time against the latter's former personal aid Mohd Saiful Bukahry Azlan.

Published: Tuesday July 10, 2012 MYT 3:05:00 PM
Updated: Tuesday July 10, 2012 MYT 3:13:37 PM

Sodomy II: AG appeals against Anwar's acquittal

KUALA LUMPUR: The Attorney-General's Chambers has filed a petition of appeal at the Court of Appeal Registry against the acquittal and discharge of Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim on a charge of sodomising his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

A senior deputy public prosecutor confirmed on Tuesday the petition was filed on Monday.

It is learnt that no date was set by the court to hear the appeal.

Last Monday, the Kuala Lumpur High Court had served the appeal records, including an 80-page written judgement, to facilitate the prosecution in filing the petition.

In his written judgment, the trial judge, Justice Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah, had ruled that the court could not be 100% certain on the integrity of samples taken for DNA testing from the complainant (Mohd Saiful Bukhari).

He said the samples could have been compromised before they reached the Chemistry Department for analysis.

Therefore, Mohamad Zabidin said, it was not safe for the court to rely on the DNA results obtained by chemist Dr Seah Lee Hong from the analysis conducted on the samples.

On Jan 20, the AGC had filed a notice of appeal against Anwar's acquittal from the sodomy charge.

The notice, which was signed by Solicitor-General Datuk Idrus Harun, was filed at the Kuala Lumpur Criminal High Court registry.

On Jan 9, High Court Judge Datuk Mohamad Zabidin Mohd Diah had acquitted and discharged Anwar, who had been charged with sodomising Saiful at a Desa Damansara condominium unit in Bukit Damansara here between 3.10pm and 4.30pm on June 26, 2008.

Anwar, 65, was charged under Section 377B of the Penal Code which carries a sentence of up to 20 years' jail and whipping, upon conviction. -Bernama

***************

The trial judge Mohd. Zabiden Mohd. Diah only took less than ten minutes to deliver his verdict on the case which was postponed 30 times.

Published: Monday January 9, 2012 MYT 6:49:00 AM
Updated: Monday January 9, 2012 MYT 1:24:51 PM

Sodomy II: Anwar acquitted

Three explosions heard at car park, police investigating: KL CPO

Photo Gallery
Videos

KUALA LUMPUR: The High Court on Monday acquitted and discharged Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim of the charge of sodomising his former aide Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Justice Mohamad Zabidin Mohd Diah said that after going through the evidence, the court could not be 100% certain the integrity of the DNA samples was not compromised.

He said as such, the court was left only with Saiful's testimony, which was uncorroborated, and was reluctant to convict based entirely on this.

These are the live updates by The Star team at the Jalan Duta court complex:

11.30am: Crowd has dispersed save for a few stragglers waiting for police to open roads.

11am: Ceramah at Masjid Wilayah called off after multiple explosions heard in the area.

Police, using a loudhailer, are urging the crowds to disperse for safety reasons. Crowd slowly disperses and leaves the court complex area.

Sniffer dogs have been employed by police at the scene of the first two blasts.

Karpal Singh on Anwar's acquittal: "This is a decision based on merit. Should not be appealed. Very good win for Anwar."

The 4WD vehicle, which was damaged, after a traffic cone exploded at the car park

10.50am: Police have received reports of a third explosion. They have cordoned off the site with police tape.

10.35pm: Kuala Lumpur CPO DCP Mohamad Salleh says police are investigating two explosions at the car park about 400m from court complex. The bomb squad and forensics team are at the scene.

10.30am: Mohd Saiful has tweeted that he remains calm over the verdict.

Thousands of supporters have filled out the road in front of the government complex near the court house. A slew of PKR junior leaders are giving speeches now. The supporters have to be content with sitting on the road as police have barred entry into Masjid Wilayah, where Anwar and other Pakatan leaders are meeting supporters who made it in.

Anwar earlier addressed crowd at the car park. He hailed his acquittal and urged the crowd to disperse peacefully.

10.10am: Anwar is heading towards the mosque, where he will be addressing his supporters.

Anwar acknowledges the crowd at the court complex

10.05am: Anwar leaving the court complex amidst a sea of supporters who are cheering him on. He thanks Wan Azizah for standing by him and credits Karpal Singh as the intelligent defence counsel.

10am: Anwar supporters have formed a long human chain to give him and other Pakatan leaders unimpeded access to the mosque. Traffic is smooth for now, hardly any cars. Part of the crowd has moved off to the mosque or gone home, but still many in front of the court house to greet Anwar.

PKS deputy president Azmin Ali: "We are grateful the court has set Anwar free. It proves that at the end of the day, truth will prevail. Since the first day, we are confident Anwar is not guilty."

9.40am: PKR Youth wing members and other supporters waiting for Anwar to emerge from the court house, and are most likely going to escort him to Masjid Wilayah.

Other supporters assemble and sit in front of the complex main gate to cheer and celebrate Anwar's acquittal.

***************

It is said that part of the delay was about the written judgment which took sometime to complete and only recently made available.

The judgment made by High Court Judge Mohamad Zabidin Mohd Diah six months ago surprised many, which include the accused and the foreign media which have been supporting him. The Opposition even had their supporters ready to start a wild street demonstration when the judge issue his judgment because they had anticipated that the former abuse-of-power convict was to get the incarceration order.

Since the original DPP for the case Dato' Yusof Zainal Abiden has already retired, the Soliticor General Dato' Idrus Harun would act on behalf of the public prosector in this appeal case.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Pentas Pemuda: Tsunami Biru BN Gempur Pembangkang di KL


Pemuda BN melancarkan siri ceramah Pentas Pemuda yang mana Ketua Pemudanya Khairy Jamaluddin berkata ia boleh mencetuskan gelombang tsunami untuk merampas semula kerusi dalam pilihan raya umum akan datang.

Menurut Khairy, majlis di Wangsa Maju itu merupakan parlimen pertama daripada lapan bahagian yang menjadi fokus Pemuda selama dua minggu, di mana BN hanya memenangi satu kerusi daripada 11 kerusi di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.


"Kita tak mahu jadi jaguh kampung, di luar bandar BN kuat. Pembangkang kata KL kubu kuat pembangkang jadi kita pilih pentas pemuda pertama di Wangsa maju. Nak beri isyarat (kepada Pakatan) kawasan di KL tak selamat, menang tipis. Lembah Pantai tipis, Titiwangsa tipis.

"Tranformasi Datuk Seri Najib sejak 2008 bermakna tsunami baru dalam pilihan raya akan datang," katanya di hadapan lebih 300 hadirin.

Khairy berkata BN tidak harus "hilang punca" dengan kekalahan Kuala Lumpur, sebaliknya menjadikannya sebagai satu kayu ukur demi kejayaan BN dalam pilihan raya umum akan datang.-Mkini
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

GEMPAR BERAPI! SERANGAN NINJA KENCING MANIS SEMALAM TELAH DIRANCANG OLEH PAKATAN! INI BUKTINYA!

Tahniah kepada paperwaris d atas ketelitian beliau mengenai satu-satunya video rakaman milik "awam" d tempat kejadian..seolah-olah semuanya d rancang..siapa tak kenal mangkok..ehh blogger jamban milo taik ni..kenapa begitu cepat dia dapat rakamann tersebut atau beliau sendiri ada d tempat kejadian ?

Milo taik ni buat apa kat sana ? Jabatan Perdana Menteri tu..ada liputan fitnah apa beliau d sana ? atau memang beliau kerja d sana atau dia yang terlibat secara langsung dalam serangan tempang ini ? Apakah ada kaitan dengan kejatuhan ranking blog beliau yang semakin suam ? atau beku ? maklumlah blog fitnah mana tahan lama...

Lihat semula video d atas berulang kali...guna earphone atau headphone dan anda akan lihat ada kebenaran "Lingkaran" ini...

tq waris..anda hebat !!

HOUSE PK: Ini aku ambik dari blog AAKJ! Patut la Milo Suam yang upload dulu, itu pasal aku pelik macamana si Bapok Suam tu dapat video dulu. Rupanya terancang, siap dapat panggilan telefon dan tukang ambik video kata ya dah kena tembak dah! Satu siasatan terperinci wajib dibuat.

Manakala kat bawah ni pulak petikan artikel dari MyKMU tentang Peguam Pro Pakatan yang bakal menjadikan Ninja Kencing Manis ni sebagai Hero:

INSIDEN yang berlaku di perkarangan Kompleks Jabatan Perdana Menteri (Parcel B) semalam memang tak diduga sesiapa. Aksi bodoh 2 orang yang khabarnya bersekedudukan berakhir dengan salah seorang darinya meninggal dunia. Bagaimanapun itu sebelum mati, dah mati kita takziah pada keluarga terbabit.

Sememangnya resmi orang kita begitulah, sejahat mana, sebenci mana dengan penjenayah itu, bila dah mati, terlupalah kita dengan onar yang dibuatnya yang menyebabkan dia mati walaupun onar itu mendatangkan trauma pada orang yang jadi mangsanya.

Tapi yang paling menarik sudah tentulah menanti aksi peguam pro Pakatan Rakyat dalam merencana sesuatu yang boleh memberi keuntungan politik kepada mereka. Malam tadi sudah tentu masing-masing tak tidur malam memikirkan macam mana nak mempolitikkan isu ini untuk menghentam kerajaan.

Sebetulnya, kalau nak diikutkan kes ini tidak ada beza dengan kes jenayah yang lain, tapi puak ini tahu sajalah, yang takde kaitan pun boleh dicipta kaitan itu, apa lagi insiden ini berlaku di bangunan Kompleks Jabatan Perdana Menteri.

Perdana Menteri juga – asal ada nama sudahlah.

Jadi bersedia sajalah, hari-hari kita selepas ini akan dipenuhi dengan pelbagai dakwaan tidak masuk akal membabitkan kematian dan kejadian yang berlaku hari ini dengan Perdana Menteri, polis, UMNO dan BN.

Macam mana? Oh, itu tak payah tanya, puak-puak ini cukup mahir soal putar belit serupa ini. Jangan terkejut kalau ada tuduhan PM sendiri yang lepaskan tembakan walaupun PM tidak ada disitu!!!

Walaupun tak masuk akal, tapi itu bukan halangan untuk puak-puak Pakatan haram ini memanipulasikan keadaan.

Even dalam masa menulis ini pun, penulis dimaklumkan sudah berlegar begitu banyak teori konspirasi tentang kematian itu, kenapa polis guna pistol tidak guna tazer, diracun dalam ambulan dan sebagainya. Banyaklah, nak komen satu-satu pun buang masa.

Tapi part tazer tu penulis nak celah sikit, mana ada tazer digunakan untuk mematahkan penjenayah bersenjata? Kalau ada, sila t! unjuk ma i.

Lagipun, orang Pas (sebut orang bodoh) ramai kat bawah ni ha untuk percaya segala pembohongan yang bakal direkacipta dalam kejadian yang berlaku hari ini.

Penulis tak mahu menuduh, tapi laungan takbir tak mengira tempat ini hanya biasa dilakukan orang Pas. Penulis tak kata arwah ninja itu orang Pas tapi takbir seumpama itu yang sebijik macam orang Pas.

Adakah puak-puak ini memanipulasi keadaan simati yang tidak bekerja untuk buat kerja bodoh seumpama ini? Kemungkinan itu ada sebab corak perjuangan itu hampir nak sama – buat kerja bodoh untuk jatuhkan kerajaan.

Contoh dah banyak – yang puak baju kuning dengan demo haramnya, yang ninja dengan pedang samurainya.

Apa sekalipun kata kuncinya inkues, suruhanjaya diraja, koroner dan seumpama dengan itu akan jadi zikir wajib selepas ini. Apatah lagi ada pulak seorang yang hidup, maka berduyun-duyunlah peguam pro Pakatan haram menghulurkan skrip untuk dibaca.

Penyudahnya nanti, dikalangan penyokong Pakatan harami, arwah ninja yang libas-libas pedang itu tidak salah, polis yang tembak itu salah, tak percaya tengoklah. Macamlah polis berkenaan bangun pagi saja dah berfikir nak menembak orang, hakikatnya kalau tak ada yang libas-libas pedang, takda kuasa polis tu nak lepaskan tembakan.

Tengok sajalah nanti.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Ceramah Anwar Dingin Bukan Sebab Aircond


Pisau mengalu alukan langkah penjimatan berjimat cermat oleh pakatan rakyat.Aktiviti parti sudah tentu tidak boleh menggunakan wang rakyat maka pemimpin lah harus bertanggungjawab untuk menjaga kebajikan dan hal ehwal parti.

Langkah murni dan inovatif hasil pemikiran madhani yang jitu semasa Konvensyen Pilihanraya Umum PKR Pulau Pinang mereka telah menjemput Anwar Ibrahim. Kehangatan konvensyen didinginkan oleh kehadiran Anugerah Tuhan tanpa perlu menggunakan aircond.

Sekurang kurangnya hadirin tidak kepanasan dan berpeluh...

Muskil jugak...apahalnya di Pulau Pinang konvensyen parti PKR dengan kehadiran Anwar,Zuraida dan Rafizi begini sambutannya... Agak korang kenapa tak ramai?

A: Menyampah dan boring ,Ayat Sama,Cerita Sama,,berjanji tak tepat

B: Nak tengok Anwar tak payah pi konvensyen,dalam video pun ada.

C:Jeles Tengok Rafizi Bersama Anwar.

D:Takut/Seram di goda Zuraida.

E:Tidoq lagi baguih

D: Semua jawapan diatas.

Pisau kata " Petanda PKR nak mampus PRU13"
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Bukan Setakat Anwar Bersara, PKR & PAS PATUT Dibubarkan


Belum lagi pilihan raya umum, Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim, sudah mengangkat bendera putih.

Katanya mahu bersara daripada dunia politik sekiranya Pakatan Rakyat tewas menawan Putrajaya pada PRU-13 kelak.

Ada dua kemungkinan dalam senario ini - Anwar menerima hakikat bahawa Pakatan Rakyat akan kalah dan kenyataannya itu berupa satu amaran agar Pakatan Rakyat bekerja lebih keras atau ia satu lagi taktik Anwar untuk menarik simpati rakyat.

Apapun, anak beliau, Nurul Izzah, seperti yang dijangka mendesak agar ayahnya meneruskan perjuangan kerana PKR dan blok pembangkang masih memerlukan kepimpinannya.

Ini kerana tanpa Anwar, masa depan Nurul Izzah juga turut malap kerana kedudukannya sebagai Ahli Parlimen dan Naib Presiden PKR banyak bergantung kepada pengaruh ayah, bukan kebolehannya sebagai politikus.

Rakan kongsi PKR, PAS pula dilihat sebagai menangguk ikan di air keruh dengan membayangkan seolah-olah ia rela melepaskan Anwar daripada menerajui pakatan pembangkang dan menggantikan daripada kalangannya.

Bagi PAS (kecuali Nik Aziz), inilah peluang keemasan yang ditunggu bagi meletakkan parti itu sebagai penggerak utama Pakatan Rakyat setelah disisihkan oleh PKR dan DAP.

Parti rasis DAP pula tetap mahu Anwar mengepalai agenda 'Tawan Putrajaya' kerana mereka tahu beliau popular dengan pengundi Cina dan tanpanya parti itu akan kehilangan sokongan daripada kaum itu.

Jadi boleh disimpulkan, PAS dan DAP sebenarnya bukanlah rakan kongsi yang ikhlas menyokong Anwar kerana masing-masing mempunyai kepentingan dan agenda tersembunyi.

Sebenarnya, PAS dan DAP melihat sebagai tokoh yang tidak lagi relevan dalam! arus po litik negara yang semakin berubah.

Mereka hanya akan menyokong Anwar selagi beliau boleh menyumbang kepada sokongan tambahan serta meningkatkan populariti parti masing-masing.

Jika Anwar dianggap memperkudakan PAS dan DAP, tetapi sebaliknya kedua-dua parti itulah yang mempergunakan ia selama ini.

Mungkin juga kenyataan persaraan Anwar adalah satu lagi pembohongan besarnya kepada rakyat sebagaimana ia telah lakukan dalam isu 16 September 2008.

Anwar menyebabkan rakyat berasa gusar dan bimbang, malah pelabur juga merasa ragu-ragu disebabkan khabar angin bahawa akan berlaku peralihan kerajaan.

Akhirnya tembelang Anwar pecah dan episod yang memalukan itu telah menghakis kepercayaan dan keyakinan rakat terhadap pembangkang.

Pembangkang kini dianggap sebagai 'Pakatan Penipu' yang pandai memainkan emosi rakyat, mrnabur janji palsu serta memutar belitkan fakta.

Jika diikutkan, bukan sahaja Anwar yang patut bersara, malah isterinya Wan Azizah, termasuk juga Azmin Ali, Nik Aziz, Abdul Hadi wajib bersara daripada pentas politik.

Ini kerana kehadiran mereka dalam arena siasah tidak langsung menyumbang kepada pembangunan negara terutamanay perpaduan bangsa Melayu dan umat Islam.

Bangsa Melayu kini berpecah tiga angkara PAS dan PKR, dan apabila ini berlaku, kekuatan Melayu akan bertambah luntur dan pihak yang menggaut keuntungan ialah DAP.

Cukuplah 14 tahun Anwar menghuru harakan politik negara dan menggugat agenda 'Ketuanan Melayu'.

Apakah rakyat telah lupa, Anwar telah mengarahkan Wan Azizah sebagai Presiden PKR untuk menghapuskan Ketuanan Melayu dalam ucapannya pada konvensyen 2010 parti itu?

Inilah rancangan sebenar Anwar untuk menghapuskan kekuatan bangsa Melayu dengan melenyapkan institusi raja-raja serta kedudukan utama Islam dan membuka ruang seluas-luasnya kepada DAP untuk melaksanakan program Malaysian Malaysia mengikut acuan Singapura.

Oleh sebab itu bubar sahaja PAS dan PKR, baru kekuatan Melayu akan pulih dan Umno a! kan bena r-benar dapat menumpukan fokus membela nasib agama, bangsa dan negara.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Election Fatigue - Implications and Consequences - The Piss-Off Factor - By Matthias Chang (10/7/12)

Nik Aziz Tak Tahu, Kita Memang Tahu

by Sheih on July 10, 2012

Menteri Besar Kelantan semalam mengakui bahawa tidak tahu berhubung masalah dalam Kelantan Golden Trade Sdn Bhd, anak syarikat Perbadanan Menteri Besar Kelantan.

'Ambo tak tahu' adalah jawapan skema Nik Aziz terhadap segala kemelut yang berlaku akibat kelemahan urus tadbir Kerajaannya.

Disebabkan saya cuba untuk percaya bahawa Nik Aziz memang tidak tahu maka disini saya kemukakan soalan yang patut Nik Aziz tanyakan kepada Pengurus Besar KGT,

1. Berapa banyakah wang KGT yang diberikan setiap bulan untuk biayai aktiviti Bekas CEO KGT yang juga penasihatnya?

2. Apakah 'Skim Saudi Islamic Mint' dan mengapa Individu yang sama menggunakan nama KGT untuk menipu seorang pelabur dari Jepun? Mengapa tiga wakil KGT bersama pelabur Jepun ke Kazakhstan?

3. Kemanakah wang bernilai USD 1 juta dollar yang dilaburkan oleh pelabur Jepun itu? Kalau sudah ditukar kepada emas dan perak dan kalau benar dimanakah emas dan perak itu. Atau wang itu telah hilang ke dunia gelap yang mungkin membabitkan pengganas antarabangsa dan boleh diguna untuk mengancam kesejateraan dunia?

4. Mengapakah pejabat KGT di Damansara Perdana dipenuhi kaum kerabat individu tersebut?

5. Mengapakah segala urusan penempaan dinar dirham di Dubai tidak dibuat terus dengan Emirates Gold Dubai tetapi kepada seorang bernama Habib dengan menggunakan syarikat yang didaftarkan di Eropah?

6. Mengapakah dinar dirham yang ditempa oleh KGT di hantar ke Malaysia oleh Emirates Gold Dubai kepada sebuah syarikat lain yang tiada kaitan dengan PMBK?

7. Mengapa dinar dirham yang dibawa masuk tidak diisytiharkan sebagai dinar dirham dan apakah perisytiharan sebenar yang dibuat kepada kastam?

8. Mengapakah rumusan audit dalaman PMBK mendapati urusan KGT terutama di dalam soal penempaan dan penerimaan Dinar Dirham tidak dilengkapkan dengan dokumentasi yang tepat?

9. Siapakah Gani Auyeskhanov, passport Kazakhstan N06165156? Mengapa dia dibayar gaji tetap oleh KGT sedangkan dia adalah kontraktor bebas. Apakah KGT memohon permit kerja untuk Gani?

10. Berapa kepingkah dinar dan dirham hologram yang berada di dalam pasaran? Benarkah hanya 20 keping dan siapakah mempunyai hak ke atasnya. Mengapa KGT berjanji akan mengeluarkan dinar dirham baru pada Februari 2012 tetapi sehingga hari ini belum ada didalam pasaran?

Sekiranya selepas bertanya soalan ini Nik Aziz masih dengan jawapan 'ambo tak tahu', saya cadangkan Nik Aziz membuat temujanji untuk bertemu saya dan saya boleh berikan taklimat kepadanya.

Like this:

Be the first to like this.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Shame Will Be On Lim Guan Eng Soon!


EXTENSIVE RENOVATION. Lim Guan Eng said he was forced by termites & ants to move in June 2009 and so rented that bungalow for a few thousand ringgit!! Wakaka. Bungalow worth RM3.7 million(incl cost of renovation & furnishing).

A local contractor truck parked outside Guan Eng's luxury bungalow when it was still under renovation. It is not really important. What is more important was the black 4-wheel drive with KL plate that was frequently parked outside & within the compound. One thing is for sure, the owner of that 4 wheel drive is not a Penangite ....believe me, the shame will be on Lim Guan Eng soon! -H'ng
Pisau kata " kalau khir toyo boleh kena..takkan lah lim guan eng tak boleh kena juga?the proxy house owner is a young lady by the name of Ms Phang "
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...