Barisan Nasional (BN) Social Political Buzz & Bulls

HOT : TERIMA KASIH NURUL IZZAH KERANA AKUI BRIM BENAR-BENAR MEMBANTU RAKYAT....


Kenyataan ini telah membuktikan puak-puak pakatan haram sebenarnya semakin risau dan takut dengan kehebatan Najib..Mereka mendakwa populariti Najib meningkat disebabkan pemberian BR1M..bagi sesetengah orang mungkin ye dan bagi yang lain mungkin tidak...

Tetapi apa yang peliknya kenapa mereka risau sangat Najib menangguhkan pilihanraya..sepatutnya mereka gembira pilihanraya ditangguh kerana mereka mempunyai lebih banyak masa untuk menfitnah dan memburukkan kerajaan atau...mereka sudah kekeringan isu untuk dibawa..buktinya..dalam ceramah mereka asyik ulang-ulang isu lama..sampai rakyat pun dah meluat nak pergi dengar ceramah mereka...ada yang sampai kena halau la...

Tapi bagi EP, apa yang ditakutkan oleh pembangkang ialah kelebihan Najib dalam menunaikan segala janjinya kepada rakyat..Transformasi yang dibawa oleh Najib ternyata berkesan dan menguntungkan rakyat..Slogan "Rakyat didahulukan" yang dulunya dianggap retorik oleh puak-puak pembangkang kini menjadi mimpi ngeri bagi mereka.

KR1M, BR1M, dan banyak lagi membukti kerajaan BN dibawah pimpinan Najib prihatin terhadap masalah rakyat..Penat puak-puak pembangkang nak spin isu untuk memburukkan usaha murni kerajaan dan akhirnya ternyata usaha mereka hanya sia-sia..Apa yang mereka risaukan ialah..apa pula lepas ni Najib nak bagi pada rakyat..mungkin sebab itu mereka mahu pilihanraya dipercepatkan..

Atau mereka sedar pakatan haram sekarang ni dalam keadaan retak menanti runtuh...ditambah pula dengan isu penyelewengan kuasa, rasuah, masalah moral yang tidak henti-henti melanda mereka..EP rasa mereka pun tak pasti berapa lama dapat bertahan..

**Dengar-dengar cerita Guan Eng dah mula tabur janji-janji manis pada rakyat Pulau Pinang..kononnya nak hapuskan tol Jambatan Pulau Pinang..Dah terdesak sangat ke sampai sanggup buat janji macam tu..Takut Pulau Pinang dirampas kembali oleh BN..hehehehe...Tol Sungai Nyiur pun tak selesai lagi..dah tambah satu tol lagi..janji jangan tak janji...

Tengok apa yang puak-puak pakatan haram ni merepek..Apa mesej yang cuba nak disampaikan oleh mereka..sekal baca macam mereka puji Najib je...hahahahaha...
Pemimpin Pakatan Rakyat (PR) berkata mereka menerima dengan hati terbuka pening! katan po pulariti Datuk Seri Najib Razak, namun perkara itu jelas mereka bukanlah bermakna sokongan penuh kepada Barisan Nasional (BN) dan Umno.

Menurut mereka, peningkatan populariti Perdana Menteri itu, yang mana telah memberikan kesan mendalam terhadap sokongan daripada kumpulan berpendapatan rendah terhadap pentadbiran beliau ekoran pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) berjumlah RM500 baru-baru ini.

Namun demikian, menurut Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua, populariti tersebut akan menurun sekiranya penerima skim berkenaan habis membelanjakan setiap ringgit mereka dan perdana menteri memilih untuk menangguh-nangguhkan Pilihan Raya Umum ke-13.

"Selagi masa berjalan, impak positif daripada RM500 itu akan hilang, lebih-lebih lagi apabila beliau melambat-lambatkan tarikh pilihan raya," katanya yang dihubungi The Malaysian Insider.

Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad turut menyokong kenyataan Tony Pua, dan menyatakan "Najib telah menangguhkan pilihan raya terlalu lama".

"Mereka yang menerima RM500 akan menggunakan duit tersebut, dan mereka yang tidak menerimanya akan merungut," jelasnya.

"Bila tiba masa Najib mengumumkan pilihan raya, kami akan menjelaskan rakyat telah diberikan duit yang dipinjam. Sekarang ini pun negara sedang berada dalam keadaan defisit,"tambahnya.


"Melihat kepada perbelanjaan berlebihan Perdana Menteri melalui BR1M dan pemberian lain, peningkatan populariti beliau bukanlah sesuatu yang mengejutkan," menurut pemerhatian Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar.

Melalui BR1M, setiap isi rumah berpendapatan d bawah RM3,000 akan diberikan pemberian wang tunai berjumlah RM300, dilihat sebagai salah satu usaha kerajaan untuk mengurangkan beban kenaikan harga barang.

Program berkenaan dilihat memberikan impak yang besar kepada keyakinan pengundi terhadap najib, terutamanya golongan berpendapatan rendah.

Menurut kajian yang dibuat Merdeka Survey Jumaat lalu! , popula riti Perdana Menteri melonjak sehingga 10 peratus kepada 69 peratus.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

The Message of Prophet Muhammad and Islam ~ Full Movie


This is one movie that shows how it was when Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam first received the Revelations from Allah the Almighty during the times when the Arabs had become pagans, forgetting their inherited faith from the prophets of God Almighty through the ages?


For those who are seeking the Truth about his or her birthright to be a true servant and believer of Allah the Almighty, Most Merciful, Compassionate God and Creator of us all, this iconic movie produced by the late legendary director Moustapha Akkad will give you an idea of the times of our Beloved Final Messenger of Allah!


I for one have always been moved by this movie. It is one of the best movies produced in our times. This is one movie that has moved millions of hearts and enlightened so many souls into studying about their faith and opened up hearts which were once distracted and led astray.


I ask that you my dear reader share this movie and message about the noble greatest Messenger of Allah with all those whom you love and care for?


This movie shows how the pagan Qureysh Arabs of Makkah! used to be and how challenging it was for the believers to share the Truth of Islam with those who were obstinate and stubbornly refused to listen to reason and accept the Truth of Islam even after it was being shared with them by the Greatest Messenger of Allah?


The late Anthony Quinn played the character of Sayyidina Hamzah Radhiallahu Anhu, one of the paternal uncles of the Blessed Messenger of Allah. His acting can only be said to be a class act!  
There are many outstanding scenes portrayed in this movie which depict perfectly what had taken place in history that we can all relate to very well based upon the revelations in the Qur'an and authentic hadiths of the Prophet Muhammad Sallalahu Alaihi Wassallam.


Even those of you who call yourselves as Christians can relate to this movie where it shows scenes where a group of Muslims sought refuge with An Najashi, the Christian King Negus of Abyssinia @ present day Ethiopia. The way the righteous Christian King treated them and gave them asylum is really quite a moving part of this legendary movie.


If after watching this movie in full, you have any question! s about Islam, I'll be happy to answer you to the best of my acquired knowledge. Insya Allah.


The Truth of Islam is here for all to study and acquire. You owe it to yourself!


Do not let Time pass you by without you grabbing and holding on firmly to the Faith from God Almighty and the Message of the Mercy of God to all the Universe, Muhammad Al Mustafa, Sallalahu Alaihi Wassallam.


May Allah the Almighty bless and guide us all.


Ameen!


Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Wartawan Cina Perlu Memohan Maaf Kepada MB Pahang !

KALUT seorang dua wartawan Cina di Pahang hingga mengheret Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ) camputangan membela serta mempertahankan kebiadapan serta kurang wartawan tersebut yang menuduh dan cuba membuat provokasi melampau terhadap Menteri Besar Pahang,Adnan Yaacob malah seperti yang kita ketahui bahawa sebagai Menteri Besar,beliau selama ini cukup mudah didekati dan tidak akan bertindak balas seandainya tidak ada orang yang cuba memperlekeh atau memperkotakkatikkan keadaan tapi jangan diduga beliau dengan perkara yang bukan-bukan serta tidak masuk dek akal dan di Pahang banyak buktinya.

Wartawan daripada akhbar Cina itu cuba memperlekehkan, mengajak serta memancing Menteri Besar Pahang untuk bertikam lidah di atas isu sisa buangan Lynas dengan memutarbelitkan fakta kononnya MB Pahang telah membuat kenyataan bahawa sisa buangan tersebut akan dibuang di dalam kawasan Sungai Lembing sedangkan kenyataan tersebut tidak pun pernah beliau nyatakan dan tepatlah bila MB ini naik angin kerana wartawan ini jenis bodoh yang susah untuk diajar bagi memahami situasi dan Bahasa Malaysia.

Sebagai Menteri Besar yang bermaruah,Adnan semestinya tidak akan membenarkan beliau terperangkap dengan soalan-soalan bodoh bercorak politik berkentingan itu yang pastinya diupah oleh individu yang juga berkepentingan terhadap projek Lynas.

Sebelum ianya menjadi meleret.Adnan Yaacob terpaksa mengherdik wartawan tersebut untuk menjadi lebih cerdik sebelum menuduh beliau di atas kenyataan sisa buangan itu dan herdikan MB Pahang ini cukup tidak disenangi oleh pencacai pembangkang dari akhbar Cina ini.

Maka mereka pun balik mengadu kepada NUJ yang dipimpin oleh rakan mereka untuk mmendesak MB Pahang memohon maaf. Besar sangatkan mereka ini? Penting sangatkah mereka ini? - Sangah Tok Janggut


Aku memang dah lama benci dengan puak ni. Kurang ajar sung! guh. Seb agai seorang yang bermaruah dan di pihak yang benar, MB Pahang sama sekali tidak perlu memohon maaf dengan bangsa yang degil dan bersikap khianat sama seperti bangsa yahudi ini.

Mereka yang bersalah dan merekalah yang perlu memohon ampun kepada MB Pahang.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

AL-FATIHAH BUAT ADIK NURUL NADIRAH....

EP tak sangka kanak-kanak 5 tahun yang dilaporkan hilang sebelum ini telah dijumpai mati, dibakar sehingga hangus di sebuah ladang kelapa sawit di Masai Johor. EP harap pihak Polis dapat memberkas penjenayah yang sanggup melakukan perbuatan yang kejam ini..

Hanya doa diiringi Al-Fatihah buat adik Nurul Nadirah yang mampu dipanjatkan..semoga roh adik Nurul Nadirah dicucuri rahmat. Kepada Keluarga Arwah diharap banyakkan bersabar atas segala ujian dariNYA.Sesungguhnya Allah lebih menyayangi  Arwah.
 


Ketua Polis Daerah Seri Alam, Supt Roslan Zainuddin hari ini mengesahkan mayat rentung ditemui di Nusa Damai, dekat Seri Alam pada 8 Mac lalu sebagai kanak-kanak malang yang dilaporkan hilang sebelum ini iaitu Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau lebih dikenali sebagai Dirang. 

Beliau berkata, hasil ujian yang dikeluarkan oleh Jabatan Kimia hari ini mengesahkan perkara itu berdasarkan hasil ujian DNA yang dijalankan terhadap mayat terbabit.

"Berdasarkan pemeriksaan dijalankan di tempat kejadian, kami menemui serpihan tulang dan berjaya mendapatkan sampel DNA yang kemudiannya dihantar ke makmal dan sepadan dengan DNA ibunya," katanya kepada pemberita di sini hari ini. – BERNAMA



Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Bantuan Perisikan Asing : Tindakan Berdiam Diri Anwar Terus Jadi Persoalan

Oleh  Azman Abas

KUALA LUMPUR 12 Mac – Jika sebelum ini bekas Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari menggesa agar Ketua Pembangkang mengambil tindakan berhubung isu suratnya kepada agensi perisikan antarabangsa, hari ini bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohd Fairus Khairuddin pula tampil dalam nada yang sama.

Menurut Khairuddin tuduhan serta dakwaan berkenaan adalah satu dakwaan yang berat dan sewajarnya Anwar mengambil tindakan segera bagi membersihkan diri beliau daripada tuduhan tersebut.

"Walaupun Anwar pada hari ini bukanlah pemimpin yang masih lagi bersih setelah terpalit dengan pelbagai dakwaan lain, sekurang-kurangnya beliau tidak lagi berdepan dengan dakwaaan baru.

"Dakwaaan berkenaan cukup berat kerana ianya dikatakan melibatkan agensi perisikan antarabangsa. Itu soal maruah yang cukup besar dan beliau sebagai sebagai Ketua Pembangkang perlu ambil tindakan sewajarnya.

"Jika Anwar merasakan apa yang didakwa itu tidak betul,  kenapa sekadar menafikannya dan bukannya mengambil tindakan segera seperti apa yang dikatakan oleh sahabat saya sebelum ini, Anuar Shaari," soalnya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas dakwaan bahawa Anwar menulis surat  kepada sebuah organisasi yang mempunyai kaitan dengan sebuah agensi perisikan antarabangsa pada 2007 mendedahkan Ketua Pembangkang itu pernah meminta campur tangan asing untuk memberi tekanan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR). Surat berkenaan disiarkan menerusi AIDC di www.anwaraidc.com.

Fairus seterusnya menambah hipokrasi pelakon-pelakon yang dianggap panglima pakatan pembangkang semakin terdedah apabila tidak berani untuk memperkatakan soal berkenaan sedangkan itu adalah maruah negara.

"Bagi saya, mereka yang lantang dalam pembangkang ini hanyalah para pelakon semata-mata. Kenapa saya katakan begitu…..Ini kerana mereka sekadar nampak garang apabila melibatkan musuh dan menikus apabila melibatkan pemimpin mereka sendiri. Baik PKR, DAP atau pengikut tegar, Pas. Jika mereka benar-benar ada prinsip, minta perkara itu diambil tindakan segera.

"Saya pun ingin tahu juga sejauh mana kebenaran dakwaaan berkenaan. Lagi pun bukankah Anwar merupakan pemimpin yang berani dan bertanggungjawab," katanya dalam nada sinis. -MediaUMNO

 

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Chen – doing charity with a touch of innovation

A MONTH before the annual parliamentary and advisory meeting of the Chinese People's Political Consultative Conference (CPPCC) and National People's Congress held in Beijing, Chen Guangbiao was already well prepared with what he wanted to convey to the policymakers.

The CPPCC observer, who is fondly known as China's foremost billionaire philanthropist, has brought with him two agendas for the meeting.

Firstly, he hopes to bring back the diminishing good virtues of ancient China by proposing for the Chinese renminbi notes to be printed with famous quotes of Confucius and Lao Tse.

His other task is to promote environment conservation through a bicycle-riding campaign that he launched soon after he arrived at the Chinese capital about two weeks ago.

Chen first made his proposal for the printing of quotes of the two most famous Chinese educationists and philosophers on the renminbi after a provincial-level CPPCC meeting in Nanjing last month.

For instance, Confucius had once said: "The family that accumulates good deeds will bring happiness to its descendants, and the family that does not do good deeds will cause misery to its later generations.

"Zi Gong (Confucius' student) once asked Confucius: ;Is there a word with which we should act in accordance throughout our lifetime?'

"Confucius replied: 'It is forgiveness. Do not do unto others what you do not want others to do unto you'," Chen said.

By inscribing these famous quotes onto the renminbi notes, people will remember the essence of traditional Chinese culture and will be subtly influenced by what they have learned. I have tried writing these dictum on the notes and there is enough space for them.

Chen has been invited for the CPPCC as an observer for 12 years. An observer cannot express his opinion or submit his official proposal during the CPPCC meetings. But, he can relay his views through CPPCC members.

The CPPCC is the top advisory body in China, with a total of national-level 2,262 members appointed by the government for a five-year term.

At the launch of the bike-riding campaign at a stadium, Chen donated 2,000 bicycles to the public in his bid to encourage people to cycle as a low-carbon way of life.

As an advocate of the green cause, the chairman of Jiangsu Huangpu Recycling Resources Co Ltd leaves his car behind and cycles to work in Nanjing. He had challenged people that if they see him taking a car to work, he would reward them 10,000 yuan (RM4,760).

With a net worth of five billion yuan (RM2.38bil), Chen has donated 1.6 billion yuan (RM763mil) since 1998. He is China's most charismatic and controversial philanthropist who believes in doing charity in a high-profile manner.

He became the first Chinese billionaire to pledge to donate all his fortune to charity when he passes on, leaving nothing behind for his descendants.

The father of two sons is best remembered for his effort in helping with the rescue work in the Sichuan earthquake in 2008 and sending his relief troops to other quake-hit areas.

In 2010, he stole the limelight when he appeared with several other donors at a local bank in Nanjing, posing in front of 330 stacks of bundled renminbi notes amounting to 33 million yuan (RM15.7mil). With some other cheques, a total of 43.16 million yuan (RM20.6mil) in cash was donated to a charity.

He even changed his sons' names to Huanbao and Huanjing which literally mean protect the environment and the environment in Ma­­ndarin, respectively, to remind people of conserving the environment when they call his children's names.

You have to be innovative in doing charity and promoting environment protection. Then only you can lead more to pay attention to your cause.

"There was a slogan printed on the bicycles that I donated in the bike-riding campaign. It read: 'If you take it home and not ride it, you are a little dog'. And this is innovation," he said.

In the past two weeks, Chen has had a busy schedule sitting in some of the CPPCC meetings and recording a television programme for Hunan TV.

In the programme, he dressed up like China's national hero the late Lei Feng, in conjunction with the Learn From Lei Feng Memorial Day on March 5. Lei Feng was a patriotic and kind soldier renowned for doing countless good deeds in his 22 years' lifespan.

Being a fan of Lei Feng himself, Chen's famous quote on his philosophy of charity: "If you have a glass of water, you drink it yourself. If you have a bucket of water, you keep it in your house but when you have a river, you have to learn to share it."

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

HOT : NASHARUDIN DAH LAMA DAH CAKAP BENDA NI PADA HADI AWANG..TAPI DIA TAKMAU DENGAR??


Pas bakal menghadapi undi protes daripada penyokong setianya sendiri jika tersalah mengambil perkiraan antara golongan ulama atau membiarkan kumpulan 'Anwarinas' yang menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim menguasai parti itu.

Rumusan tersebut diberikan oleh Pensyarah Kanan Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan, Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Madya Dr. Sivamurugan Pandian memandangkan kemelut dalaman parti itu boleh membawa perpecahan yang besar.

"Pas kini berada di persimpangan, satu adalah golongan Anwarinas dan satu lagi pejuang tradisional yang terdiri daripada golongan ulama.

"Pas perlu berhati-hati supaya tidak terkeluar daripada landasan perjuangan menegakkan negara Islam semata-mata hendak memenuhi matlamat politik, sekiranya mereka menyimpang kepada Anwarinas, penyokong tradisional pastinya akan kecewa kerana itu bukan matlamat a! sal perj uangan parti," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Jelas Sivamurugan, cengkaman Anwarinas dilihat semakin kuat dalam Pas kerana percanggahan antara dua kumpulan itu begitu ketara dan kesan itu bukan setakat di peringkat tempatan malah nasional.

"Kita boleh nampak Datuk Dr. Hasan Ali (bekas Pesuruhjaya Pas Selangor) yang membela Islam, Melayu dan Raja telah dipaksa keluar manakala Datuk Seri Azizan Abdul Razak (Menteri Besar Kedah) ditekan kerana lebih mengutamakan kitab al-Quran daripada Buku Jingga.

"Kemelut yang berlaku ini pasti mewujudkan rasa tidak puas hati di kalangan pejuang tradisional dan mereka berkemungkinan memberi undi protes sekiranya keadaan ini berterusan," katanya.

Sementara itu, menurut Pensyarah Kanan Bahagian Politik Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Azeem Fazwan, Pas berada dalam kecelaruan berikutan kemasukan kumpulan Anwarinas yang mahu mengambil tampuk tertinggi parti daripada golongan ulama.

! "Kecelaruan itu memang boleh dilihat oleh orang luar yang berfikiran kritikal dan rasional, tetapi bagi penyokong fanatik Pas, mereka akan tetap menyokong parti itu walau di bawah sesiapa pun," katanya. UM
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

CILI KASI TARUK! WARTAWAN CINA ADALAH MANUSIA PALING BODOH DAN BEBAL NAK MAMPOS!

Sebelum ni, blogger Semut Hitam dah jelaskan yang isu kenapa MB Pahang ni marah semalam ialah sebab laporan yang disiarkan dalam akhbar Sin Chew. Klik kat sini.

Petikan dari akhbar tersebut ternyata tidak benar dan ia tetap juga buat perkara tersebut. Malah akhbar Sin Chew itu juga tak pernah semak semula sumber yang diorang dapat.

Macam mana dia dapat berita tu sedangkan dia sendiri tak ada di Majlis yang dianjurkan oleh MITI dengan wakil penduduk di sebuah Hotel baru - baru ni?

Itu persoalan utamanya. Seperti yang kita semua sedia maklum, bidang kewartawanan ni ada etika mereka tersendiri.

Ternyata apa yang dilakukan oleh wartawan Sin Chew tu jelas telah melanggar etika tersebut. Dia tak pernah semak pun maklumat yang dia dapat.

Tapi, dia tetap juga buat laporan dalam akhbar mengatakan yang MB nak pindahkan sisa kilang Lynas ke Sungai Lembing.

Bila dijelaskan perkara tersebut, mereka masih jugak nak mempersoalkannya. Tak ke Bodoh namanya tu? Serupa bercakap dengan tembok!!!

Jadi tak salah la kalau MB Pahang ni naik angin sebab orang buat fitnah yang jelas dan nyata terhadap diri dia. Tahan lagi la dia kata akhbar Sin Chew tu Bodoh daripada pemimpin DAPigs kata wartawan ni Pelacur!!!

Sumber: Semut Hitam

House PK: Baik di Pahang mahupun Perak, malah tak salah la kalau aku kata seluruh negara ni sedang menghadapi ancaman teruk dari suratkhabar Cina yang amat Racist ni. Wartawan-wartawan Cina ni sudah besar kepala beb! Makin dijaga makin besar kepala mereka.

Aku sokong dengan tindakan MB Pahang ni, sebab wartawan Cina dewasa ini dah jadi macam KEPALA BAPAK GANGSTER! Mereka boleh tulis apa saja mereka nak dan takde sesiapa pun berani ambil tindakan terhadap mereka. So sebab itulah kaum yang koneknya kecik ni berlagak seolah-olah konek mereka besar dan panjang adanya.

Ada sesetengah ne! geri tu punya la jaga wartawqan Cina ni sampaikan pemerintah negeri tu akan menganjurkan sarapan bersama KKK wartawan hina dan cibai dari suratkhabar Cina ni sebulan sekali, sampai begitu sekali mereka dijaga.

Tapi mereka tetap tibai juga, contohnya kes MB Pahang ni. So permintaan aku, layanlah mereka sebagaimana anda melayan wartawan lain, tak yah nak lebih-lebih. Kalau pemimpin DAPigs sendiri boleh panggil wartawan melayu sebagai pelacur, takkan la kita nak junjung tinggi wartawan bebal akhbar Cina ni yang tak reti cakap Melayu dan English ni kot?

Adakah aku racist? Pergi mampos la, lu orang boleh cakap apa saya tak boleh ka kimak punya cibai?

Korang jugak boleh baca tulisan Sanggah Tok Janggut kat sini pasal WARTAWAN TAHAP ANJING AKHBAR CINA ni.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

VIDEO PANAS : MAHFUZ BEAN KENA HENTAM BAIK PUNYA... HAHAHAHA...



Macam mana la rakyat nak percaya pada PAS..kalau orang tak sokong kata tolak Islam..tapi macam mana nak percaya kalau perangai pemimpinnya macam ni...Sentiasa tabur fitnah dan memburukkan orang lain tanpa sebarang bukti..

Setahu EP Islam tak ajar umatnya untuk menabur fitnah dan berbohong.. Tak tahu la pula kalau-kalau Nik Aziz ada keluarkan Fatwa mengatakan dalam politik sunat atau wajib untuk berbohong atau tabur fitnah....

Mahfuz dakwa KBS sediakan peruntukkan sebanyak RM30 juta untuk Hasan Ali menjalankan sebanyak 2000 kursus..Banyak tu..Agaknya sampai PRU19 baru habis kursus yang dijalankan oleh Hasan Ali...Mahfuz ada bukti ke yang mengatakan KBS menyediakan peruntukan itu..Akaun siapa duit itu dimasukkan?? Mana LO dan kertas kerjanya...

< /span>
Malu la PAS kalau asyik kantoi menipu..buat malu nama Islam je..Lain kali sebelum nak gunakkan hak bersuara..pastikan guna hak berfikir dulu..

Tq MyMassa untuk video ini...
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PELIK LAPORAN NI?? WANITA ARAB SUKA DATANG KE MALAYSIA UNTUK MELACUR??


Gadis Asia Barat kini mula menjadikan Malaysia sebagai lokasi kegiatan pelacuran berikutan permintaan tinggi daripada pelancong asing dari rantau itu dan juga lelaki tempatan.

Kegiatan tidak bermoral itu terbongkar apabila polis berjaya memberkas beberapa gadis Arab yang terlibat dalam aktiviti pelacuran di sekitar ibu negara sejak awal tahun ini.

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Abdul Jalil Hassan (gambar) berkata, kehadiran ramai pelancong Arab sejak kebelakangan ini telah menyebabkan permintaan terhadap pelacur asing terutama dari negara sama dengan mereka turut meningkat.

Beliau berkata, pelacur dari negara Asia Barat seperti Syria, Iran, Yemen dan Maghribi memilih Malaysia untuk mencari rezeki kerana kegiatan itu haram dilakukan di negara sendiri.

"Pelacuran memang diharamkan di negara-negara Asia Barat yang majoriti penduduknya beragama Islam dan mengamalkan undang-undang hudud.

"Sesiapa ditangkap kerana melacur akan dijatuhi hukuman rejam sampai mati. Sebab itu, gadis-gadis dari negara berkenaan memilih negara luar seperti Malaysia untuk melacur," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini baru-baru ini.

Menurut Abdul Jalil, pelacur dari negara Asia Barat tidak memerlukan sindiket untuk mengurus kemasukan dan operasi mereka di negara ini kerana mereka boleh bergerak sendiri mencari pelanggan.

Beliau berkata, mereka biasanya datang sebagai pelancong atau menggunakan pas pelajar untuk memasuki negara ini.

Katanya, di negara ini, mereka akan mencari sendiri pelanggan di kalangan lelaki sebangsa yang ditemui semasa mengunjungi pusat-pusat hiburan atau pusat beli-belah.

"Pelanggan utama kepada pelacur dari Asia Barat ini ialah jejaka Arab yang melancong ke negara ini tetapi ada juga lelaki tempatan yang mendapatkan perkhidmatan mereka kerana mahu merasai kelainan," ujarnya.

Abdul Jalil berkata, bayaran dikenakan oleh pelacur berkenaan juga lebih mahal berbanding wanita-wanita tempatan dan negara asing yang lain iaitu antara RM500 dan RM1,000.

Katanya, polis menghadapi kesukaran untuk mengesan aktiviti pelacuran membabitkan wanita-wanita asing itu kerana mereka memasuki negara ini secara sah manakala usaha mendakwa mereka di mahkamah selepas ditangkap juga sukar jika tanpa bukti yang kukuh.

Katanya, tangkapan pertama membabitkan pelacur dari negara Asia Barat dibuat pada 19 Januari lalu melibatkan 19 gadis Syria, dua Iran dan seorang Yemen.

"Minggu lalu, kita memberkas 30 lagi pelacur asing di sebuah kelab di Jalan Sultan Ismail. Dalam serbuan ini, selain gadis Uzbekistan, kita menemui pelacur dari Iran dan Maghribi.

"Pemeriksaan mendapati mereka memiliki pas pelajar tetapi menyalahgunakan untuk melacur," katanya.

**Nampak tak apa yang EP nampak..??Mungkin tersalah lapor kot?? Bukan ke di Malaysia pun haram??..
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Lack of sophistication & standards displayed by Pakatan Rakyat state excos in verbally abusing Senator Datuk Heng Seai Kie

Press Statement by Wanita MCA Kedah Chairman Dato' Lim Bee Kau

Lack of sophistication & standards displayed by Pakatan Rakyat state excos in verbally abusing Senator Datuk Heng Seai Kie

I condemn the actions of the two PKR state excos for Kedah, Tan Chow Kang and Lim Soo Nee, who had insulted the MCA Deputy Minister for Women, Family and Community Development Senator Datuk Heng Seai Kie at a dinner organized by the Moral Uplifting Society of Padan Serai, Kedah, as well as their attempt to cover up their deeds. Such actions prove Pakatan Rakyat excos lack quality. 

They both have denied using the word 'pig' in their insults directed at Senator Heng, and this has been witnessed by all participants in the event. Thus its meaning could not have been misunderstood. As state executive councilors, it is shameful that they resort to such lame excuses to absolve themselves.

As excos, their actions and attitude should be commented on by the public. Moreover, their clamoring beneath the stage and their threats to shut off the microphone is very rude.

Is this what Pakatan Rakyat meant by a two-party system where they are allowed to boast about their achievements but are unwilling to accept criticisms? This is proof that the quality of Pakatan Rakyat is unacceptable.

Also, is the reason why the two state excos became overly excited was because Senator Heng had exposed the painful truth about them?

Kedah has seen the slow, gradual implementation of religion-based hardline policies and this fact cannot be hidden as it has been exposed through the media as well. Lim Soo Nee's attempt to blame the previous state government has failed, because Pakatan Rakyat has been in control of the state government for over three years already and thus cannot ignore their responsibility.

Pakatan Rakyat's tactics are very simple; they boast about policies which they can take credit for, but when it involves policies affecting the lives of non-Muslims they will kick the responsibility to the previous state administration, and we have seen these tactics applied in other Pakatan Rakyat states before.

Dato' Lim Bee Kau
Wanita MCA Kedah Chairman 

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

PAS’ has started a unwarranted precedent in setting up their steering committee for Kedah state govt

Press Statement by MCA Legal Bureau Chairman Sdr Tay Puay Chuan

PAS' has started a unwarranted precedent in setting up their steering committee for Kedah state govt

The steering committee established by PAS in Kedah is not only in violation of the constitutional process, but this practice also interferes in the state's government's administration, and now our country's democracy is at stake.

PAS decision to set up the steering committee is a blatant violation of the Constitution and has facilitated PAS to govern the state in the guise of assisting the Kedah state government.  Never in the history of the country has such a practice been heard of!

The people had decided during the 12th General Elections that Pakatan Rakyat will rule the state government, but now the leadership of PAS attempts to use this steering committee to interfere in the state government's affairs. This shows that they do not respect the people of Kedah as they have hijacked their wishes. 

Under the principle of democracy, the state government should rule on the maxim of collective decisions and responsibility. Kedah's affairs should be managed by all components of Pakatan Rakyat, with Dato' Seri Azizan Razak of PAS as the head of state. Thus, to simply ignore the parties and the state government shows a regression of democratic politics.

For PAS to assume that matters of the state are similar to their party's affairs is usurp the democratic process and hijack public opinion, and MCA firmly opposes this tyrannical attempt.

In addition, this practice of a steering committee by PAS also highlights their one-party dictatorship as the committee takes precedence over all the other parties, thus turning the Pakatan Rakyat Kedah state government into a state government managed by PAS only. More importantly is that the existence of such a committee serves to ensure that the administration of the state is in accordance with the instructions of the PAS Central Committee might further erode the freedom and rights of the non-Muslims.

It is regrettable that Pakatan Rakyat component parties have turned a blind eye on PAS' decision in Kedah, as it has set an unwarranted precedent which might lead to a more serious constitutional crisis.

Tay Puay Chuan
MCA Legal Bureau Chairman

-MCA online-

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

------------------------------*Terima Kasih Kerana Sudi

SELANGOR BANGKIT : KALID GAGAP BELANJA RM178 RIBU UNTUK PROGRAM MEMANCING !

kalid gagap bagitau dalam manifesto pru 2008, akan menghentikan projek yang membazir dan rugi.

itu janji kalid gagap sebelum jadi menteri besar.

namun selepas pru 2008 ia sekadar tinggal janji.

perhatikan dokumen di bawah.

cara-cara kalid membelanjakan wang rakyat dengan penuh berhemah.

program memancing ikan sampai mencecah RM178 ribu !

ikan pulak dipancing kat taman tasik shah alam.

kat tasik shah alam mana ada ikan baung,bawal,kembong dll.

apa kejadah buat program memancing sampai habis RM178 ribu ?!

kan lebih praktikal beli je terus ikan tu kat pasor !?

dengan duit RM178 ribu tu bukan setakat kalid boleh makan ikan, minum jus ikan sampai kembong pun boleh.

Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Bila Pula Anwar Nak Letak Jawatan?

March 12, 2012   ·   15 Comments

shahrizat-babies[1]

Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil telah pun mengumumkan perletakan jawatan sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat  berkuatkuasa 8 April 2012 nanti.

Satu keputusan yang bijak & dialu-alukan ramai pihak.

Untuk rekod, Shahrizat dilantik sebagai senator pada 09 April 2009 hingga tamat tempoh 08 April 2012.

Jika tempoh perlantikan beliau sebagai senator & Menteri dilanjutkan tentu sukar bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak membuat keputusan tepat sementelah lagi isu NFC masih lagi dalam siasatan pihak berwajib.

KUALA LUMPUR 11 Mac – Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkuat kuasa pada 8 April ini apabila penggal beliau sebagai Ahli Dewan Negara tamat.

Bagaimanapun, beliau akan mengekalkan jawatannya sebagai Ketua Wanita UMNO. – UTUSAN

Serentak dengan tindakan tersebut tentu saja bakal memudahkannya untuk berhadapan dengan isu NFC selain menjawab fitnah pembangkang.

Di masa yang sama Shahrizat dapat memberi lebih tumpuan dalam usaha membersihkan kembali nama beliau & keluarga mengikut lunas undang-undang tanpa perlu terikat dengan kekangan peraturan sebagai anggota kabinet kerajaan.

Bagi pembangkang terutama sekali PKR, tentu saja perletakan jawatan oleh Shahrizat ini akan dianggap sebagai satu kemenangan moral bagi mereka walau hakikatnya kemudian nanti akan ada yang bakal berpeluh jantan.

Dalam pada itu, penulis tertanya-tanya bila pula Anwar Ibrahim selaku Penasihat Ekonomi Selangor yang bernilai RM1.00 sekarang ini mahu meletakkan jawatan secara sukarela berikutan isu video panas CCTV dengan Chinadoll?

Takkan disebabkan alasan perut boroi, punggung lebar dan tetek labuh sudah lebih dari mencukupi untuk menutup isu Chinadoll itu?

Kalau sayang sangat dengan jawatan penasihat Ekonomi bernilai RM1.00, paling tidak ambillah tindakan yang lebih ke depan misalnya menfailkan saman ke atas ketiga-tiga Datuk T tapi itupun tak dibuat sampai sekarang.

Mungkinkah ada sesuatu di sebalik jawatan RM1.00 itu yang hanya orang tertentu sahaja tahu betapa besar manfaatnya untuk kepentingan politik PKR sebab itu sampai sekarang malu alah untuk meletakkan jawatan tersebut?

Ataupun barangkali, Anwar tidak berani menyaman Datuk T bertiga itu disebabkan kebimbangan yang melampau, risau kot ada sesuatu yang lain pula akan terbongkar jika kes di bawa ke mahkamah?

Apapun kepada Datuk Seri Shahrizat, terima kasih kerana berani mengambil tindakan yang sebegini berat namun percayalah jika kebenaran adalah dipihak Datuk Seri, InsyaAllah yang hak akan menewaskan yang batil.

Paling penting anda ternyata seorang gentlewomen & tahu bila masanya untuk membuat keputusan penting, terbukti Datuk Seri Shahrizat jauh lebih berjiwa besar berbanding Anwar Ibrahim yang hanya layak digelar getelman.

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

3 Dari 10 Lelaki M’sia Gay, Padanlah PR Sokong Seksualiti Merdeka

March 12, 2012   ·   6 Comments

malaysia_kini_seksualiti)_merdeka4

PENDEDAHAN Mingguan Malaysia semalam mengenai penemuan oleh seorang kaunselor bebas, Tuan Hj Hushim Hashim bahawa 3 dari 10 orang lelaki di Malaysia terjebak dalam kegiatan seks songsang, menyedarkan penulis kenapa Pakatan harami bersungguh-sungguh menyokong program Seksualiti Merdeka.

3 dari 10 lelaki, itu dari segi nisbahnya sudah 30%, banyak tu.  Kalau ditejermahkan dari segi undi, memang amat menguntungkan.

Bukti mengatakan Pakatan harami menyokong Seksualiti Merdeka ini berlambak dan banyak.  PKR seperti umum tahulah, Ketua Umumnya juga adalah seorang pengamal hubungan songsang ini seperti dibuktikan melalui penemuan DNA asal air maninya dalam dubor Saiful.  Lepas hari tu pun sebab teknikal, bukan sebab tak buat.

Manakala 2 parti komponen yang lain memang ada pertentangan antara PAS dan DAP, dengan DAP menyokong dan PAS menentang.  Tapi ramai tapi itu hanya drama bagi mengelakkan PAS terus menerus kehilangan sokongan.  Lagipun hakikatnya, PAS kuat mana sangat pun banding dengan DAP, ditambah dengan PKR menjadikan benarlah Pakatan Rakyat ini menyokong Seksualiti Merdeka.

Bagi membuktikan sokongan DAP, silap perhatikan kenyataan Teresa Kok semasa mengulas mengenai program Seksualiti Merdeka dibawah:-

Seputeh MP Teresa Kok , pronounced nonetheless homosexual, lesbians and transgenders were not supposed by sacrament and society, they should be treated sincerely and be reputable by all people.

"We have to reason to a element of similar to remonstrate with their demands,"

Itu belum lagi disebut mengenai peranan media pro Pakatan harami dalam soal Seksualiti Merdeka ini seperti Malaysiakini yang sentiasa aktif memberikan liputan dari sudut positif kenapa program LGBT seumpamanya ini patut diteruskan.

Malah dalam soal Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur menolak permohonan pihak penganjur Seksualiti Merdeka inipun, Malaysiakini bersetuju dengan penganjur yang mempersoalkan keputusan mahkamah itu dan menyifatkan mahkamah tunduk kepada tuntutan golongan 'ekstrimis' apabila menolak permohonan mereka.

Selain dari penganjuran Seksualiti Merdeka ini yang diketuai oleh Majlis Peguam (NGO pro Pakatan harami) dan dinaungi oleh Pengerusi BERSIH 2.0, Ambiga Sreevanasan yang disebut-sebut sebagai bakal Naib Presiden PAS yang baru.

Lagipun penulis rasa, penolakan PAS terhadap penganjuran Seksualiti Merdeka itu sebelum depa tahu statistik terbaru ni.  Sebagai parti yang bertuhankan undi dan kuasa, penulis tidak terkejut kalau PAS keluar fatwa baru menghalalkan LGBT, so long ianya dilakukan secara tertutup – seperti dasar yang bakal dilaksanakan Anwar.

"Potensi untuk dapat 30% undi, banyak tu" kata Hadi Awang.

Kesimpulannya, tolaklah parti sakit macam Pakatan harami ini dan komponennya.  Kita bersatulah di dalam BN, hidup kita straight dan tidak condong kepada kesongsangan.  Dan kalau ada yang condong itu, BN akan benteras bukan iktiraf macam yang nak dibuat Pakatan harami ini.

By


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Corroboration collapse?

Separate ways?

The Utusan Malaysia ran a story suspecting the collapse of the corroboration between Malaysia Airlines Berhad and Air Asia Berhad.

There has been talks. Read Syed Akbar here.

The reason cited was that it did not benefit MAS but only skimmed MAS lower into the abyss. However, the source to Utusan Malaysia claimed the cancellation would have negative impact on MAS.

Can this news be trusted or it is just a decoy pulled by the current so-called turnaround 'management team'?

We at ABITW holds the believe that it is better that the corroboration did not fall through because Khazanah or Azman Mokhtar himself have 'decayed' in his words to keep each airline remain in their respective matrix or quadrant.

Typical con and insult or 'consultant' thinking. A much better word would have been market segment.

Let's read the Utusan Malaysia news first:
Perjanjian MAS, AirAsia batal?

KUALA LUMPUR 11 Mac – Pertukaran saham antara Malaysian Airline System Bhd. (MAS) dan AirAsia Bhd. (AirAsia) dipercayai akan dibatalkan kerana perjanjian yang dilaksanakan sejak tujuh bulan lalu tidak memberi sebarang faedah dan kelebihan kepada MAS.

Sumber berkata, spekulasi pembatalan pertukaran saham MAS-AirAsia itu kini semakin hangat diperkatakan dalam pasaran dan dipercayai turut menjadi perhatian kerajaan.
"S ama ada perjanjian tersebut benar-benar dibatalkan atau dirombak semula, perkara itu dijangka berlaku.

"Cuma persoalannya bagaimana ia akan dibuat kerana dikhuatiri pembatalan atau rombakan akan memberi implikasi kos kepada MAS.

"Kalau ia berlaku (implikasi kos), dikhuatiri akan memberikan kesan yang tidak baik kepada MAS yang kini dilanda krisis,'' kata sumber itu kepada Utusan Malaysia.
...

Sila dapatkan naskhah Utusan Malaysia hari ini atau ikuti Utusan Online selepas 6 petang untuk artikel penuh.
If it is true, the real reason could be political. As we had wrote earlier, MAS and the airline industry can potentially effect 100,000 voters against Barisan Nasional.

The union have warned Dato Seri Najib that they will not vote BN if their jobs are affected. The staff are currently unhappy because they planned personnel cutback will be from 22,000 to 5,000 for long haul and 5,000 for short hauls.

Thus far the management promises no retrenchment benefit and unethically encourgaing good senior staff to find a new job or go for free transfer to the two operations.

The clueless and the heartless

The heartless and ruthless cum Tony F's proxy, Danny Yusoff will lead the short haul, while the clueless puppet Ahmad Jauhari will lea! d the lo ng haul. That is one dream choice of employers Khazanah has lined up for MAS employees.

Apart from the stated benefit reasons, there is fundamental flaw with the MAS management so-called 'turnaround' plan and even with the view of Tun Dr Mahathir (although we notice he has begin to change his view) to cut more cost for MAS.

MAS is a full serviced premium airline, thus the low cost, low ticket price and thin margin mentality of Air Asia is not suitable.

Currently, MAS runs at a cost of 25 sen per cost available seat km. In comparison to Cathay Pacific at 30 sen, and SIA at 29 sen, it is already the lowest cost premium airline in the region.

The Danny Dungu Yusof's plan to cut cost by more outsourcing and repeating his Bina Tak Cukup Fikir's WAU plan of outsourcing is ridiculous.

MAS problem lies at the revenue side. Despite their high cost, Cathap Pacific achieved a revenue of 33 sen per available seat km and SIA 31 sen. While, MAS is going at 20 sen.

Clearly the problem is marketing, which under Tengku Azmil was a mess. The root of the problem is that during the time of Idris Jala, the Business Tranformation Plan entails improving product.

Other than having nuthead in the form of Dr Amir in the commercial team and there was no director but an accountant airline newbie as CEO, the main reason was inferior product.

In our investigation, we uncovered that the reason was Azmokh who refused to pumped money in that direction. He refused to spend via refurbishment or newer latest airplane with up-graded facilities.

With a product problem, MAS pricing was out of whack. How could you have good placement and promotion when an Assistant Commercial Director throwing chairs at each other in meeting and each sabotaging each other at the cost of the Company?

There you go.

But this does not mean Idris J ala was any better as being praised by fellow Evangelist, Lim Guan Eng. He was a pathetic butcher from Shell unable to see the wood from leaves and see retrenchment and asset sales as an automatic solution.

He made no money was losing RM100 million a month but covered it up by merely selling asset and passing it off as operating profit. Remember we said of past practise in MAS to use non cash profit item to cover for operation loss?

When he couldn't get profit, he hedged fuel at the top and MAS profit and loss goes out of whack to reflect the oil market then the company's true profit and loss.

He was caught when he announced profit but did not disclosed the more than RM350 million operating loss. That cost him his job at MAS.

Oh well, why should we believe Guan Eng's praises. He is but a compulsive liar who does it publicly on a weekly basis.

Despite commercial being the problem, the new turnaround idiots were cutting profitable and strategic routes which are part of the important network of airlines, closing up or let's use a canggih word, repositioning the profit making Firefly into Sapphire and outsourcing operations like cargo.

There is then the cutting up of capacity by 12%. You cut capacity like what the stupid Idris Jala did, you cut your potential income source. It is like you close a line in a factory and your profitability potential is slashed down immediately.

Pan El of the millenium in the making

All these b! enefited Air Asia.

Air Asia X was heard to try and pick the pieces of destinations like Sydney, London, Buenos Aires, etc.

Insiders' sources claimed that Tony F and not surprisingly possible proxies of Khazanah people and even the management team have interest in companies getting the outsourcing of engineering, training, ground handling and cargo business.

Over time, we shall name names.

What makes it worse for MAS is that the CEO is cluelessly dumb. He could tell the staff that Air Asia has no flight for long and medium haul. Air Asia-X itu apa bang?

The real concern we have with Air Asia is that not only it is based on low cost, low price and low margin, it is also based on high growth model. Air Asia's cost is 10 sen per ask and it's revenue is 13 sen per ask.

That is the reason they are being mischievous and unethical.

Recently Air Asia have been cutting their own routes too. As it is Syed Akbar said that Singapore has refused to maintain Air Asia planes and Qatar and Brisbane airports are not allowing Air Asia airplanes.

Read Syed Akbar here and here.

How will their grow and grow plan to work?

Without high growth model, who wants to invest in company with low profit margin company in a highly capitalised industry?

Come down to earth or they will go under.

Air Asia has got a fleet of 110 airplanes and ordered up to 300 from Airbus. Rumours are saying Tony F had boosted that he verbally told the French President Sarcozy to be prepared for 500 air planes.

Thus far it will cost USD6 billion, so where will Air Asia get the money to pay for that and their right issue of RM1 billion for MAS rights issue?

We strongly believe! these M ILFers entered MAS to secure and draw out information for the final rape.

Don't be simplistic and demand fast answer as to just take Air Asia as partner for MAS to turnaround it. Air Asia have not gone around the block and yet to see a crisis.

Most companies with similar models get wiped out in one crisis. We've not known the financial situation of Air Asia-X. Not many knows that it is a losing concern.

What about the financial situations of all those Air Asia's subsidiaries in all the countries they fly to in Asia. The partners of each one of them are politicians or dictators which for all likelihood are milking the companies.

No one really knows.

That is what we meant of Air Asia as potential Pan El of the new millenium. If anyone of you have no idea what is Pan El, that should tell you that you are still wet on the corporate game. Air Asia can possibly bring down the regional stock market.


If not Air Asia, the public wants a solution fast. Many are fed-up with the repeated loss of MAS. How much more recapitalisation and public money to pump in? Hantu Laut here have even talked of closing up.

How about East Malaysia? Who is to service them?

Air Asia? Not on your life! By the time they say so, they are probably six feet under and saying it for the sake of a lifeline. Bankrupted!

MAS needs RM6 billion for 2012 and RM4 billion for 2013-2015. We can't simply closed it. MAS has commitment like the A380s. It's got to carry on.

If the company had been profitable, MAS would have still need recapitalisation to prepare itself forward a! nd prepa re for bigger sales.

The solution is to save it and stop the leakages to Air Asia. Get true airliners who understand airline business. There are many honest and dedicated professionals if the Government care to listen to the right people.

Heavens! Not a loud rude obnoxious opportunist ... conman like Tony F who is getting on the public nerve. You expect public will support MAS with Tony F around? Read Jailani here.

Government has to kick out the incompetent Azman Mohtar. He has not even been tested to manage a company and yet he is allowed to manage Khazanah.

Start him from the basic like a bugger stand. If can make money, we'll give him a second chance. Send Danny to some Chinese shopkeeper to learn the real accounting.

Get someone tested, experianced and young like Dato Abdul Wahid Omar. Enough of these PTD like exclusive elite mentality of MCOBA boys messing up one GLCS after another GLCs

The staff has to change their attitude. With the company in such a mess, why should MAS wants to have new uniform and launch it Hamburg, and kept moving and renovate offices.

Best of all, spend 18 million sterling pound to advertise for the home game while Air Asia take teh away game for a relegation bound team while Genting pays for less on Aston Villa and say it is justifiable.

That's Dungu Danny everyone flying MAS to the ground... !
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

SOS – Great health risk put under wraps by Guan Eng

Penangites better be warned that great health risk is lurking at your doorsteps. A massive RM2.2bil solar panel manufacturing plant had been given the go ahead by the State government.


And this was despite that a plant with similar manufacturing operations in China was forced to close down not too long ago because of health risks.


The reason – effluent from a large solar cell manufacturer in Zhejiang Province had wiped out a local fishing industry. It is a known fact that the manufacturing of Photovoltaics would pollute the environment and affect human health.


A similar threat is now looming over the Province Wellesley people in Penang where a similar plant is being built in Batu Kawan. Their fate is now in the hands of the Penang government to stop the setting up of the plant.


Although Robert Bosch GmbH claims it is delaying construction of the plant, its president for South East Asia Martin Hayes had said that the company remained committed in the construction of the plant in Penang.


However there are contradictions here. InvestPenang general manager Loo Lee Lian had said that the state government would do its best to expedite the solar panel project.


She also said that Robert Bosch had started to make payments to fulfill the terms and conditions of the sale of the 80-acre site for the plant in Batu Kawan.


Construction of the plant was scheduled to start end of last year with production process to begin end of 2013.


Ironically Chief Minister Lim Guan Eng had been vocal on the Lynas rare earth plant in Gebeng but had failed to see the great significance and even greater health risk confronting the peopl! e with t he setting up of a solar panel plant.


He had also pledged that he would never allow any rare earth plant to be built in Penang but surprisingly had closed a blind eye and given the nod to the solar panel manufacturing plant to be built.


Probably Guan Eng is suffering from temporary blindness or is adopting selective criticism on health hazard projects so long they are not located in states governed by Pakatan Rakyat.


But when unfavourable or danger projects are at the doorstep of Penang, Guan Eng as usual would turn a blind eye or worse still sing a different tune.


What is even more interesting is that unconfirmed reports had said that Robert Bosch was asked to "slow down" on its construction plans until DAP retains the state in the coming general election.


Does that mean that after the general election and if the DAP still holds the Chief Minister's seat, then the project to build the plant could go ahead full steam, regardless that it poses health risk to the people.


If I may coin the slogan for DAP, it should be – Winning First, People Last, in comparison to Barisan Nasional's 1Malaysia slogan People First, Performance Now.


For those who do not know the dangers of photovoltaic, below are some of the scientific findings about its dangers.


Photovoltaics involves the conversion of sunlight into direct current (DC) electricity through the use of thin layers of materials known as semiconductors.
Solar energy doesn't pollute the environment when they generate electricity. But the manufacturing and waste-storage part involve hazardous and toxic chemicals.


One main area of concern is the waste chemicals and materials used and produced from the manufacturing process which include:

Lead: highly toxic to the central nervous system, endocrine system, cardiovascular system, and kidneys.

Brominated flame retardant like brominated diphenylethers (PBDEs) are recognized as toxic and carci! nogenic. Described as endocrine disrupters.

Cadmium : extremely toxic. Cadmium is used in the manufacturing of Cadmium Telluride (CdTe) cells. Potential health impacts include kidney, liver, bone, and blood damage from ingestion and lung cancer from inhalation. The acute health effects from inhalation of Cadmium include pneumonitis, pulmonary edema, and death.

Sulphur Hexafluoride: used to clean the reactor used in silicon production. If it escapes, it would be a very potent greenhouse gas.

Arsenic compounds increases risk of cancer.

These substances are harmless if safely contained and not leaked into the environment, but will be hazardous to health if not properly stored and handled.


There is also the concern of occupational hazard in the PV production line; a solar panel is made of pure silicon, a hard metalloid with a metallic luster that is basically harmless. However, inhaling silicon dust can cause harmful effects to the respiratory system and may result in silicosis, which are scars that form on lung tissue and interfere with oxygen transport.


Well I hope Guan Eng or his cronies read all of the above so that they cannot claim ignorance of the dangers of having a solar manufacturing plant.


Guan Eng owes an explanation to Penangites on why he had allowed such a plant to be set up in Penang when it obviously poses great health risk to the people.


He should also reveal how much did Robert Bosch paid for the 80-acre state land.

Was an Environmental Impact Assessment Study carried out before the approval was given to Robert Bosch to set up the plant.


If at all, no EIA was carried out, why was it overlooked when DAP is always the first to call for such studies to be done or is there more than what meets the eye. Let us have the answers?

source:Stopthelies
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

Surendran Peguam Bodoh! Wan Azizah Muka Tak Malu ?


N Surendran yang dapat kerusi Naib Presiden PKR secara percuma berkokok lagi.

Peguam ini tidak puashati kerana Datuk Seri Shahrizat Jalil hanya nak letak jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat.

Lakonan terbarunya konon terkejut mengapa Shahrizat tidak melepaskan jawatan Ketua Wanita UMNO sekali.

Dakwanya ini membuktikan UMNO tidak ada kesungguhan untuk mengambil tindakan terhadap pemimpin yang terlibat salahlaku.

Nak kata Surendran ini peguam bodoh dia peguam yang ada nama.Cuma mungkin sebagai ahli politik yang dilantik oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim dia kena berkokok macam orang yang kelabu mata.

Sebagai perbandingan Surendran patut bertanya kepada Presiden PKR Datuk Seri Wan Dr Azizah Ismail kenapa beliau masih sanggup tampil 'buat muka tak malu'.

Atas apa alasan sekalipun Shahrizat sudah umum akan letak jawatannya sebagai menteri pada 8 April ini.Dan...dari segi teknikal beliau tidak didakwa atau dihukum oleh mana-mana mahkamah.

Orang cuma bercakap dari segi moral kerana Pengerusi NFC,Datuk Seri Dr Mohamed Salleh Ismail ialah suaminya.

Dari sudut politik beliau kini seri 0-0 dengan Wan Azizah yang masih terus pegang jawatan Presiden PKR.

Surendran mungkin buat-buat lupa tapi satu dunia masih ingat dan tetap ingat Anwar masih berdepan dengan dakwaan isu moral dan kemungkaran skandal video seks yang 99.9 peratus disahkan tulen oleh pakar luar negara.

Dakwaan ini belum selesai.Di Youtube video seks itu masih segar hangat.

Kalau nak cakap bab jawatan politik,maka Wan Azizah sebagai isteri Anwar juga patut letak jawatan selagi nama Anwar tidak dibersihkan.!

Sebenarnya cabaran ini pernah disuarakan oleh Shahrizat sendiri terhadap Wan Azizah dalam ucapan beliau di perhimpunan Wanita UMNO.

Bayangkan seorang yang bercita-cita nak jadi Perdana Menteri didakwa terjebak dengan kemungkaran sejijik semua orang tengok dalam video seks itu.

Ia bukan satu dakwaan kosong tetapi lengkap dengan video aksi,CCTV naik turun lif dan beberapa bukti lain.


Apa yang kita dengar selama ini Anwar cuma membuat penafian kosong sahaja dan mengelak bila ditanya lebih-lebih oleh wartawan.

Lebih pelik ...beliau masih kekal kecut tidak berani saman Datuk Sharzly Eskay Abdullah atau trio Datuk T yang membuat pendedahan pasal video itu.

Trio Datuk T juga sudah bersumpah di dalam masjid untuk membuktikan dakwaan itu betul.

Bukan setakat itu ..mereka juga masih menunggu dan dan menunggu disaman oleh Anwar bila-bila masa sahaja.

Kalau Surendran bukan peguam bodoh kenapa beliau tidak bantu Anwar saman Datuk T pada sesuatu yang mereka dakwa fitnah.

Apakah beliau pun sama dengan Anwar gabra jika kes ini dibawa ke mahkmah 'berat nak jawab'.

Surendran boleh berkokok macam-macam ayat politik kononnya UMNO tidak berani ambil tindakan terhadap Shahrizat.

Soalnya PKR sendiri dengan Anwar bagaimana? Apakah kerana Anwar buat muka toya dan diiystihar oleh isterinya sebagai 'Anugerah Tuhan' segalanya dikira beres.

Hakikat di depan mata - ada dakwaan cukup serius keatas moral Sivaji The Bos mereka.

Kalau setakat nak nafi kosong sahaja semua orang boleh buat.


Kenapa takut nak selesaikannya di mahkamah ataupun menerusi satu penyiasatan yang rasmi dan terbuka.

Itu Surendran kena tanya Anwar dan dia kena tanya dirinya sendiri.

Kalau nak suruh kita fikir tentu sekali kita teringat pada perumpamaan! Melayu yang berkata: Takut kerana salah,berani kerana benar...

Kenapa Anwar perlu takut...?

Why oh why ? Surendran boleh bisik tanya pelawak Nabil kenapa dia pakai tagline...lu fikirlah sendiri.

-Agendadaily
Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治

APA CERITA BUDAK PEREMPUAN NI LETAK BENDERA KELANTAN DI BONTOT....



Jika dilihat dari keadaan sekeliling..ni mesti penyokong kuat Red Warriors..Tapi agak-agak sikit la kalau nak tunjuk sokongan pun..jangan sampai jadikan bendera Negeri Kelantan skirt pendek..nampak aurat pulak tu...Banyak lagi kain yang boleh dijadikan skirt...Marah pula Nik Aziz nanti kalau tengok gambar ni..Tak pasal-pasal nanti kena buang negeri...

Kita kena bangga dan hormat dengan bendera Negeri...jangan la letak di bontot...Lain kali jangan buat lagi ye...


Read More @ Source



More » Bonology.com | Pakatan Rakyat (PR) | Sociopolitics Plus | 大马社会政治
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...