Barisan Nasional (BN) Social Political Buzz & Bulls

Malaysia's GDP to moderate to 4.4pc in Q2


KUALA LUMPUR: Malaysia's gross domestic product (GDP) is expected to moderate to 4.4 per cent in the second quarter of this year, mainly due to the impact of devastating earthquake in Japan and social uprising in the Middle East and North Africa, says Kenanga Investment Bank Bhd.

It said in spite of the external risks, the overall view for the second half of this year was one of higher growth as the base effect wore off and the expectation of the cyclical uptrend started to kick in.

"Backed by an expected higher private spending spurred mainly by the government-initiated Economic Transformation Programme, we project real GDP growth to expand to 6.8 per cent in second half of this year.

"Hence, barring any escalation of the external risk factors we retain our GDP projection at 5.7 per cent for this year," Kenanga said in its economic outlook for the second half of this year here today.

Kenaga said with growth prospects likely to be higher going forward, it expected the powers-that-be to capitalise on this and announce the much-awaited general election to be held in the second quarter of next year.

It said the rate of inflation was expected to remain elevated in the second half of the year as food prices remained high as domestic demand improved

as well as the impact of the festive season.

"Hence, we expect the average Consumer Price Index growth to remain about three per cent in second half comparatively matching the first half of the year.

"Nonetheless, the ringgit still remains relatively strong against the US dollar and the government continues to subsidise food and fuel, therefore, remains a buffer against global inflationary pressures," it said.

On this basis, Kenanga said, Bank Negara Malaysia may raise the overnight policy rate by another 25 basis points to 3.25 per cent in the second half of the year. -- BERNAMA



Anwar’s Latest Recusal Attempt Set for Hearing 6 July

From Bernama:

The hearing of the appeal of Datuk Seri Anwar Ibrahim against the refusal of High Court judge Mohd Zabidin Mohd Diah to recuse himself from hearing his ongoing sodomy trial has been fixed for July 6.

One of his counsel, Sankara Nair, said the appellate court registry faxed to him yesterday the date of the hearing in the Court of Appeal.

On June 6, Zabidin dismissed the opposition leader’s third bid to have him recused from hearing the trial, after ruling that there was no merit in the application.

Anwar, 63, applied for the judge to be disqualified on the day he was scheduled to make his defence, alleging that Zabidin had pre-judged the case in accepting the testimony of prosecution star witness Mohd Saiful Bukhari Azlan as truthful evidence.

The judge had also dismissed two previous applications that Anwar made to disqualify him on different grounds.

Mohd Zabidin, however, granted Anwar’s application for a stay of the trial pending appeal and fixed July 13 for mention.

Anwar is charged with sodomising Saiful, his former aide, at the Desa Damansara Condominium in Bukit Damansara on June 26, 2008.

He faces a jail term of up to 20 years jail and whipping if convicted.

Short URL: http://www.malaysianspectator.co.uk/?p=150


Putrajaya says RM8.6m was compensation to Utusan

Tian Chua asked if Utusan was given special consideration because it was Umno-owned. file pic

KUALA LUMPUR, June 23 Putrajaya explained today that it has agreed to pay Utusan Melayu (M) Bhd, RTMs marketing agent, RM8.6 million as compensation for the stations cancellation of several advertising time slots.

This, said Deputy Information, Communication and Culture Minister Datuk Joseph Salang Gandum in Parliament tonight, was despite UMMBs failure to hit its RM70 million advertising target for the public broadcast station.

This is for money already spent by UMMB to obtain clients and also the artwork they prepared for the advertisements.

The RM8.6 million was supposed to be inserted into the 2011 Budget but because of the ongoing negotiation between Utusan and RTM, this claim was not finalised in time. But the claim has now already been agreed on, he said in his winding up speech for committee stage debates on the Supplementary Supply Bill.

Salang explained that UMMB had signed a three-year agreement to be RTMs marketing agent from July 2007 to 2010.

Under the contract, UMMB must achieve a minimum target of RM70 million in television airtime sales and RM13 million for radio airtime sales.

During the three-year period, however, he said, RTM had to slash some of its advertising time slots to air other programmes of national importance.

He pointed out that the cancellation had caused UMMB to incur opportunity costs and the company had fallen short of its targets, which was the reason why the government had agreed to compensate the firm.

Salang was forced to address the matter after Chua Tian Chang (PKR-Batu) questioned purpose of the RM8.6 million payment and the reason behind the appointment of the Umno-owned UMMB as RTMs marketing agent.

In his response to the deputy minister, Chua objected and said the compensation sum was a subjective matter.

We cannot give an accurate evaluation on this claim by Utusan (UMMB) so it is misleading. We cannot say this is fair to taxpayers and this concept is a moral hazard because Utusan is owned by the ruling party and the decision makers, the ones who decide whether to pay the compensation and how much, are also those from the ruling party. Where is the ethics? he said.

He also questioned if UMMB was selected as RTMs marketing agent because of its special position of being owned by Umno.

Does Utusan have this special position? Why not The Star? Can the government evaluate the companys effectiveness as RTMs agent so that we can select an agent that can give better returns to RTM? he asked.

Salang replied that his ministry might consider appointing other companies as RTMs marketing agent after UMMBs renewed two-year contract with the station expires in December 2012.

Speaking to The Malaysian Insider outside the Parliament chambers later, Salang said the new agreement between UMMB and RTM no longer stipulates that the latter firm would be compensated for any cut in advertising time slots.


Serangan Pre-Emptive, Olah Skrip Mainan Pembangkang

KUALA LUMPUR 23 Jun Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi mungkin akan mencari skrip baru dan melancarkan serangan pre-emptive berhubung desas-desus pendakwaan terhadap Trio Datuk Tdi sebuah mahkamah di Kuala Lumpur esok berhubung penayangan satu video seks yang dikatakan mirip Ketua Umum PKR itu.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Razali Ibrahim berkata beliau sedikit pun tidak terkejut dengan serangan pre-emptive berkenaan kerana itu adalah kerja Anwar yang telah lama dipraktikkan.

Menurut beliau sejak daripada kes liwat yang pertama lagi, beliau dan kuncu-kuncunya melaksanakan gerakan berkenaan dengan tujuan mengaburi mata rakyat akan hakikat yang sebenarnya.

Jika benar Trio Datuk T akan didakwa esok, akan timbul pelbagai cerita selepas itu dengan pelbagai tuduhan dan penafian daripada pihak tertentu.. Sebab itulah kita tidak pelik kerana itu kerja mereka.

Cuba bayangkan kalau dalam kes mahkamah yang masih lagi perbicaraan pun beliau boleh jaja satu negara, apakah perkara yang sama tidak boleh dilakukan. Pusing satu Malaysia dengan harapan mencari simpati rakyat terhadap mereka, katanya kepada UMNO-Online di sini.

Khabar angin yang disebarkan melalui SMS, Twitter dan Facebook mengatakan Trio Datuk T yang terdiri daripada Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah, serta bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas bendahari PERKASA, Datuk Shuib Lazim akan didakwa esok kerana menayangkan video seks pada 21 Mac lalu di sebuah hotel di Kuala Lumpur.

Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mengulas perkara itu dilaporkan berkata beliau tidak yakin sesuatu akan berhasil daripada tuduhan terhadap Trio Datuk T berhubung video seks yang dikaitkan dengannya, walaupun beliau telahpun menafikannya.

Ketua pembangkang itu mendakwa, berasaskan kepada rekod prestasi peguam negara, mereka akan dikenakan tuduhan paling minima untuk meny! enangkan hati pihak (UMNO), sepertimana dengan tuduhan bermotifkan politik yang lain, kecuali bila ia membabitkan pemimpin pembangkang.

Ketika ditanya apakah Anwar takut dengan pendakwaan tersebut, Razali yang juga Timbalan Pengerusi Pemuda BN menegaskan soal takut atau tidak, itu terpulang kepada Anwar.

Namun jika benar ada pendakwaan sepertimana desas-desus yang diperkatakan, akan timbul pelbagai perkara lain berhubung isu berkenaan. Saya tidak boleh kata Anwar takut dan sebagainya.

Dan itu adalah prosedur. Dari segi proses perundangan itu betul dan saya tidak kata mereka bersalah dan sebagainya, katanya.-MediaUMNO


Ustaz cilik ~ Mudah2an selamat membesar menjadi mujahid! Amin!



Masya Allah! Terhibur hati saya melihat si abang tekun mengajar adiknya belajar mengaji Muqaddam.

Sungguh comel anak anak kecil ini dua beradik sedang berusaha mempelajari ilmu mengaji!

Amat bertuah ibubapa mereka ini!

Marilah kita bersama sama mendoakan anak anak kecil ini berjaya didalam kehidupan mereka.

Amin. Ya Rabbal Alamin.


Mamak panicks as they have been rejected by 99% of the populace

CILI KASI TARUK! MANA THE STAR DAPAT KEPUTUSAN POLLING LUARBIASA NI?

Bukan tak mau percaya tetaapi apa yang disiarkan oleh akhbar milik MCA iaitu The Star pasal polling online beberapa hari lepas agak luarbiasa la, yalah mana taknya, dari sejuta yang buat polling 99 peratus sokong supaya BER-SHIT diteruskan.



Benarkah lebih sejuta responden di dalam bancian yang dijalankan oleh The Star Online menyokong supaya BERSIH di adakan?

Mungkin The Star Online sendiri tidak menjangka peratusan yang akan menyokong BERSIH akan menjadi setinggi ini.

Mungkinkah ada pihak yang mengundi lebih dari satu kali (banyak kali) untuk meningkatkan peratusan pengundi yang mengundi supaya BERSIH diadakan? Tidak lenguhkah jari mereka?Berapa ramai bilangan mereka?

Mana punya sistem The Star pakai ni? Kalau korang nak tau lebih detail pasal isu ini, ada baiknya korang baca apa yang ditulis oleh blogger Apanama disini.

Wah suka-suka hati mak bapak The Star je kan nak buat keputusan sebegini?

PANAS 18PL : ANWAR - ANTARA KUASA, NAFSU SEX DAN WANG RINGGIT...





Akhbar suara Keadilan 21 Jun 2011 dengan bangganya menyiarkan kenyataan Anwar di muka depan bahawa Pakatan Rakyat hanya memerlukan 5% lagi sokongan untuk sampai ke Putrajaya. Katanya lagi, PR memerlukan 51% undi popular kerana kejayaan meraih 51% akan menafikan hak mereka berikutan penipuan undi oleh SPR dan BN.

Semakin hari cakap-cakap Anwar semakin berbunyi bagai tidak siuman. Hanya orang yang tidak siuman yang mampu terus berbohong dengan penuh yakin walaupun hakikatnya dia telah terkantoi. Hanya orang yang tidak siuman yang boleh berjalan ke hulu ke hilir walaupun satu dunia telah melihatnya berbogel dan melakukan perbuatan terkeji. Walaupun masih ada yang percaya bahawa video seks adalah palsu, tetapi lebih ramai yang percaya bahawa ianya tulen dan pelakonnya adalah Anwar. Tetapi Anwar tidak malu, tidak berganjak dan masih percaya dia memenangi pertempuran ini sedangkan dia sebenarnya telah kalah sepenuhnya. Sama ada di mahkamah mahupun di mata umum, Anwar sudah tiada harga lagi pada sesiapa jua.

Bukan Anwar tidak tahu yang di dalam PAS sendiri begitu ramai yang menganggapnya liabiliti termasuk pemimpin-pemimpin PAS sendiri kerana ramai yang tahu siapa dirinya yang sebenar. Kerana inilah maka Anwar telah bertindak menghijack PAS bersama-sama dengan DAP dengan memastikan kemenangan orang-orang yang menyokongnya sahaja di dalam Muktamar PAS baru-baru ini.

Anwar juga tahu, partinya sendiri bukan sahaja berada di tahap nazak, tetapi sudah mati. PKR kini bagaikan mayat hidup (zombie) yang merayau-rayau cuba memakan otak orang ramai. Malah anak isteri Anwar sendiri juga sudah tiada hati terhadapnya tetapi sudah terlalu jauh terlibat dan terpaksa ! nekad un tuk meneruskan perjalanan ke arah kemusnahan.

Yang mengikat orang-orang PKR kepada Anwar hanyalah wang. Yang mengikat DAP kepada Anwar pula ialah salahlakunya yang merupakan aset terkumpul bagi DAP untuk membonekakannya. Dan yang mengikat PAS kepada Anwar, adalah kebodohan mereka sendiri.

Tanpa wang yang banyak, Anwar pasti sudah lama keseorangan. Jika wang ini habis, PKR pasti berkubur secara rasmi. Jika dia dipenjara, DAP juga pasti akan memalingkan muka darinya lalu akhirnya puak-puak PAS yang bodoh yang selamanya pak turut dan akan turut meninggalkan Anwar.

Persoalannya, kenapa semakin ramai yang berpaling muka dari Anwar? Tidak lain tidak bukan kerana Anwar sudah terlalu banyak kali kantoi menipu.

16 September adalah penipuan yang paling agung yang dibuat oleh Anwar. Sudahlah menipu, dia juga tidak malu mengumumkan taktik kotor untuk menjadi kerajaan melalui jalan belakang, iaitu membeli ahli-ahli parlimen BN.

Sedar atau tidak, seringkali Anwar menipu menggunakan angka, contohnya, dia memberi jangkamasa seminggu atau sebulan atau tarikh tertentu untuk menyelesaikan masalah rakyat sepertimana yang dilakukan terhadap orang-orang kampung Buah Pala, Pulau Pinang dan isu cat Padang Tembak. Dan kali ini dia juga menggunakan angka iaitu 5% untuk sampai ke Putrajaya sedangkan hakikatnya, dia telah 95% berada di penjara.

Anwar telah menipu tidak mengenal Datuk Eskay ketika skandal video seks mula-mula terdedah tetapi akhirnya mengaku mengenali malah rapat dengannya. Anwar juga telah menipu punya alibi dalam kes liwat Saiful tetapi langsung tidak mengemukakan alibinya kepada mahkamah walaupun diberi peluang membela diri. Malah, Anwar terlebih dahulu menipu tidak ada di bangunan kejadian sehinggalah CCTV mendedahkan kehadirannya.

Nampaknya, hampir tidak ada satu pun dalam diri Anwar adalah benar kecuali kerakusan nafsunya terhadap seks, wang dan kuasa. Dia boleh menipu dengan penuh yakin lagi sombong. Dan walaupun sudah berkali-kali kantoi, dia tidak malu kera! na ada s aja orang-orang yang buta dan pekak yang tetap akan percaya kepadanya. Dia tidak malu kerana dia mampu mengupah orang untuk terus menyokongnya. Dia tidak malu kerana tahu ada puak yang sanggup bekerjasama dengannya untuk kepentingan mereka.

Namun, hakikatnya adalah pasti dan tidak boleh diubah iaitu, Anwar tahu yang dia tidak dapat lari dari keadilan dan kerana itulah dia merancang demonstrasi dan rusuhan melalui Bersih untuk meruntuhkan kerajaan sekali gus mentabalkan dirinya sebagai Perdana Menteri dan membuang kes liwatnya jauh-jauh.

Anwar boleh menipu orang lain, tetapi dia tidak boleh menipu dirinya sendiri. Jauh di sudut hatinya, dia sudah gabra, sudah panik. Harapannya hanyalah pada Ambiga -MI

Govt to make Mamak pay back what he has robbed from the people using exhorbitant tolls all over the place ?

Toll rate hike frozen with no compensation

from Malaysian Chinese Association by ivy

THE Government has frozen the increase in toll rates for the next five years for PLUS Bhd and MTD Group without any compensation or extension of the concessions given to them, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak said.

He noted that toll collection at Cheras and Petaling Jaya on the Metramac Highway ceased eight months earlier than what was stated in the concession agreement.

“The Government also reduced toll charges at the NPE highway from RM1.60 to RM1,” he added.

Meanwhile, Deputy Works Minister Datuk Yong Khoon Seng said a study was being conducted to reduce congestion at toll plazas with the introduction of the Multi-Lane Free Flow system.

The system would allow high-speed tolling for highway users, he told Datuk Lilah Yasin (BN – Jempol).

He said the toll rate of 14.96 sen per kilometre imposed on the Kajang-Seremban Highway was the same as on other new highways that used the closed toll system like the Senai-Desaru Expressway.

-The Star-

8 Cara Memikat Awek / Jantan Mengikut Cara Anwar Ibrahim


1) "Syamsidarkan? Apa khabar?"
Ini cuma cara untuk melihat reaksi korang. Si dia sudahpun memerhatikan korang sejak tadi. Akhirnya pasti si dia berpura pura minta maaf dan bertanyakan nama sebenar korang.

2) "Sekarang pukul berapa ye? Saya terlupa nak main twitter laa"
Adoii, ayat ini memang klise. Apakah maksudnya dia bertanyakan waktu kepada korang. Haa ini mungkin tanda si dia kantoi dalam menguruskan rahsia.

3)"Kalau kamu suka novel tu, cuba baca yang ini. Ada perkataan Keling dan Paria didalamnya"
Kalau dia cuba mengayat korang dengan novel, mungkin si dia berpura pura mengaku dia seorang yang kuat membaca seperti Tun mahathir. Sedangkan dia tidak mempunyai pengetahuan sepertimana yang dia kata. Berhati hati ye.

4) "Maaf, boleh tumpang tanya. Spender mana yang cantik? Saya nak hadiahkan kepada pembancuh kopi saya"
Wahh baik sungguh hatinya. Sampaikan sanggup membelikan spender untuk pembancuh kopinya. Tapi awas. Mungkin si dia mempunyai keinginan yang pelik hehehehe


5)"Awak selalu ke bersenam? Orang kata saya buncit tetapi saya tak mengaku saya buncit"
Jika si dia mengaku ciri ciri fizikalnya berlainan dengan apa yang orang lain katakan, silalah berhati hati. Boleh jadi dia sedang cuba menyorok sesuatu daripada korang.

6)"Maaf, boleh tolong bersihkan katil saya? Saya ada mesyuarat sebentar lagi"
Selain daripada meminta tolong, dia jug! a mahu m enunjukkan dia seorang yang rajin bekerja. Mungkin jika korang rapat dengannya, korang pula akan dikerjakannya hehehehe.

7)"Tadi awak tengok filem mana? Hurm awak dah tengok filem Chinadoll? Orang kata muka pelakonnya macam saya"
Kalau si dia mahu berkenalan dengan korang dipawagam, mungkin dia mahu belanja korang tengok filem. Dan tak mustahil juga dia akan mengajak korang berlakon filem bersamanya suatu hari nanti.

8)"Awak mencari kerja ye? Apa kata awak kerja dengan saya sebagai pembancuh kopi? Gajinya lumayan tau"
Aduh sedang korang tengah menonggeng mencari kerja, tiba tiba si dia menawarkan pekerjaan kepada korang. Jika korang berminat apa salahnya. Cuma perhatikan dahulu skop kerja yang ditawarkan. Manalah tahu tiba tiba korang kena buat kerja diluar bidang pula.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

Pemandu: Economy can absorb 5pc inflation

Jala said the effects of subsidy cuts were minimal as they were only being made in small doses. file pic

KUALA LUMPUR, June 23 Putrajayas efficiency unit believes the economy can weather inflation of up to five per cent for up to three years, saying today subsidy cuts were implemented to ensure minimal impact amid a global rise in commodity prices.

Inflation spiked to three per cent in March and climbed to a two-year high of 3.3 per cent last month, with analysts predicting a further surge past four per cent due to subsidy cuts introduced this month. Most of the price jumps were for in the food and transport sectors.

The Performance Management and Delivery Unit (Pemandu) said that the central bank was consulted before deciding on subsidy cuts that began last year and concluded that two to three years of between four to five per cent inflation is still okay.

The economy will still be okay and inflation will come back down to around three per cent after that, said Minister in the Prime Ministers Department Datuk Seri Idris Jala.

The Pemandu chief executive said that the main cause of inflation was the global rise of commodity prices, and the impact of the subsidy cuts were minimal as they were being implemented in small doses and take into account pain points for the public.

Seafood prices rose rapidly after diesel super-subsidies were pulled. Picture by Choo Choy May

Putrajaya insists that it is forced to make cuts to a subsidy bill that would otherwise double to RM21 billion this year.

Most of the subsidies are for fuel, due to the disparity in prices for grades of petrol. RON95 petrol is RM1.90 a litre while premium grade RON97 is now RM2.80 a litre, pushing more motorists to use the lesser grade and adding to the subsidies needed to keep prices low.

Th! e govern ment has repeatedly explained that it must trim subsidies to ensure that the budget deficit, which hit a two-decade high of seven per cent in 2009, is reined in to a projected 5.4 per cent this year.

The Najib administration is expected to call a general election within the year but recent hikes to fuel, electricity and sugar prices have sparked public anger, leading to protests from groups such as fishermen, whose recent strike caused a spike in seafood prices.

A diesel super-subsidy was abolished on June 1 and those driving commercial vehicles now pay RM1.80 per litre of Euro 2 grade diesel instead of RM1.481 previously. The government said most of the cheap diesel was being smuggled to neighbouring countries and has started a crackdown to prevent subsidy leakages.

Commercial lorry operators have said this would force them to charge customers 18 per cent more.

Electricity tariffs were also recently increased by an average of seven per cent but Jala said today that the hikes only affected those who used more than 300 kilowatt-hours per month, which is less than a quarter of consumers.


Pas Guna Matlmat Menghalalkan Cara-Gara Ke Putrajaya

KUALA LUMPUR 22 Jun Perjuangan Pas makin hari makin terserlah songsangnya apabila mengamalkan politik matlamat menghalalkan cara demi mengejar sedikit kuasa khususnya mimpi menawan Putrajaya bersama DAP dan PKR.

Atas dasar itu, tidak pelik Pas sanggup menjadi terompah kepada siapa saja termasuk mereka yang selama ini secara terang-terangan menentang Islam.

Ini dapat dilihat apabila Pas sekali lagi rela menjadi terompah bagi menjayakan perhimpunan Bersih di ibu negara pada 9 Julai depan sungguhpun mereka sedar dan tahulatar belakang tonggak Bersih, Datuk Ambiga Sreevanisan adalah penyokong kuat isu murtad .

Penceramah Bebas, Ustaz Jamil Long berkata konsep matlamat mengahalalkan cara terserlah di dalam gerak geri dan hala tuju perjuangan Pas hari ini yang langusng tidak berpaksikan kepada fakta sebaliknya menjurus kepada nafsu dan kepentingan politik semata.

Yang saya pertikaikan di sini, difahamkan mereka (Pas) sudah tahu dan sedar latarbelakang Ambiga sepertimana didakwa oleh sesetangah pihak sebelum ini namun boleh lagi pusing cerita bahawa itu kisah lama dan mempunyai matlamat yang sama kononnya menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.

Apakah mereka sedar matlamat yang kononnya dikongsi atas paksi bersama itu menjurus kepada kemudharatan ummah dan bukannya membawa kepada kebaikan rakyat di negara ini.

Sebab itulah saya buat kesimpulan Pas hari ini menjurus kepada perjuangan matlamat menghalalkan cara dan bukannya melihat sesuatu benda itu dengan waras dan matang untuk kepentingan bersama. Yang mereka fikir impian bersama menuju Putrajaya, katanya. kepada UMNO-Online di sini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kesediaan Pas untuk terus bekerjasama dengan Datuk Ambiga Sreenevasan bagi menjayakan perhimpunan Bersih pada 9 Julai depan walaupun mengetahui latar belakangnya yang menyokong kuat isu murtad di kalangan umat Islam.

Beberapa laman blog! sebelum ini mendedahkan penglibatan Ambiga dalam beberapa gerakan termasuk menganjurkan satu forum yang mempertikaikan kuasa Mahkamah Syariah di negara ini.

Ambiga juga dikaitkan sebahagian penyokong kuat penubuhan Majlis Antara Agama (IFC) iaitu satu kumpulan menuntut hak sama rata antara Islam dan bukan Islam selain terlibat dalam kes murtad Lina Joy.

Mengulas lebih lanjut, Ustaz Jamil seterusnya menambah Pas perlu berpijak di bumi nyata dan bukannya sangggup menjadi budak suruhan kepada mana-mana pihak khususnya mereka yang mempunyai agenda tertentu.

Amat malang dan sedih, Pas sanggup mempertaruhkan ahli dan penyokong mereka semata-mata atas dasar mengejar kuasa dan habuan dunia. Ingatlah kepada balasan Allah dan berpegang teguhlah kepada Islam untuk kepentingan bersama, katanya.-MediaUMNO


HOPE Bantu Golongan Muda Miliki Rumah Bawah RM220,000

KUALA LUMPUR 23 JUN Generasi muda yang belum lagi memiliki rumah dialu-alukan untuk menghadiri BN Youth Home Pownership Programme Expo (HOPE) yang bakal memberi peluang kepada generasi berkenaan untuk memiliki rumah menerusi Skim Rumah Pertamaku.

Pengerusi Pemuda barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin berkata menerusi skim berkenaan, mereka boleh memiliki rumah di bawah harga RM220,000 dengan pinjaman pembiayaan penuh daripada institusi kewangan.

Menurut beliau pameran terbabit yang akan berlangsung pada 29 hingga 31 Julai nanti bakal disertai oleh pemaju-pemaju yang akan mempamerkan projek perumahan mereka di bawah RM220,000 selain pelbagai institusi kewangan.

Kita akan buat pusat sehenti itu di PWTC dan kita akan himpunkan pemaju yang tawarkan rumah di bawah kos berkenaan dan kita juga akan jemput intutusi kewangan dan mereka yang hadir boleh buat transaksi di situ.

Sasaran kita adalah generasi muda dan jika sebelum ini mereka terpaska membayar pendahuluan sebanyak 10 peratus, namun menerusi skim rumah pertamaku ini anak muda akan mendapat pembiayaan 100 peratus pinjaman mereka.

Jadi datanglah berami-ramai kerana matlamat kita adalah untuk memabntu golongan muda di negara ini memiliki rumah dan kita juga mengalu-alukan mana-mana syraikat hartanah untuk tampil bersama dengan kita menjayakan program HOPE itu annti, katanya pada sidang media di sini, hari ini.

Khairy yang juga Ketua Pemuda UMNO seterusnya berkata program HOPE itu juga nanti akan turut tawarkan permohonan untuk Perumahan Rakyat Satu Malaysia (PRIMA).

PRIMA itu diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak pagi tadi di mana PM akan lancarkan program berkenaan dalam masa terdekat dan ini adalah sebahagian daripada projek perumahan untuk anak muda.

Jadi saya telah minta daripada Datuk Seri Najib sebahagian daripada program PRIMA itu nanti dapat dibuat melalui program B! N Youth HOME. Peranan Pemuda sekarang adalah untuk hebahkan Skim Rumah Pertamaku kerana masih ada yang belum tahu kewujudan skim ini, katanya.

Khairy turut memaklumkan mungkin akan ada sedikit insentif kepada pembeli yang membeli rumah pada hari pameran itu nanti.

Saya tiadk boleh umumkan sekarang sebab masih di peringkat perbincangan dengan pihak kerajaan. Insyaallah, katanya.


Would Hisham have arrested Onn Jaafar?

Umno traces its roots back to the pre-Merdeka protests against the Malayan Union.

KUALA LUMPUR, June 23 Lim Kit Siang has reminded Datuk Seri Hishammuddin Hussein that his grandfather, Datuk Onn Jaafar, pioneered peaceful protests in Malaysia, and called on the home minister to ensure the smooth running of Bersih 2.0.

The DAP parliamentary leader pointed out that Umno was born in 1946 out of non-violent anti-Malayan Union protests helmed by Onn, and asked if Hishammuddin thought his grandfathers actions constituted illegal assembly.

Would Hishammuddin have arrested his grandfather Datuk Onn Jaafar for organising peaceful mass rallies and meetings resulting in formation of Umno if the latter had been alive today? he asked in a statement today.

Lim also slammed Hishammuddin for putting electoral watchdog Bersih on the same footing as Malay rights group Perkasa by announcing yesterday that the police would summon Bersih, Perkasa and Umno Youth for planning separate rallies on July 9.

He said while Bersih has declared its commitment to peace, the Perkasa counter-protest was a different kettle of fish that was born to create strife and unrest.

He urged the police to arrest and charge Perkasa president Datuk Ibrahim Ali for invoking provocative and inflammatory images of chaos and bloodshed by referencing the May 13, 1969 race riots during the counter-protest launch on Sunday.

I call on the home minister to facilitate the successful holding of the peaceful Bersih 2.0 rally instead of enjoining and compelling the police to suppress the democratic rights of Malaysians, he said.

Pakatan Rakyat (PR) component parties and activists are gearing up to march on July 9 in the second such rally by election watchdog Bersih.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capitals street, before they were dispersed by police armed with tear gas and wate! r cannon .

The rally was credited for the PRs record gains in Election 2008, which saw the opposition pact sweep to power in five states and win 82 parliamentary seats.

PAS has called on all its one million members to attend the rally while Perkasa and Umno Youth have said they will march separately on July 9 to counter the Bersih rally.

Perkasa kicked off its Gerak Aman counter-protest on Sunday by burning images of Bersih chairman Datuk Ambiga Sreenevasan and warning the Chinese to stay indoors as anything could happen.


Lawyers want Teoh RCI report made public

Foong submitted the report to the King yesterday. file pic

KUALA LUMPUR, June 23 The report by the Royal Commission of Inquiry (RCI) investigating Teoh Beng Hocks death must be made public for the sake of transparency, the Bar Council said today.

Bar Council president Lim Chee Wee pointed out that as the proceedings of the RCI over the past few months were already held in the open, the findings should not be closed off from public scrutiny.

When theres a wrong and theres a group of individuals tasked with the responsibility to identify what went wrong, certainly these findings ought to be made public, Lim told reporters today.

The RCI, which was headed by sitting Federal Court judge Tan Sri James Foong, submitted its report on Teohs mysterious plunge to the Yang di-Pertuan Agong yesterday.

Foong said the 124-page report will be released when Tuanku Mizan Zainal Abidin decrees so.

Teoh, then a 30-year-old DAP political aide, was found dead on July 16, 2009 on the fifth-floor corridor of Plaza Masalam in Shah Alam after he was questioned overnight by Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) officers at their then Selangor headquarters on the 14th floor.

The coroners inquest had in January returned an open verdict, ruling out both suicide and homicide some 18 months after Teohs death.

The government was then forced to establish the RCI, which first met in February, with two terms of reference: to probe how Teoh plunged to his death and to look into MACCs investigative methods.


Check this video out - Sidang Media KJ : Expo Perumahan Pemuda BN (HOPE)



Decision to kick out Sng a right one, says PRS chief - star.com.my

Decision to kick out Sng a right one, says PRS chief

By RINTOS MAIL
rintos@thestar.com.my

KUCHING: PRS president Tan Sri Dr James Masing believes his party has been proven right in its decision to kick out former Pelagus assemblyman Larry Sng.

He said that though Sng claimed he was loyal to the Barisan Nasional, his recent public appearance in Kapit with newly-elected Pelagus assemblyman George Lagong (Independent) showed where Sng really stood.

He said that PRS knew what it was doing when it expelled Sng, a former Assistant Minister in the Chief Ministers Department, from the party for insubordination about three years ago.

Bear in mind that Sng had declared himself as a Barisan man, yet two months after the state election, he associates with people who opposed Barisan.

Meeting time: Masing (right) and Housing and Urban Development Minister Datuk Amar Abang Johari Tun Openg arriving at the State Legislative Assembly building for the morning session Wednesday.

What does this mean? We must remember that politics is all by association, he said.

You may not agree with a person, but when you still asso-ciate with the person, the public may think you are in agreement.

If you say you are against him but sit with him in a coffeeshop all the time, you may be perceived to be in association with him, he said.

Masing, who is Land Development Minister, said he found Sng and ! Lagong t o be close and friendly with each other.

It was up to the other Barisan component parties and leaders to decide on what to do with Sng for associating with Lagong, he added.

As far I am concerned, I have stated my case, he said.

In the election, Lagong defeated Stanley Nyitar from PRS to win the Pelagus seat with a majority of 2,837 votes.



Pakatan to march on with Bersih

KUALA LUMPUR, June 23 Pakatan Rakyat (PR) leaders expressed determination today to press on with their participation in the upcoming Bersih rally despite the SMS death threat to Datuk Ambiga Sreenavasan.

PR de facto leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, after chairing the pacts presidential council meeting at the Parliament building here this afternoon, described the threat as deplorable, saying that this should further inspire Malaysians to take a stand.

We are clearly disgusted. But what is worse, it is not only about the purveyors but the fact that this system seeks to condone, allow and publicise this.

So, all the more reason why members of the public must take a position enough of this racist rhetoric and nonsense... we have to speak up, Anwar (picture) told a press conference.

DAP advisor Lim Kit Siang agreed, adding that the threat should be condemned in the strongest possible terms.

The Ipoh Timor MP urged the authorities to take immediate action on the matter, pointing out that the threat had come at a time when the prime minister himself had called for moderation.

But yet, we see in the country this vile extremism rearing its ugly head... these incidences were unheard of in the past... this open threat of assassination is now developing as the latest form of extremism, he said.

Lim added that if the government had taken the matter seriously in the past, Malaysia would not be witnessing such extremism or racism today.

If they had taken proper steps to ensure that moderates can have their rightful place in the country and clamp down on such extremism, Malaysia would not be in the sorry state that it is in today, he said.

Lim then called on the prime minister to prove that his 1 Malaysia policy was not merely rhetoric by facilitating the planned Bersih rally this July 9.

Instead of the home ministe! r, polic e, together with other political leaders making baseless threats, he said.

Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein told reporters yesterday that the organisers of the three planned rallies for July 9 Bersih 2.0, Umno Youth and Perkasa would be hauled in to the Bukit Aman police headquarters.

This morning, Ambiga, several reporters and Bersih members received an SMS death threat, saying their lives would be in jeopardy if the rally proceeds.

The message written in Malay read:

Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia. puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua. kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yang bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengok nanti.

(Are you people blind? Why would you support that pariah keling Ambiga? She is an infidel. Dont you know that she is a tool of those political dogs who are out to destroy the strength of the Malays. She is just saying she wants to clean up the EC, she should clean up her fathers head. And the PAS, PKR leaders, they are deaf, dumb, blind and illiterate. If the EC is not clean then how did they win Selangor, Kedah, Penang, Kelantan and Perak? The damned Chinese DAP is even more despicable. They just watch the Malays go at each others throats. In the end, they will rule the country and turn all of us into Christians. I would like to warn all of you. If the rally proceeds, I and my people will kill Ambiga and all of you around her one by one, inclu! ding the politicians cooperating with that infidel. That is my warning... you watch out.)

The first Bersih rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capitals streets before they were dispersed by police armed with tear gas and water cannons.


Wanita MCA Sec Gen agrees with Sgor Wanita BN that Inconsistencies in Pakatan Rakyats ideology & administration are a ticking time-bomb

Press statement by Wanita MCA Secretary-General Senator Chew Lee Giok

Wanita MCA Sec Gen agrees with Sgor Wanita BN that Inconsistencies in Pakatan Rakyats ideology & administration are a ticking time-bomb

I support the concerns raised by Selangor Wanita Barisan Nasional against the flourishing number of illegal massage centres in Selangor which reportedly offer vice service as well. However, Pakatan Rakyats (PR) inconsistency reigns as Kelantan in contrast regulates its womenfolk with its extremist conservative brand of religious-based edicts. Thus, how may PR get people to accept and support it?

Since PR seized administration of Selangor, news reports have emerged that in Petaling Jaya alone, there are more than 220 massage centers or in Puchong, there are 45 such centers all of which are fronts for vice establishments.

Selangor Wanita BN has correctly pointed out that these massage parlours not only corrupt moral values, but also gives rise to serious family and social problems.

DAP EXCO in charge of local government affairs Ronnie Liu must come clean as to the number of legitimate massage centers as opposed to illegal ones.

I also urge PR to explain why Liu has been inefficient in getting the enforcement agencies to clamp down against such illegal establishments.

Despite our asking several times, Liu is unable to come up with a convincing reply that will resolve the problem but takes the easy way out of blaming the previous state administration. However, since 2008, the situation! in Sela ngor has worsened. Liu simply is not the suitable official for this department.

On the other hand, people have reasonable grounds to criticize PAS for its extremist administration of Kelantan. In enforcement of hardline Islamist policies, PAS has banned entertainment, alcohol, prohibited lottery sales, compelled men and women to queue in separate check out lanes, and fined female employees for wearing short sleeves.

Such divergence in political ideologies where extreme conservatism dominates in Kelantan versus Selangor where vice activities are boundless shows the pathetic sense of governance in states ruled by PR. Thus, can Malaysians imagine the outbreak of chaos that will befall society should PR ever seize federal office? How will PR manage the country and the rakyat? How can the rakyat entrust the opposition which has formed a pact purely out of a marriage of convenience?

Senator Chew Lee Giok
Wanita MCA Secretary General

-MCA online-


Cops can arrest violent protestors, says Bar Council

KUALA LUMPUR, June 23 The police can take action against violent demonstrators at the Bersih rally next month to ensure peace, Bar Council president Lim Chee Wee said today.

He stressed that the election watchdogs July 9 gathering and simultaneous rallies by Perkasa and Umno Youth in the city here should proceed, despite a death threat that was issued against Bersih 2.0 chairman Datuk Ambiga Sreenevasan today.

Our federal constitution enshrines the right to freedom of assembly and expression in Article 10, Lim (picture) told reporters today.

If you want to have legitimacy in the United Nations Human Rights Council and (be) a leading moderate modern Muslim country, what you have to do is change these laws, he said, referring to the Police Act 1967 that mandates a permit for public rallies.

MORE TO COME


PANAS 18SG : ANWAR IBRAHIM BERGELEK DIATAS PENTAS....



Apabila melihat video ini, Ep tertanya-tanya...adakah PKR ini parti rakyat seperti dilaung-laungkan atau parti Anwar Ibrahim...Jika dilihat persembahan yang dibuat oleh budak-budak tak cukup seringgit ni..nampaknya parti PKR ni, Anwar Ibrahim yang punya....sehinggakan gambar Anwar dijulang dan didewakan oleh juak-juak pakatan haprak ini...

Sesiapa yang pernah hidup sezaman dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim terutamanya yang pernah terlibat dalam aktiviti ABIM pada tahun 1970-an, pasti akan terkejut dengan visi dan misi Anwar terbaru iaitu melahirkan kader-kader insan hedonisme (sukakan hiburan melampau).

Jika pada tahun 70-an, Anwar digelar sebagai Pak Sheikh dengan imej berbaju Melayu, berjanggut sejemput dan berselipar demi untuk merealisasikan visinya melahirkan Insan Rabbani yang berpaksikan kepada generasi Quranic, tetapi visinya berubah pada abad ke-21, generasi Insan Kamil Lagi Muttakamil idamannya hancur diganti dengan generasi baru kader-kader hedonisme berpaksikan nafsu manusiawi.

Sebab itu blogger PAS, Penarik Beca yang pernah menyertai ABIM kini menyumpah kepada Anwar kerana tertipu dengan perwatakan alimnya ketika menjadi aktivis ABIM. Klik di sini
Ketika menjadi Presiden ABIM, usahkan mahu menyanyi berduet lelaki dan wanita malah duduk berdua-duaan tanpa ditemani pihak ketiga juga difatwakan haram.

Video di atas adalah bukti perubahan visi Anwar itu yang dirakamkan pada 19 Jun 2011 di Konvensyen Pilihanraya Keadilan di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC).

Persembahan nyanyian dalam bentuk miming yang kebanyakan dise! rtai ol eh ahli-ahli AMK PKR membuktikan budaya hedonisme diterapkan sebagai jati diri dalam ideologi anutan mereka.

Ketua pemuda PKR Kota Raja Selangor, Azmizam Zaman Huri yang sebelum ini berdemonstrasi menghalang Datuk Shazryl Eskay Abdullah bersumpah laknat di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur, pada hari itu tampil di SACC dengan wajah sebenar dengan menyanyikan secara miming lagu yang diubah suai bertemakan sekiranya aku jadi YB.

Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul yang sebelum ini menjadi saksi pembela Anwar dalam kes video seks, hari itu muncul secara bergaya dengan lagak penyanyi international.

Jika sebelum ini Anwar pernah merakamkan album dalam Teratak yang diusahakan oleh Gwo-Burne dianggap sebagai strategi memancing undi, rupa-rupanya bukan sekadar strategi, sebaliknya menjadi visi dan misi terbarunya yang bersesuaian dengan motonya mewujudkan generasi liberal dan bebas (freedom).

Jadi tidak menghairankan, jika Anwar dirakam menyanyi secara bersendirian di dalam kereta ketika bersama-sama AMK ketika lawatan ke Yogjakarta baru-baru ini.

Seorang pemimpin yang dipuja sudah sampai masanya Allah membuka segala apa yang beliau sembunyikan selama ini. Perangai sebenar beliau yang suka berhibur dan menyanyi bukan dengan membaca AlQuran atau berzikir.

Dulu semasa zaman Abim kuat berusrah dan kini bersama PKR makin kuat pula menyanyi dan berhibur. Apa maknanya jika bawa Ulamak dari Syria untuk bermunajat dan solat hajat jika beliau sendiri dilihat seperti menggunakan itu semua sebagai bahan mengaburkan mata rakyat, kata blogger gores malam.


Ikuti pendedahan selanjutnya oleh AIDC...KLIK SINI



MCA Publicity Dep DAP should be consistent in its position on wearing the songkok

Press Statement by MCA Central Committee member Sdr Loh Seng Kok (Deputy Chairman of Publicity Bureau) responding to DAP Sarawaks refusal to wear the songkok for the opening of the Sarawak state assembly

MCA Publicity Dep DAP should be consistent in its position on wearing the songkok

DAP is a political chameleon where its members position on wearing the songkok for official ceremonies wavers in topsy-turvy manner. During the opening ceremony of the Sarawak state legislative assembly, DAP practised double standards in choosing not to wear the songkok but leveraged its excuse on the Speakers previous ruling. This shows DAP lacks fortitude rather than shoulder responsibility.

A political partys quality is seen in consistency rather than engaging in varying positions on a subject and stroking propaganda to confuse people. DAP Sarawak state representatives decision not to wear the songkok at the assemblys opening indicates that DAP is not a strong-willed party. In West Malaysia, wearing the songkok is to be respectful of decorum which DAP violated in East Malaysia.

In the past, DAP had criticized MCA members who wore the songkok as yielding to Malay hegemony and pawning national interests. But after winning office in Selangor and Penang, DAP elected representatives wore the songkok for the opening ceremony of the state legislative assemblies. This shows DAP switches its position hastily to suit the occasion just like how a chameleon changes its colours to fit the background.

Donning the songkok in the legislative assembly is in compliance with ceremonial guidelines and not up to personal preference to wear or not to wear.

The self-contradi! cting ac tions and statements of DAP fit well with its own Ubah sloganeering i.e. DAP itself keeps flip flopping its positions and goals.

LOH SENG KOK
Member of MCA Central Committee,
Member of MCA Presidential Council,
Deputy Chairman of MCA Publicity Bureau

-MCA online-


Clear your name first, Gobalakrishnan tells Anwar

KUALA LUMPUR, June 23 Former PKR MP N. Gobalakrishnan said Datuk Seri Anwar Ibrahim must clear his name first before calling for clean elections.

Gobalakrishnans statement today echoed an editorial by Umno-owned Utusan Malaysia that asked the PKR de facto leader to resign and make way for an investigation to clear his name.

I want to ask Anwar that supposedly wants to clean the electoral system to also take this opportunity to clear his name and issues that continue to dominate peoples mind regarding his credibility I would like to take this opportunity to challenge Anwar to give a sample of his DNA and reveal his Rolex watch before attending the Bersih rally, he told reporters in Parliament.

Gobalakrishnan (picture) said the public deserves to know the truth and the real Anwar.

Anwar Ibrahim should be ashamed and humiliated to be involved in a rally themed Bersih when he does not want to clear his own name. So it automatically proves that Anwar Ibrahim is someone who practises hypocrisy, he said.

In April, a 21-minute sex clip allegedly featuring the PKR de facto leader was aired to reporters at the prestigious Carcosa Seri Negara hotel here by a man who identified himself as Datuk T.

It was later revealed that Datuk T was a moniker that collectively referred to businessman Datuk Shazryl Eskay Abdullah, former Malacca Chief Minister Tan Sri Abdul Thamby Chik and Perkasa treasurer-general Datuk Shuib Lazim.

The trio claimed that they were in possession of a Rolex watch allegedly owned by Anwar.

Anwar is also currently facing a sodomy charge for the second time in life. On June 29, 2008, his former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan, lodged a police report claiming that Anwar had sodomised him.

Pakatan Rakyat (PR) component parties and activists are gearing up to march on July 9 in the second such ra! lly by e lection watchdog Bersih.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capitals street before they were dispersed by police armed with tear gas and water cannons.


Saifudin Di Tangkap Ustazah!

Lagi kes banggang bos kepada Rozan Rango,Saifudin sudah beberapa kali ditangkap kantoi menipu dan memanipulasikan fakta :klik sini dan sini


Banyak sekali pembohongan dilakukan oleh Saifudin untuk membangkitkan kebencian rakyat terhadap Umno dan BN. Si Fasik ini tidak pernah bercakap benar melainkan hanya untuk kepentingan Anwar dan PKR saja.


Kali ini Saifudin kantoi menipu didepan Ustazah Mashitah,cubaan beliau untuk memperbodohkan orang lain ternyata diri beliau sendiri kelihatan teramat bodoh apabila ditangkap berbohong.

Baca petikan soal jawab parlimen baru baru ini

Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim:

Terima kasih Tuan Pengerusi, terima kasih Yang Berhormat Machang. Kita sedia maklum bahawa asnaf yang lapan salah satu daripada asnaf tersebut adalah termasuk amil. Apabila kita bercakap tentang pengurusan dan pentadbiran di dalam MAIWP itu sendiri maka dia termasuk di bawah asnaf amil.


Jadi saya kira pengurusan dengan menggunakan asnaf amil di mana ketika itu Yang Berhormat Menteri dan juga Pengarah melaksanakan tugasnya sebagai salah seorang daripada melaksanakan tanggungjawab agama. Saya kira dengan menggunakan asnaf di bawah amil bukanlah sesuatu yang ditegah dan ini diperakui sendiri oleh mufti salah seorang daripada Ahli Majlis MAIWP itu sendiri. Terima kasih.


T uan Saifuddin Nasution Ismail [Machang]:

Maksudnya Menteri Agama dan Pengarah JAWI termasuk dalam asnaf amil begitu?

Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim:

Tidak, tidak, tidak Yang Berhormat. Pengurusan.Yang Berhormat kena faham. Bukan kata Yang Berhormat Menteri itu termasuk di bawah asnafamil. Sekarang ini pembayaran kepada yuran guaman itu dikira sebagai pembayaran pengurusan dan pentadbiran. Jadi pembayaran atas pengurusan dan pentadbiran Yang Berhormat boleh dimasukkan di bawah asnaf amil.


Tuan Saifuddin Nasution Ismail [Machang]:


Yang saya faham ialah di bawah akaun Majlis Agama Islam Wilayah di ada jalur-jalur yang lain. Selain daripada jalur wakaf, akaun zakat, akaun pentadbiran. Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim: Kita cuma ada dua sahaja...


Tuan Saifuddin Nasution Ismail [Machang]:


Tetapi dalam banyak-banyak jalur itu dia pilih zakat, kemudian kemusykilan ini kemusykilan yang pada saya jelas atau penjelasan itu, saya tidak mengajilah bab itu, ya.


Dato' Dr. Mashitah binti Ibrahim:

Jadi Yang Berhormat kena dengarlah sebab saya mengaji bab itu jadi Yang Berhormat.


Beberapa YB: [Ketawa]

KAHKAHKAHKAHKAHKAH...
KAHKAHKAHKAHKAHKAH...

Kredit to Gerakan timur
< br>
Pisau kata " tiap kali kantoi mamat ni akan diam,sama jugak dengan pengikut haprak,kerja bohong dah macam makan nasi dengan gulai"


VIDEO INSIDE : LAKONAN AMBIGA MENGHINA ANWAR TIDAK MENJADI.....



Wayang demi wayang diterbitkan oleh Anwar bersama crew produksinya...sudah-sudahlah nak tipu rakyat...kalau bukan Anwar yang gerakkan perhimpunan haram ini siapa lagi yang buat...tak payah la suruh wanita jalang tu berlakon bagitahu pada rakyat yang PKR dan DAP tidak ada kena mengena dan tidak boleh mengepalai perhimpunan ini...Sata dunia dah tahu siapa dalang yang sebenarnya...

Ambiga diletakkan sebagai kepala hanya untuk mendapat sokongan rakyat bukan Islam sahaja...terutama yang bersama-sama beliau dalam memperjuangkan IFC. Bagi yang Islampula ada kuda bulan mereka dok buat kerja mengumpul rakyat satu Malaysia...Hentikan lakonan macam sial ini....

Sedarlah rakyat malaysia...kamu semuaini hanya dipergunakan oleh Anwar untuk menyelamatkan juburnya bila di penjara nanti.....

DAP backs PMs new scholarship system

KUALA LUMPUR, June 23 DAP lauded Datuk Seri Najib Razaks announcement today to limit federal scholarships to university entrants instead of SPM top-scorers but urged the administration to lay out details of its plan immediately to avoid any misunderstanding.

DAP national publicity secretary Tony Pua (picture) told a press conference in Parliament today that the government should not dither on the matter and move quickly so that potential scholarship recipients would not be confused and would know what is in store for them.

We support Najibs announcement today but we hope that the PSD will carry out his directive as soon as possible, he said.

Pua suggested a two-tiered scholarship distribution system, saying the Public Service Department (PSD) should still award grants to SPM top-scorers but for pre-university courses and subsequently, if they fared well in their studies, the students could then apply for undergraduate scholarships in top universities abroad.

Award automatic pre-university scholarships to all top SPM students with 8A+ and above to pursue pre-university courses of their choice, such as the A-levels, STPM or International Baccalaureae (IB) programmes.

Subsequently, the government should announce a full list of top universities and colleges whose courses will be accepted for overseas universities scholarship consideration, whether its economics in Cambridge or engineering at MIT or medicine in Melbourne, he said.

Pua pointed out that when the DAP had mooted a similar suggestion in 2009, Minister in the Prime Ministers Department Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz had said the idea merited further thought as it would reduce the number of applicants for overseas placements.

So the question then is, will the PSD comply and execute the prime ministers directive that overseas scholarships only be awarded to students who a! re able to gain entry into these top universities after pre-university levels instead of SPM? he asked.

He added that if the department had not been able to implement such reforms over the past few years, next year may not be any different.

So instead of waiting another year before the entire scholarship circus repeats itself again, the government should immediately announce the details of the new scholarship policy so that the Malaysian public and particularly, the potential scholarship recipients know what is in store for them, he said.

In an interview with Chinese-language One FM radio station today, Najib said PSD scholarships would only be given to university entrants instead of SPM top scorers from 2012 to avoid the distress they have caused in past years.

The prime minister however added that those who perform well in their SPM will still receive small bursaries to pursue their foundation studies.

Scholarships will be reserved if you are able to get very good results (at foundation) and (a) place at top universities. Giving out scholarships at SPM level is not a good idea... Just because you do well at O-levels doesnt mean youll do well at A-levels, he said.

Under the present system, PSD distributes 1,500 overseas scholarships to selected top SPM students with straight 9A+ and above and who pass an interview process. The remaining top students with 8A+ and above can apply for 2,500 scholarships offered for local university placements.

Pua explained that the system does not guarantee that only students who qualify for posts in top universities are given grants.

Since they are given scholarships using only their SPM grades, even if they do not perform well at pre-U level and are only able to secure posts in lower grade universities, they are still granted the scholarships for undergraduate courses. Changing the system would help save the government some money, he said.


Cina Dan Keling "Panas" Dengan PERKASA

Keling Kafir Yang Mahu Orang Islam Murtad
Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) Selangor hari ini memohon agar pingat Darjah Datuk Paduka Mahkota Perak (DPMP) yang dikurniakan oleh Sultan Perak kepada bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia, Datuk Ambiga Sreenevasan ditarik balik.

Yang Dipertuanya, Abdullah Mansor berkata, Ambiga tidak layak untuk terus memakai darjah kebesaran berkenaan atas tindakannya cuba menghasut rakyat menyokong budaya perhimpunan haram di negara ini.

Katanya, Ambiga yang juga Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) tidak bertanggungjawab kerana tidak menghormati undang-undang negara.

"Sebagai seorang penerima darjah kebesaran, kita melihat ia bukan hanya diukur melalui sumbangan seseorang penerima semata-mata sebaliknya ia turut melibatkan peribadi, tanggungjawab mereka kepada negara, rakyat termasuk menegakkan undang-undang yang telah termaktub di negara ini.

''Sebagai seorang peguam, Ambiga sepatutnya telah memahami dan menegakkan undang-undang negara untuk kepentingan negara dan keamanan rakyat secara keseluruhan, bukannya mengenepikan soal itu," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Aiii rindunya pada zaman Tun Mahathir dulu. Kalaulah Tun masih memerintah, dah lama keling ni masuk dalam ISA. Tak payah nak tunggu KDN. Muncul saja ancaman, terus tangkap. Ini nak tunggu keling menghasut orang supaya membunuh rakyat Malaysia, baru nak tangkap? Masa tu dah lambat dowh.

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

MENARIK 18SG : SIAPA -SIAPA ADA BANYAK RAMBUT BOLEH JUAL PADA MEREKA NI....

Fesyen ada pelbagai fesyen... Semuanya diperagakan dam bentuk catwalk atau jalan kucing.. Hahhahaah.. Kali nih persembahan gambar2 jalan kucing yang agak aneh dan jarang kita lihat... Hahahaha.. Dengan menggunakan unsur rambut2 dan bulu-buluan, mereka mencipta persembahan fesyen yang baik..

Layan.....
















Hisham promises to probe Ambiga death threat

KUALA UMPUR, June 23 Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein said today that the police will investigate the death threats made against Bersih chairman Datuk Ambiga Sreenevasan.

Hishamuddin (picture) said that the threat is very serious especially considering the circumstances.

I am going to Bukit Aman immediately afterwards and will get the police to make sure that the SMSes that have been going around and where they originate from are not a threat. A lot of things go through SMSes. I get death threats too but in the circumstances of Bersih, we need to take this particular threat more seriously, he told reporters in Parliament here.

Ambiga received a death threat via text message which was also sent this morning to reporters and some members of the Coalition for Free and Fair Elections (Bersih).

The text message warned Ambiga as well as PAS and PKR leaders from going ahead with the July 9 Bersih rally, and said her life would be in jeopardy should it (the rally) proceed.

Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia. puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu?

DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua. kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yang bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengok nanti.

(Are you people blind? Why would you support that pariah keling Ambiga? She is an infidel. D! ont you know that she is a toll of those political dogs who are out to destroy the strength of the Malays. She is just saying she wants to clean up the Bersih election, she should clean up her fathers head. And the PAS, PKR leaders, they are deaf, dumb, blind and illiterate. If the EC is not clean then how did they win Selangor, Kedah, Penang, Kelantan and Perak? The damned Chinese DAP are even more despicable. They just watch the Malays go at each others throats. In the end, they will rule the country and turn all of us into Christians.)

Ambiga has confirmed that she will be lodging a police report on the matter today.

Pakatan Rakyat (PR) component parties and activists are gearing up to march on July 9 in the second such rally by election watchdog Bersih.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capitals street, before they were dispersed by police armed with tear gas and water cannons.


Khalid lawat Resort Sakit Jiwa


Politik sudah begitu kuat persaingan. Setiap parti politik kini berusaha untuk memikat hati segala macam kumpulan.

Kita dah tahu dan biasa dengan usaha biasa untuk dapatkan undi kumpulan besar seperti kaum bukan Melayu dan wanita. Sekarang pengundi Muda pula mustahak.

Ada kejarkan kumpulan profesyenal dan urban yang boleh jadi pengubah pemikiran masyarakat.

Pembangkang cuba tembusi fixed deposit BN di kalangan pengundi Sabah/Sarawak dan Felda.

BN sedang mencari-cari formula untuk dapatkan undi pengundi Cina.

PAS dan DAP cuba mengetatkan penguasaan atas surau dan masjid. Sejak Khusrin tidak lagi Pengarah MAIS, khutbah di seluruh Selangor dah bincang politik dan mula lindung seorang penzina dan peliwat.

Sementara itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dapat tahu zaman sekarang banyak orang sakit jiwa. Jumlah ini begitu banyak hingga boleh jadi penentu pilihanraya kawasan tertentu.

Pesakit yang teruk ditahapkan sebagai gila. Itu dah tentu tidak boleh mengundi. Tapi yang sakit jiwa masih boleh dijadikan pengundi.

Khalid lihat mereka ini akan ikut cakap dan mudah diarah dan disuruh. Kebanyakkan yang akan berarak di Bersih 2.0 adalah mereka-mereka seperti ini.

Dia dapat satu ide untuk membina Rumah Sakit Jiwa yang dibuat bagaikan resort untuk istirehat atau dipanggil Resort Sakit Jiwa. Mereka akan di bentuk dan di program supaya jadi pengundi PKR yang taat.

Khalid memberi ruang masa yang banyak untuk terlibat dalam kejayaan program orang sakit jiwa ini. Dia sendiri membuat banyak keputusan dalam penyelenggaraannya.

Satu hari dia pergi mengunjungi resort sakit jiwa itu. Sesampai saja, dia tegur seorang penghuni, "Bababa ...gaimana keadaan keke...kamu?"

Penghuni jawab, "Syu..syu.! .syukur. Saya rasa sangat rerere...hat dan ten..ten..tenteram sekarang."

"Tak payahlah ikut cara saya. Cakap cara baisa awak. Senangkah kamu semua dengan segala apa yang ada disini?"

"Baik tuan! Senang Tan Sri!" pesakit itu menjawab dengan kuat.

"Awak selalu cakap dengan kuat ke?"

"Ya Tan Sri!"

"Baiklah ... kuat pun kuatlah. Apakah fikiran dan perasaan kamu bertambah baik disini?"

"Baik Tan Sri!!! Terima kasih kerana bina resort ini untuk kami," ujar penghuni.

Khalid tanya, "Kerajaan PuPu..Pii Kay aR bagus tak?

"Bagusss la juga ..." perlahan saja dia jawab.

Khalid tak puashati dengan jawapan itu lalu dia cuba buat janji untuk memastikan sokongan untuk PKR.

"Ada apa-apa yang kamu nak, cakaplah pada saya. Najib cakap saja, tapi tak buat. Saya akan buat."

"Ada benda Tan Sri."

Penghuni menerangkan, "Resort ini ada bina sebuah kolam renang untuk kami, lengkap dengan papan anjal. Secara bergiliran kami guna papan anjal mengikut program latihan jasmani Tan Sri.

"Cuma ... Tan Sri tak arahkan kolam renang ini diisi dengan air ..."

Ya Allah! Macam kamu ni Khalid, buat kolam renang tapi tak isi air. Kesian pesakit jiwa dive dalam kolam kering.

Siapa pula yang sakit jiwa? He he he ...

PANAS : PUAK-PUAK KAKI JILAT TUDUH UMNO NAK BUNUH AMBIGA PULA...


Inilah perangai pencacai-pencacai pakatan haram..Apa juga perkara yang berlaku, elok ke tak elok ke...semuanya salah UMNO...bodoh ke apa. Semalam Dewan Pemuda PAS bodohkan diri menyalahkan UMNO untuk mempertahankan DAP, hari ni ada pula puak-puak bengap nak mempertahankan orang yang menentang Islam dengan menuduh UMNO menghantar SMS ugutan bunuh...

Entah-entah kerja korang sendiri, sengaja menghantar sms tersebut untuk membangkitkan kemarahan rakyat...mana la nak tahu...ketua korang kan terrer buat wayang atau drama...nak dapat publisiti murahan atau simpati...

Sudah-sudah la berdrama...korang pun dah tahu perhimpunan bersih kali ni tak dapat sambutan... tu yang kena buat gimmik untuk mensensasikan perhimpinan ini supaya mendapat sokongan rakyat....Tak perlu nak tuduh-tuduh siapa yang hantar sms tu...buat je laporan polis dan biarkan polis siasat siapa yang menghantar sms tersebut...

Tak baik menuduh tanpa sebarang bukti...itu dah dikira fitnah...pergi belajar agama balik pada tok guru yang ada dalam PAS...

Aku dapat sms dari kawan-kawan bahwa UMNO hantar sms blast bagi amaran pada kebanyakan Rakyat yang nak turun untuk Bersih 2.0

Sms itu datang dari nombor +601119732179

Ini semua kerja anjing-anjing UMNO yang dapat upah jadi barua.

Sms berbunyi ;

" Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia. puak2 PAS n PKR pun buta tuli n p! ekak bad ak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu? DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua. kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yg bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengklah nanti. " - tawanmalaysia.com

Ambiga receives SMS death threat

KUALA LUMPUR, June 23 Bersih chairman Datuk Ambiga Sreenevasan has received a death threat via text message which was also sent this morning to reporters and some members of the Coalition for Free and Fair Elections (Bersih).

The text message warned Ambiga as well as PAS and PKR leaders from going ahead with the July 9 Bersih rally, and said her life would be in jeopardy should it (the rally) proceed.

Ambiga said she will lodge a police report today. File pic

Korg ni buta hati ke?? buat apa sokong ambiga keling paria haramjadah tu? dia ni kapir laknat. korang tau tak dia ni jadi alat anjing2 politik untuk musnahkan keutuhan melayu. dia kata je nak BERSIH kan SPR. bersih kepala bapak dia. puak2 PAS n PKR pun buta tuli n pekak badak.. kalau SPR tak bersih, boleh ke diorang menang kat Sgor, Kedah, Penang, Kelantan n perak dulu?

DAP cina sial tu pulak lagi haram jahanam. dia tengok je melayu bertekak. hujung2 dia perintah negara ni dan kristiankan kita semua. aku nak kasi amaran kat korang semua. kalau perhimpunan ni jadi, aku dan org2 aku akan bunuh ambiga dan korang2 keliling dia satu persatu, termasuklah orang2 politik bangang yang bersekongkol ngan kafir laknat tu.. ini amaran aku. Korang tengok nanti.

(Are you people blind? Why would you support that pariah keling Ambiga? She is an infidel. Dont you know that she is a toll of those political dogs who are out to destroy the strength of the Malays. She is just saying she wants to clean up the Bersih election, she should clean up her fathers head. And the PAS, PKR leaders, they are deaf, dumb, blind and illiterate. If the EC is not clean then how did they win Selangor, Kedah, Penang, Kelantan and Perak? The damned Chinese DAP are even more despicable. They just watch the Malays go at each others throats. In the end, they will rule the country and turn all of us into Christians! .)

Ambiga has confirmed that she will be lodging a police report on the matter today.

The first rally in 2007 saw up to 50,000 people take to the capitals streets before they were dispersed by police armed with tear gas and water cannons.

The 2007 rally has been credited for the Pakatan Rakyats record gains in Election 2008, where the opposition pact swept to power in five states and won 82 parliamentary seats.

PAS has promised to bring 100,000 protestors this year in hopes that it will galvanise support for the opposition in the next general election, which is expected to be called within a year.

But Home Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein has repeatedly warned of police action against the illegal gatherings, saying yesterday that the organisers of all three rallies will be summoned to Bukit Aman.


'Rakyat Malaysia terperangkap dengan persepsi palsu' - Prof Ismail Ibrahim

Assalamualaikum warga seMalaysia.


Pagi tadi, saya terbaca luahan hati Professor Dato Dr Ismail Ibrahim, salah seorang intelektual dan pemikir Islam yang terbilang didalam negara kita Malaysia menyesali akan keadaan rakyat yang mudah terperangkap dengan persepsi palsu.


Tuan puan boleh membaca isihati Prof Dato Dr Ismail Ibrahim disini. Prof rajin menggunakan huruf besar didalam penulisan beliau, maka pagi tadi saya telah menelefon Prof memohon keizinan beliau untuk menaip semula artikelnya yang saya kira patut dibaca dan difahami akan isi kandungan pemikirannya.


Prof telah memberikan saya izin dan menerbitkan artikel nya semula disini untuk tatapan dan bacaan semua. Terimakasih Prof!


_______________________________________________________________


RAKYAT MALAYSIA TERPERANGKAP DENGAN PERSEPSI PALSU



Saya merasa amat dukacita dan hampa apabila menaiki pesawat terbang MAS dari Istanbul ke Kuala Lumpur pada hari Isnin 20hb Jun 2011 yang lalu, iaitu setelah sekian lama tidak (dapat) membaca akhbar Malaysia, lalu apabila membaca akhbar tanah air itu, maka saya menemui berbagai bagai berita sampah sarap yang mengandungi tuduhan dan kecaman yang dilakukan terhadap kerajaan dan sistemnya serta institusi negara kita, yang seolah-olah semuanya buruk dan negat! if, tida k ada sesuatu pun yang baik!

Kecaman terhadap Suruhanjaya Pilihanraya, nampaknya amat berat dan merupakan satu tuduhan yang serius terutamanya apabila hal ini menjadi isu sehingga akan dianjurkan satu demonstrasi besar-besaran yang akan di adakan pada 9hb Julai ini yang dilambangkan sebagai gerakan "BERSIH".

Sebenarnya darah rakyat memanglah boleh di api-apikan, walau pun dengan tuduhan yang merupakan persepsi (atau tanggapan) yang belum tentu mempunyai kebenarannya. Persepsi sentiasa boleh dikemukakan sebagai kenyataan, terutamanya apabila persepsi itu sentiasa diheboh-hebohkan sebagai kenyataan dan disertai pula dengan emosi dan perasaan. juga fanatik partisan, seolah olah kita sekarang ini telah sesat terlalu jauh, hidup dalam dunia yang penuh penipuan, sedangkan hal yang sebenarnya tidak ditimbulkan!

Kembali ke tanah air sendiri, saya melihat rakyat dan ketua ketua politik tertentu sendiri yang bertindak memburuk-burukkan negara sendiri. Mengecam segala sistem kita dan memperkecil-kecilkan usaha seimbang dan tamadun yang telah berjalan selama ini didalam negara kita.

(Semasa) saya berada didalam persidangan di Ankara, Turki, orang lain (asing) menceritakan tentang kemajuan dan ketamadunan kita sebagai model yang baik yang telah kita jalankan. Mereka memuji kita sebagai sebuah negara berperadaban termasuk didalam sistem ekonomi, sosial, agama dan sebagainya.

Tetapi bila saya pulang ke negara sendiri, saya mendapati (pula) bahawa rakyat kita sendiri mengambil sikap berkonfrantasi, menentang dan melabelkan negara kita dengan pelbagai tuduhan melulu (dan tidak berasas)!

Saya tidak tahu apakah yang akan terjadi kepada negara kita pada masa hadapan? Saya tidak tahu juga akan apakah yang akan dicapai oleh orang orang kita sendiri yang mengecam segala kebaikan yang mereka (buat buat ! tidak) n ampak dan (kufur mensyukuri) segala nikmat yang (sebenarnya) mereka telah merasakan sekian lama ini?

Hanya rakyat Malaysia (yang mampu berfikir dengan logik dan rasional) sendiri sebenarnya yang seharusnya tahu dan faham didalam membezakan diantara yang mana satu kaca dan yang mana intan permata?

(Tahu membezakan) diantara persepsi (tanggapan) yang palsu dan kenyataan (hakikat) yang sebenar?


Posted byIsmail Ibrahimat6/23/2011 01:38:00 AM

_________________________________________________________________

Demikian tadi penaipan semula oleh saya akan intipati luahan fikiran oleh Yang DiHormati Prof Dato Dr ibrahim Ismail. Perkataan perkataan didalam kurungan adalah penambahan dari saya sendiri untuk menguatkan ayat dan memberikan penambahbaikkan didalam penyampaian untuk memudahkan para pembaca budiman untuk memahami apa yang disampaikan Prof didalam artikel karangannya ini.

Saudara pembaca,
Memang benar akan segala apa yang disampaikan oleh Yang Mulia Prof Dato Dr Ismail Ibrahim.

Apakah begitu teruk sekali kehidupan seharian kita didalam negara tanahair kita ini sehingga perlunya kelam kabut berdemonstrasi begitu begini didalam kekalutan puak pembangkang untuk menumbangkan sebuah kerajaan yang dilantik secara demokrasi juga didalam tempoh hanya 3 tahun yang lalu?
!
PRU ke 12 pada tahun 2008 menyaksikan pakatan pembangkang menjadi kerajaan kerajaan negeri di 5 buah negeri yakni di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor.

Perak jatuh semula ke tangan BN selepas 3 ADUN Pakatan bertindak keluar dari parti masing masing dan mengisytiharkan diri sebagai ADUN Bebas.


Namun hakikat bahawa 4 negeri negeri di Semenanjung Malaysia masih dibawah kuasa Kerajaan Pakatan Pembangkang tidak mahu dihiraukan mereka yang sebenarnya kemaruk untuk berkuasa di peringkat Kerajaan Persekutuan di Putrajaya.



Ini realitinya.


Mereka tidak sabar sabar untuk mengujudkan suasana huru hara ala Mesir, Tunisia, Yemen dan beberapa negara lain di Timur Tengah untuk membolehkan mereka pula menjadi Presiden dan Perdana Menteri di republik Malaysia yang mereka idamkan.


Kita boleh melihat arah tuju beberapa pemimpin pembangkang yang semakin hari semakin biadap terhadap institusi Kesultanan Melayu di Kerajaan Malaysia ini.


Sikap tidak menghormati titah perintah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong baru baru ini didalam kes MAIPP mahu mengujudkan sistem pilihanraya masjid di Negeri Pulau Pinang, mengadu domba di antara ahli ahli kariah masjid di seluruh negeri.


Sikap tidak mahu mengenakan pakaian rasmi dengan bersongkok dikalangan ahli ahli parti pembangkang DAP terutamanya semasa Dewan Undangan Negeri atau Dewan Rakyat di Parlimen bersidang menunjukkan rasa tidak hormat dan kedegilan mereka untuk menuruti perintah tetap Dewan Dewan Perundangan Negeri dan Parlimen.


Sikap prejudis dan kurang ajarnya sesetengah wakil wakil parti pembangkang bila sesuatu perkara melibatkan kedudukan Agama Islam berlaku.


Se! ribu sat u lagi karenah dan maslahah yang ditimbulkan pihak pihak yang tak sedar diri di untung dan kufur nikmat ini.


Saudara saudari rakan pembaca dan warga Malaysia sekelian.


Jika saya keluar ke tengah orang ramai dan merakamkan pendapat dan pandangan mereka akan keadaan didalam negara kita ini, masih jauh lebih baik dari sesetengah negara jiran kita!


Belum lagi kita memperbandingkan dengan sesetengah negara diluar sana yang saban hari saban derita rakyat mereka kerana kekejaman rejim masing masing.


Setiap hari, persempadanan negara kita dicerobohi ratusan ribu warga asing yang lari meninggalkan negara mereka kerana disini, bumi Malaysia tanah tumpah darah kita ini, menjanjikan seribu satu kesenangan bagi mereka.


Mereka sanggup menggadai nyawa, meninggalkan kampong halaman masing masing, dari India, Pakistan, Bangladesh, Myanmar, Nepal, Vietnam, Laos, Kampuchea, China, Indonesia, Filipina dan serantau Asia serta negara negara Asia Tengah seperti Uzbekistan, Kyrgystan, Turkmenistan, Turki, Armenia dan sebagainya kerana apa?


Apakah kerana mereka rasa Malaysia ini seteruk seperti apa yang digembar gemburkan pakatan pembangkang disini?


Hello!!! Hanya manusia manusia sewel yang dikelabui tanggapan palsu sahaja yang mahu mencaci cerca negara sendiri yang menjadi tumpuan jutaan rakyat asing serantau!!!


Segalanya ! ini juga berpunca dari sikap Kerajaan Malaysia dibawah pimpinan seorang pemimpin apologetik seperti Najib Tun Razak dan Kabinetnya yang berisi para pemimpin yang tidak berani menyuarakan rasa, menyatakan pendapat sebenar yang bergejolak didalam hati sanubari masing masing mungkin kerna takut kehilangan pangkat dan kedudukan masing masing?
Kartun ini melambangkan keangkuhan kesekelian mereka yang berkuasa hari ini baik dari BN mahupun Pakatan Pembangkang!

Iya, memang benar bukan mudah untuk hidup hanya dengan memegang prinsip. Seribu satu macam bil nak kena bayar, bukan?


Kehidupan mewah berlimpah ruah dengan segala macam kenikmatan bukan lah sesuatu yang sanggup dilepaskan oleh Tan Sri Tan Sri dan Dato Dato Menteri kita, betul tak?


Hanya orang kebanyakan seperti kita yang sanggup hidup biar tak miskin dan tak kaya tara mana yang sanggup berpegang teguh dengan apa yang kita hargai dan sanggup berjuang demi mempertahankan kedaulatan negara kita ini dari dirampok dan dihancurkan mereka yang berupa manusia tetapi berjiwa hitam pemusnah peradaban tanah air kita ini.


Saya menyeru setiap pembaca supaya memberikan perhatian tuan puan kepada soal soal pokok yang dinyatakan Prof didalam artikel beliau diatas.


Mudah2an ada manfaat bagi semua.


Sila sebarkan artikel Prof ini dan sambungan pula oleh saya jika saudara saudari ingin berbuat demikian?


Wabillahi Taufik Wal Hidayah.


Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

Najib: Part of Sungei Besi airport land reserved for affordable homes

PETALING JAYA, June 23 A portion of the Sungai Besi airport site will be allocated for the governments affordable quality housing programme, Datuk Seri Najib Razak said today.

The prime minister said after the airport is closed down, a certain portion of the land will be used for the programme, a public-private partnership with property developers to offer quality homes, built using the industrial building system, to qualified applicants.

Its very convenient (and it is a) large area, said Najib in an interview with the Chinese-language One FM radio station today.

MORE TO COME


VIDEO INSIDE : ANGRY BIRDS MENYERANG SECARA LIVE....




Cheaper grocery items at Kedai Rakyat 1Malaysia

PETALING JAYA: Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak launched the first of many 1Malaysia shops in the country, designed to help bring down the prices of goods and ease the burden of the common man.
He noted that the launch of the shop showed that the 1Malaysia concept was not just a slogan but it took care of the people's basic needs.
Najib said that as the country marched towards becoming a developed nation, the Government still ensured the people were taken care of.
It is (1Malaysia) not ceremonial, rhetoric or something distant. It has moved forward to offering the people products and services that meet their needs, he said at the launch of Kedai Rakyat 1Malaysia at the Kelana Jaya LRT station here yesterday. The shop would operate from 7am until 11pm.

tunku : we hope more of this kind of shop opens throughout Malaysia.if possible every town should have at least one store. thanks to Mydin for doing good deed.we need more people like them.we know that certain quarters (businessman) are purposely pushing up the prices of goods just to make the public angry at the government.they have their secret agendas.(with oppositions).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...